Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • Samsung Galaxy Z Flip

• Samsung Galaxy Note 10 Lite

• Realme X2 Pro

• Samsung Galaxy S20 Ultra

• Moto G8 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

clubber

clubber

• Lid sinds 05 juli 2010
  • Berichten 87
  • Reputatie 0
  • 4 april 2011
  • 22:39

Hoi allemaal,

Ik wil graag een gingerbread-rom op mijn desire, en na wat opzoekwerk denk ik dat cyanogen waarschijnlijk de beste keuze is.

Heeft iemand van jullie ervaring met de laatste versie: “cyanogen 7.0.0-RC4”
Latest Version - CyanogenMod Wiki

Hoe draait deze rom, zitten er nog veel fouten in? werken al de functies van het toestel naar behoren?

wat is trouwens het verschil tussen desire“cdma” en desire“gsm”?

Denken jullie dat er betere en meer stabiele gingerbread-roms bestaan? Verder heb ik gelezen dat de accu redelijk snel leeg is met deze rom. Kennen jullie een stabiele rom met een goede accuduur?

thanks and greets :p

Bewerkt (4 april 2011 22:39)
Kwabbernoot

Kwabbernoot

• Lid sinds 23 oktober 2009
  • Berichten 754
  • Reputatie 0
  • 4 april 2011
  • 23:09

Ik gebruik hem nu een tijdje (nou ja, eerst RC2 en RC3) en bij mij werkt hij perfect. In versie 2 had ik nog problemen met de GPS maar na het installeren van GPS-fix uit de markt werkt alles naar behoren. Er zijn mensen die last hebben van battery-drain. Bij mij valt dat ook nog wel mee alhoewel ik wel zuinigere ROMs heb gehad.

Ik vind hem nagenoeg perfect. Een “nadeel” is wel dat er ontzettend veel in te stellen is. Nu vind ik dat wel prettig maar je moet er wel even de tijd voor nemen.

Verschil tussen CDMA en GSM versie is dat de GSM versie de europese standaard is en CDMA de Amerikaanse standaard is. Dus goed opletten dat je de juiste ROM pakt.

Mocht je deze ROM gaan proberen kan ik je aanraden om voor het installeren een EXT 3 partitie aan te maken van minimaal 1 GB voor de apps en alles wipen. De ROM flashen en vervolgens de Google-add on installeren en dan na deze installatie de telefoon opstarten, enkele menuutjes doorlopen en de telefoon daarna een aantal (ongeveer 10 ofzo) minuten laten liggen. Daarna als eerste S2E installeren. Deze kun je dan zo instellen dat al je apps naar de SD kaart worden weggeschreven en eventueel dalvik cache en zo nog wat. Rebooten om het te activeren en dan al je apps uit de markt trekken. Ik heb nu 150 apps op mijn telefoon en nog 45 MB vrij op de telefoon. En dat vind ik erg netjes.

Vergeet ook niet van te voren een Nandroid back-up te maken van je huidige ROM, just in case er iets misgaat.

Groeten…

Bewerkt (4 april 2011 23:09)
clubber

clubber

• Lid sinds 05 juli 2010
  • Berichten 87
  • Reputatie 0
  • 4 april 2011
  • 23:50

Thanks kwabbernoot,

Hiermee kan ik al aan de slag. Indien er mensen zij die ervaring hebben met andere roms hoor ik het graag.

Ciao

Bewerkt (4 april 2011 23:50)
4dollars

4dollars

• Lid sinds 04 februari 2011
  • Berichten 434
  • Reputatie 0
  • 5 april 2011
  • 01:06

Ik had eerst cm7 rc2 en rc3 o mijn toestel gehad. Een dat beviel me uitstekend. Echter ineens keg ik laat van wat problemen zoals fc's en spontaan reboten. Eerst nog eens opnieuw cm7 erop geflashed (na eerst alles gewiped te hebben) mar de problemen bleven aanhouden. Toen gingervillain er op geflashed en dat bevalt me ook goed. Ook gingerbread rom en deze is bij mij erg stabiel. Oxygen en miui schijnen ook goede gingerbread roms te zijn maar daar heb ik nog geen ervaring mee.

Succes

Bewerkt (5 april 2011 01:06)
clubber

clubber

• Lid sinds 05 juli 2010
  • Berichten 87
  • Reputatie 0
  • 5 april 2011
  • 18:44

Danku 4$$,

Ik heb inderdaad ook even op de site van miui gekeken, maar zij zeggen een minimaal aantal google app's in hun rom te hebben staan. Nu wil ik wel de navigatie van google blijven gebruiken, staat deze er op? Want je vind hem niet in de market om los te installeren.

grts

Bewerkt (5 april 2011 18:44)
Kwabbernoot

Kwabbernoot

• Lid sinds 23 oktober 2009
  • Berichten 754
  • Reputatie 0
  • 5 april 2011
  • 21:03

Navigatie komt toch met Maps mee?

Groeten…

Bewerkt (5 april 2011 21:03)
4dollars

4dollars

• Lid sinds 04 februari 2011
  • Berichten 434
  • Reputatie 0
  • 5 april 2011
  • 21:56

Klopt

Kwabbernoot;132456
Navigatie komt toch met Maps mee?

Groeten…

Bewerkt (5 april 2011 21:56)
olliestyle

olliestyle

• Lid sinds 20 februari 2010
  • Berichten 58
  • Reputatie 0
  • 7 april 2011
  • 22:40

Ik heb de Desire ook geflashed naar CM7 RC4. Alles werkt naar behoren. Voorzien van de nieuwste radio gaat de batterij langer mee (na mijn mening). Telefoon draait snel en stabiel. Zou niet meer terug willen naar een stock-rom!

Bewerkt (7 april 2011 22:40)
archive

archive

• Reputatie 0
  • 10 april 2011
  • 08:45

Ik gebruik gingervillian 1.9 en deze is stabiel en snel Sent from my HTC Desire using Tapatalk

Bewerkt (21 mei 2013 13:24)
z0rk

z0rk

• Lid sinds 20 december 2010
  • Berichten 1593
  • Reputatie 0
  • 11 april 2011
  • 13:41

Kwabbernoot;131852
Daarna als eerste S2E installeren. Deze kun je dan zo instellen dat al je apps naar de SD kaart worden weggeschreven en eventueel dalvik cache en zo nog wat.

Ik heb een paar vraagjes over deze S2E.
Eerst en vooral: waar kan ik deze downloaden?

Momenteel gebruik ik de Starburst ROM, en eerlijk gezegd gebruikt deze gewoon de allerbeste vorm van App2SD. Alles gebeurt automatisch, je hoeft echt niets in te stellen, en je intern geheugen wordt als één geheel bekeken met de partitie op de SD kaart. Je hoeft dus niets te moven, en je behoudt altijd een volledige gig aan intern geheugen. Is dat met S2E net zo, of werkt het toch anders? Ik vermoed van niet, mits je spreekt over ‘nog 45MB over’.
Hoe zit het met de grote opslokkers van het intern geheugen (Maps, Flash, …), kunnen dezen ook naar de SD kaart gezet worden met S2E, of blijven die ‘verplicht’ op het interne geheugen draaien? En hoe zit het met de widgets? Moeten die ook op het interne geheugen om ze te laten werken?

Ik heb 307 apps, en een hele shitload aan widgets, dus uw antwoorden op deze vragen zullen doorslaggevend zijn om ook de overstap naar CM7 te maken.

Greetz,
z0rk

Bewerkt (11 april 2011 13:41)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren