Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • OPPO Find X2 Pro

• Nokia 8.3

• Xiaomi Mi 10 Pro

• Huawei P40 Pro

• Realme X2 Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

guzzz

guzzz

• Lid sinds 03 november 2010
  • Berichten 26
  • Reputatie 0
  • 22 maart 2011
  • 18:07

Hallo,

ik probeer al een tijdje miui in het nederlands op mijn htc desire te zetten alleen op xda-developer zag ik door het bos de omen niet meer. Ik wail dus graag van iemnd en duidelijke uitleg/ tutorial, als iemand dat zou kunnen doenzou dat geweldig zijn.

Greetzzz,
Guzzz

Bewerkt (22 maart 2011 18:07)
Raffie

Raffie

• Lid sinds 01 november 2010
  • Berichten 816
  • Reputatie 0
  • 22 maart 2011
  • 18:43

Wat wil je precies weten?

Bewerkt (22 maart 2011 18:43)
Raffie

Raffie

• Berichten 816
  • Reputatie 0
  • 22 maart 2011
  • 18:55

Op XDA zijn meerdere verschillende ROMs te vinden is idd een beetje onoverzichtelijk maar het gaat als je al een tijdje mee loopt

Je kan kiezen uit een 3-tal soorten waarvan ik er eigenlijk maar 2 ken, degene die ik gebruik (D2W) en D2EXT X-PART deze laatste heb ik een blauwe maandag gebruikt maar werkte niet goed bij mij omdat hij nog behoorlijk in beta stadium was/is.

Deze laatste 2 geven je wel ongelofelijk veel intern geheugen, als ik me niet vergis tot max 2 GB meer schijnt niet goed te kunnen communiceren met de market (dat was een maand of 2 geleden, dus weet niet of dit nog geldt) das dus behoorlijk wat meer intern dan dat je nu hebt 512MB en dat zo ook behoorlijk wat apps meer op je toestel…
Met een goede kernel heb je ook een hele mooie quadrant score; ongeveer 2500 of meer (niet dat je daar veel waarde aan moet hechten maar veel mensen kicken hierop).

Elke versie heeft zijn nadelen en zijn voordelen, die ik niet kan vertellen omdat ik ze gewoonweg niet weet, dit zou je zelf moeten ervaren.
Het enige nadeel van D2W is geloof ik dat je niet zonder “gevaar” je toestel zomaar kan rebooten of de batterij verwijderen, dit kan als ik me niet vergis wel met de andere 2 versies X-PART en A2SD/A2SD+ over dit “probleem”is op XDA ook wel het één en ander te vinden…

Heb ik je een beetje op weg geholpen of wil je nog meer weten? Zo, ja… Laat maar weten

EDIT: Zie dat er een vierde versie is ook… een 2de versie van X-PART

Bewerkt (22 maart 2011 18:55)
Raffie

Raffie

• Berichten 816
  • Reputatie 0
  • 22 maart 2011
  • 19:04

1. Zal je voor jezelf moeten kiezen welke ROM het beste bij je past.
2. Ervoor zorgen dat je de goede partities hebt.
3. De ROM die je wenst downloaden (deze is i het Engels/Chinees)
4. (B) MULTI LANG 2011-xx-xx Update x downloaden
5. De ROM en (B) MULTI LANG 2011-xx-xx Update x op je SD kaart zetten.
6. Full Wipe! Cache, batterij, cache partition en data.
7. Flash de ROM.
8. Flash de pack.
9. start de telefoon opnieuw op.
10 wacht een minuut of 5 a 10 omdat de telefoon zich moet “acclimatiseren” en als het goed is kan je nu je telefoon gebruiken en aanpassen naar eigen smaak.
oh, ja en 11 eigenlijk even de taal in het Nederlands zetten natuurlijk.

Bewerkt (22 maart 2011 19:04)
guzzz

guzzz

• Berichten 26
  • Reputatie 0
  • 22 maart 2011
  • 21:27

Heeeeeeeeel erg bedankt, het is me gelukt
MIUI+Nederlands=Sweet

Bewerkt (22 maart 2011 21:27)
Raffie

Raffie

• Berichten 816
  • Reputatie 0
  • 22 maart 2011
  • 21:32

Graag gedaan… welke van de versies heb je genomen?
elke week op vrijdag is er een update, misschien deze vrijdag de 1.3.25 MIUI GB… DAn zal je hoogst waarschijnlijk weer een full wipe moeten doen.

Bewerkt (22 maart 2011 21:32)
guzzz

guzzz

• Berichten 26
  • Reputatie 0
  • 28 maart 2011
  • 20:54

is die al uit? Wat is er anders dan?

Bewerkt (28 maart 2011 20:54)
Raffie

Raffie

• Berichten 816
  • Reputatie 0
  • 28 maart 2011
  • 21:18

guzzz;126722
is die al uit? Wat is er anders dan?

Jup, alle 3 de versies zijn uit!
Op het moment draai ik nu ongeveer een uurtje MIUI XJ 1.3.25 for 2.3 D2W.
Draait lekker tot dusver.
Wat is anders… Tja, hij is gewoon mooier nog overzichtelijker (denk ik) erg fancy, gewoon VET eigenlijk

tot dus ver is alleen A2SD/A2SD+ en D2EXT XPART niet meer in beta stadium, maar uiteraard nog wel hier en daar wat kleine foutjes die in loop van deze week en de komende weken gaan worden opgelost (dit geldt natuurlijk ook voor de D2W versie).

De multilang is voor het grootste gedeelte in het Nederlands (en andere talen) er moet nog het één en ander worden vertaald maar eerst moeten alle bugs die erin zitten uit en dan zal de vertaling verder gaan denk ik, ik zal in elk geval van het weekend eens kijken of ik weer een lading strings kan vertalen, gelukkig ben ik niet de enige dus is het voor het weekend misschien al wel gedaan.

Bewerkt (28 maart 2011 21:18)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren