Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • POCO X3

• Samsung Galaxy Note 20 Ultra

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

• Samsung Galaxy A51

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

TahR

TahR

• Lid sinds 04 april 2011
  • Berichten 42
  • Reputatie 0
  • 21 mei 2011
  • 15:10

Hoi, hier ben ik weer :p

Ik heb nu al een tijdje mijn telefoon, een Desire op Android 2.2, geroot via Unrevoked en heb er ook geen problemen mee verder. Maar nu komt Android 2.3 wel dichtbij en wil ik ook updaten naar 2.3. Voor zover ik weet kan je die updates niet ontvangen op een geroote telefoon, maar wat is nu het beste om te doen om te updaten naar 2.3? Ik heb namelijk geen zin om alles weer te unrooten, updaten en daarna weer te rooten..

Bewerkt (21 mei 2011 15:10)
Rsdf430

Rsdf430

• Lid sinds 25 juli 2010
  • Berichten 960
  • Reputatie 0
  • 21 mei 2011
  • 17:41

Je zou gewoon geroot kunnen blijven en wachten tot er op xda een compleet standaard 2.3 rom word gemaakt.
Verder kan je unrooten en update en weer rooten maar daar heb je geen zin in zeg je.
Dan is het ook nog maar de vraag of rooten na de update mogelijk is als ie misschien je hboot verhoogd.
Gewoon geroot blijven dus zou ik zeggen

Bewerkt (21 mei 2011 17:41)
Patrick

Patrick

• Lid sinds 14 januari 2009
  • Berichten 6253
  • Reputatie 180
  • AdminAdmin
  • 21 mei 2011
  • 20:50

Naar juiste forum verplaatst

Bewerkt (21 mei 2011 20:50)
Kwabbernoot

Kwabbernoot

• Lid sinds 23 oktober 2009
  • Berichten 754
  • Reputatie 0
  • 22 mei 2011
  • 00:18

Als je geen andere ROM hebt geïnstalleerd zou je volgens mij gewoon de 2.3 update moeten krijgen (als die komt). Na de update ben je dan wel je root weer kwijt.

Groeten…

Bewerkt (22 mei 2011 00:18)
doctormetal

doctormetal

• Lid sinds 18 augustus 2010
  • Berichten 434
  • Reputatie 0
  • 22 mei 2011
  • 23:41

Als je ROM op wat voor manier dan ook gemodificeerd is, dan wordt het altijd afgeraden om officiële OTA updates te installeren. Is je telefoon geroot dan bestaat de kans dat een OTA update de boel om zeep helpt.

Bewerkt (22 mei 2011 23:41)
edp_1

edp_1

• Lid sinds 16 september 2010
  • Berichten 282
  • Reputatie 50
  • 23 mei 2011
  • 20:52

Als je toch al root hebt waarom dan geen custom 2.3 rom er zijn toch al genoeg roms beschikbaar.
Heb begrepen dat de sense na de update het zelfde blijft .
Er zijn al 2.3 roms met de nieuwe sense 2.1/3.0 en app2 exit.
Dit ga je nooit krijgen van HTC of je moet voor de sensation gaan
(HTC - Products - HTC Sensation)

Bewerkt (23 mei 2011 20:52)
Sander_M

Sander_M

• Lid sinds 22 september 2010
  • Berichten 5147
  • Reputatie 100
  • 23 mei 2011
  • 22:20

Rsdf430;164986
Je zou gewoon geroot kunnen blijven en wachten tot er op xda een compleet standaard 2.3 rom word gemaakt.
Verder kan je unrooten en update en weer rooten maar daar heb je geen zin in zeg je.
Dan is het ook nog maar de vraag of rooten na de update mogelijk is als ie misschien je hboot verhoogd.
Gewoon geroot blijven dus zou ik zeggen

Kwabbernoot;165172
Als je geen andere ROM hebt geïnstalleerd zou je volgens mij gewoon de 2.3 update moeten krijgen (als die komt). Na de update ben je dan wel je root weer kwijt.

Groeten…

Wat deze heren aandragen is hele belangrijke info!
De kans dat je kan updaten OTA is eigenlijk niet aanwezig, maar je root zou je kwijt zijn als je de update zou krijgen. En als je toch zou unrooten doormiddel van een RUU loop je een zeer (!) groot risico dat de HBOOT geupdate word, als je de officiële OTA gebruikt. Dan zit je klem en kan je geen kant meer op.
Kijk maar naar de Wildfire gebruikers, sinds de OTA voor 2.2 Froyo is de HBOOT geupdate en dat is nog steeds niet opgelost. Gevolg: Ze zitten al een half jaar zonder root toegang.
Liefhebben wat je nu hebt en wachten op de vrienden van XDA, die komen snel genoeg met een HTC update die verlost is van ‘verrassingen’.

Bewerkt (23 mei 2011 22:20)

Zie je iets op AW forum wat niet door de beugel kan? Laat het de moderators weten middels de rapporteer knop.
Inhoudelijke vragen over Android graag op het forum bespreken, deze worden per email/PM niet beantwoord.

Har

Har

• Lid sinds 30 juni 2010
  • Berichten 429
  • Reputatie 0
  • 23 mei 2011
  • 23:08

Moet zeggen dat ik het wel kan begrijpen. De update is wel een meerwaarde voor de desire. Er zou een beter power management mee gemoeid zijn. Ook een verbetering van Android is altijd fijner. Daarnaast is het ook zo dat niet iedereen een root hoeft of wil hebben. Het is uiteraard geen noodzaak om de functionaliteit van je foon op die wijze uit te breiden.
Ik moet zeggen dat ik nu ook weer een week zonder root access draai en de root niet mis. Het is wel wat moeilijker om een fatsoenlijke back-up te draaien. Voor de rest mis ik tot nu toe de meerwaarde van root access niet.

Anderzijds is de variëteit aan roms op 2.3 intussen al heel uitgebreid. Zal zeker wel iets tussen staan wat bij de starter van dit topic past. Dan hoeft er ook niet gedowngrade te worden met de Hboot.

XDA zal zonder twijfel wel met de tijd antwoord hebben op een eventuele Hboot upgrade.

Greetz,

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

Bewerkt (23 mei 2011 23:08)
jachans

jachans

• Lid sinds 08 september 2010
  • Berichten 8
  • Reputatie 0
  • 24 mei 2011
  • 10:04

Hallo
Ik had je berichtje gelezen. ik ben al een paar dagen bezig om mijn htc desire te rooten met unrekoved, het lukt me niet, kan jij me misschien een mailtje sturen hoe ik dat het beste kan doen.
dit is mijn mail adres, webloghans@tele2.nl

met de vriendelijke groeten Hans

Bewerkt (24 mei 2011 10:04)
lowlow

lowlow

• Lid sinds 15 februari 2011
  • Berichten 18
  • Reputatie 0
  • 24 mei 2011
  • 23:32

jachans;166448
Hallo
Ik had je berichtje gelezen. ik ben al een paar dagen bezig om mijn htc desire te rooten met unrekoved, het lukt me niet, kan jij me misschien een mailtje sturen hoe ik dat het beste kan doen.
dit is mijn mail adres, webloghans@tele2.nl

met de vriendelijke groeten Hans

Hans, dat is nochtans heel gemakkelijk hoor, je vindt zat tutorials, bvb op dit forum.
Zorg wel dat je eerst je drivers staan hebt voor je Desire vooraleer je er aan begint

http://www.androidworld.nl/forum/htc-desire/5614-how-root-je-desire-met-unrevoked.html

Volg eerst de stapjes om de driver geinstalleerd te krijgen en vervolgens start je unrevoked, daarna zul je je desire moeten aansluiten op je pc en moet je de instructies volgen en wat geduld hebben.

Bewerkt (24 mei 2011 23:32)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren