Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

• Nokia 7.2

• Xiaomi Mi 9T Pro

• Samsung Galaxy Note 10 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

lowlow

lowlow

• Lid sinds 15 februari 2011
  • Berichten 18
  • Reputatie 0
  • 13 maart 2011
  • 11:23

Dag iedereen,

Ik ben nu al enkele weken aan het experimenteren met ROM, ik kom vele voordelen tegen maar soms ook z'n nadelen. Ik heb de laatste tijd vooral Cyanagenmod7 gedraaid, eerst nighlies en dan de RC2 maar daar werken de camera en GPS niet. Ook start mijn data-verbinding niet altijd op, meestal niet. Moest ik via vliegtuig-modus enzo de boel terug in gang krijgen… Om maar een paar issues te vernoemen.
Ervoor heb ik een tijdje starburst gebruikt en was daar persoonlijk niet zo tevreden van, vrij traag met m'n class4 kaartje, vaak zwarte schermen voor paar sec, een paar irritante bugs en als je bvb één vd reset opties van de herstarten-knop gebruikt komt je Desire in een loopterecht van fouten.
Nu ben ik op zoek naar de meest gestandaardiseerde rom, maw die het best op de htc stock rom lijkt (of de stock zelf?) maar met apps2sd want dat is voor mij de aanleiding geweest om te gaan rooten. Of kan ik de stock rom afhalen en daarop apps2sd installeren. Dus ik vat mijn wensen even samen:
- Stock Desire ROM, geen issues/bugs
- OTA -over the air updates
- Apps2SD (geen data2sd!)

Vervolgens wacht ik wel op Cyanogen7; de final versie.

Sorry voor de ietwat noob vraag; alvast dank voor de replies!

Bewerkt (13 maart 2011 11:23)
4dollars

4dollars

• Lid sinds 04 februari 2011
  • Berichten 434
  • Reputatie 0
  • 13 maart 2011
  • 12:05

Goeie vraag. En zitten idd wat bugs in cm7. Maar bij mij werkt de camera en gps overigens wel. Kan werk bij de van niet instellen met welke grootte ik wil fotograferen.(1m, 5m etc.) En nog wat kleine dingetjes.

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

Bewerkt (13 maart 2011 12:05)
Rsdf430

Rsdf430

• Lid sinds 25 juli 2010
  • Berichten 960
  • Reputatie 0
  • 13 maart 2011
  • 12:37

Leedroid lijkt heel erg op standaard.
Maar ota update heeft ie geloof ik niet maar dan kan je toch gewoon van xda de nieuwere versie downloaden en eroverheen flashen.

Bewerkt (13 maart 2011 12:37)
Dray

Dray

• Lid sinds 09 april 2010
  • Berichten 84
  • Reputatie 0
  • 13 maart 2011
  • 14:00

Voor gewoon standaard sense zou ik idd voor LeeDroiD gaan, echt zeer goed!

Zelf gebruik ik nu MIUI omdat ik eens wat anders wou en dit werkt ook zeer fijn. (en volgende week hebben ze een Gingerbread rom voor de desire)

Bewerkt (13 maart 2011 14:00)
lowlow

lowlow

• Berichten 18
  • Reputatie 0
  • 13 maart 2011
  • 18:30

Dray;117564
Voor gewoon standaard sense zou ik idd voor LeeDroiD gaan, echt zeer goed!

Zelf gebruik ik nu MIUI omdat ik eens wat anders wou en dit werkt ook zeer fijn. (en volgende week hebben ze een Gingerbread rom voor de desire/cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/big_smile.png" /> )

Thx voor de replies. De HTC Gingerbread rom komt idd binnenkort naar de Desire, maarja met hoeveel fouten en bugs, ik wacht wel even af! Er staat er nu al één op xda, maar je kunt er met moeite mee bellen en sms'en/cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/wink.png" />

Heb ik het dan goed dat het niet mogelijk is om de gewone standaard ROM te nemen en daar apps2sd op te gooien? Wordt niet ondersteund?

Bewerkt (13 maart 2011 18:30)
Rsdf430

Rsdf430

• Lid sinds 25 juli 2010
  • Berichten 960
  • Reputatie 0
  • 13 maart 2011
  • 18:45

Dat is wel mogelijk,dan zou je een script moeten toepassen.
Die kan je ook vinden op xda.
Volgens mij bedoelt Dray dat MIUI met een gingerbread ROM komt.
Er zijn al een hele tijd gingerbread roms en sinds kort ook 1 met sense ja.
Met htc gingerbread bedoel je de echte van htc of wat?
Htc laat daar echt geen bugs in zitten hoor.

Bewerkt (13 maart 2011 18:45)
g-member

g-member

• Lid sinds 19 augustus 2010
  • Berichten 294
  • Reputatie 0
  • 13 maart 2011
  • 20:30

Wat jij zoekt is villainrom………kant en klaar alle voordelen van sense en apps2sd en niks meer instellen….

Bewerkt (13 maart 2011 20:30)
Renzzie

Renzzie

• Lid sinds 03 december 2010
  • Berichten 137
  • Reputatie 0
  • 13 maart 2011
  • 23:07

Starburst vind ik een fijne Sense rom.

//edit
linkje: http://starburstrom.wordpress.com/

Bewerkt (13 maart 2011 23:07)
lowlow

lowlow

• Berichten 18
  • Reputatie 0
  • 13 maart 2011
  • 23:37

Rsdf430;117678
Dat is wel mogelijk,dan zou je een script moeten toepassen.
Die kan je ook vinden op xda.
Volgens mij bedoelt Dray dat MIUI met een gingerbread ROM komt.
Er zijn al een hele tijd gingerbread roms en sinds kort ook 1 met sense ja.
Met htc gingerbread bedoel je de echte van htc of wat?
Htc laat daar echt geen bugs in zitten hoor.
Ahzo, dan had ik het verkeerd begrepen. Dat klopt van htc, bedoelde dat de mod van gingersense die nu al op xda staat een geporte versie is van de Desire S waarbij ook wat geknoeid is (apps2sd enz) waardoor deze op dit moment nog niet echt stabiel te noemen is en heel wat zaken werken nog niet.
@ Renzzie : Starburst heb ik geprobeerd icm data2sd en vond die niet zo heel snel noch super stabiel

Toch eerst es kijken hoe dat zit met de stock ROM + scripts
Thx

Bewerkt (13 maart 2011 23:37)
Sersel

Sersel

• Lid sinds 15 maart 2011
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 15 maart 2011
  • 16:46

Hoi,

Zelf gebruik ik de Gingerbread Redux ROM op mijn Desire, eerst Oxygen RC6 + 7 gedraait maar dat waren battery drainers.
Nu dus Redux en ben er zeer content mee, zeer minimalistic, tot op heden nog geen bugs en geen fout-loops en alle functionaliteit in de telefoon werkt.

Hier in iedergeval een downloadlijst met alle Stock shipped ROM's :: Index of /shipped/Bravo/

En wat betreft App2SD, hier heb je niet perse Root voor nodig.
Hier een uitleg om alle apps standaard op je SD te installen, vervolgens kan je met App2SD je applicaties terug naar je telefoon zetten of andersom, moet je wel even de SDK downloaden (de uitleg is ietwat verouderd, check page 3 van de comments van “Thierry”, hier staan wat aanpassingen).

edit : Zag niet dat je specifiek opzoek was naar een sense ROM, Redux is dat dus niet. Gewoon een hele fijne Gingerbread.

Bewerkt (15 maart 2011 16:46)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren