Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • POCO X3

• Samsung Galaxy Note 20 Ultra

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

• Samsung Galaxy A51

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Gijsvk

Gijsvk

• Lid sinds 18 juni 2010
  • Berichten 14
  • Reputatie 0
  • 17 maart 2011
  • 09:57

Al vrij snel na aankoop was het interne geheugen van m'n (unlocked) Desire vol met nuttige en leuke apps. Sommige apps kunnen met app2sd verplaatst worden maar veel ook niet (vooral de bijgeleverde HTC apps!). In de laatste maanden heb ik regelmatig apps moeten verwijderen omdat er geen plaats voor nieuwe dingen was.

Is er echt geen oplossing waarbij je het SD geheugen kunt gebruiken voor ALLE apps?
ik begrijp wel dat bv widgets niet kunnen werken als de app op SD staat, maar voor alle andere moet het toch kunnen?

Ik ben geen expert en wil liever niet klooien met custom ROMs tenzij dit de enige oplossing is…

Alle zinvolle tips zijn welkom !

bedankt, Gijs.

Bewerkt (17 maart 2011 09:57)
lowlow

lowlow

• Lid sinds 15 februari 2011
  • Berichten 18
  • Reputatie 0
  • 17 maart 2011
  • 10:30

Gijs,
Dat was voor mij ook de (enige) reden waarom ik mijn desire geroot heb, de enige oplossing om er van af te raken.
Omdat die custom ROMs soms wel wat nadelen hebben, toegegeven: de standaard rom van htc met sense is all you need, zeer stabiel en nergens bugs of ‘ongemakkelijkheden’. Enige bottleneck: het intern geheugen.

De bedoeling, om echt veel apps te kunnen installeren, is een nieuwe partitie maken van pakweg 1GB op je SD kaart als uitbreiding van je telefoongeheugen.

Laatste tijd ben ik op zoek gegaan als er zoiets bestaat als de standaard ROM maar met uitbreiding van apps2sd. Kleine bemerking, je hebt apps2sd en apps2sd (…) Dit betekent dat de ingebouwde apps2sd functionaliteit van froyo niet voldoende is, de ‘andere apps2sd’ gaat zo goed als de volledige app op de ext partitie zetten. Dit geeft je de mogelijkheid eindeloos apps te installeren.
Nu blijkt het dat dit niet lukt vanuit de standaard ROM maar dat je dus een aangepaste ROM nodig hebt. Er bestaan wel ROMs die exact hetzelfde zijn als de stock, maar dan met ingebouwde apps2sd op ext partitie. Best even rondkijken, ik heb er een topic over aangemaakt.

Gr.

Bewerkt (17 maart 2011 10:30)
fifarunnerr

fifarunnerr

• Lid sinds 13 juli 2010
  • Berichten 1846
  • Reputatie 10
  • 17 maart 2011
  • 13:20

Probeer dit eens: http://www.androidworld.nl/forum/htc-desire/5973-tutorial-apps2sd-op-een-alternatieve-manier.html

Werkt op alle Froyo 2.2 toestellen. Als je de android SDK nog niet werkend heb is het waarschijnlijk sneller om Terminal emulator uit de market te halen en “pm setInstallLocation 2” (zie tutorial) in te typen. Dat doet namelijk precies hetzelfde

Ik heb het een tijdje op mijn wildfire gebruikt, bijna alle nieuwe applicaties kon ik op SD zetten. Hij installeert namelijk standaard alles op SD(ook de widgets helaas). Volgens mij zat ik toen op 90%+ dat op SD gezet kon worden. De HTC-apps, apps die er al op stonden(market/maps/gmail) gaan niet zonder root.

Bewerkt (17 maart 2011 13:20)
Gijsvk

Gijsvk

• Lid sinds 18 juni 2010
  • Berichten 14
  • Reputatie 0
  • 21 maart 2011
  • 11:36

@fifarunnerr: ik heb dit geprobeerd (met SpareParts voor Froyo ), maar het verschil nog niet gemerkt. Bijvoorbeeld de Flash player (de grootste app) kan nog altijd niet naar SD kaart verplaatst worden…

Bewerkt (21 maart 2011 11:36)
Mrhoffmann

Mrhoffmann

• Lid sinds 22 oktober 2010
  • Berichten 42
  • Reputatie 0
  • 21 maart 2011
  • 13:23

Dit was voor mij ook de reden om mijn desire te rooten en een custom rom erop te installeren.

Bewerkt (21 maart 2011 13:23)
Renzzie

Renzzie

• Lid sinds 03 december 2010
  • Berichten 137
  • Reputatie 0
  • 22 maart 2011
  • 16:02

Zelfde. Stelt uiteindelijk helemaal niet zo veel voor

Bewerkt (22 maart 2011 16:02)
4dollars

4dollars

• Lid sinds 04 februari 2011
  • Berichten 434
  • Reputatie 0
  • 25 maart 2011
  • 00:48

En rom flashen is idd niet heel moeilijk en helaas de enige oplossing voor je probleem.

Bewerkt (25 maart 2011 00:48)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren