Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• OnePlus Nord N100

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Len

Len

• Lid sinds 08 december 2010
  • Berichten 238
  • Reputatie 0
  • 15 februari 2011
  • 09:53

Ik heb een Desire met GingerVillain 1.0 erop draaien. Ik ben erg tevreden over de mod en hij draait lekker snel (althans dat denk ik)! Alleen het bekende probleem komt weer terug, dat ik gewoon te weinig intern geheugen heb. Nou lees ik hier en daar dat je je SD kaart kan partitioneren en daar al je apps op kan installeren!

Is dit ook mogelijk met GV? Zo ja, hoe doe je dat dan?! Termen zoals ‘Goldcard’ en ‘S-off’ zie ik ook voorbij komen, maar ik kan ze eigenlijk niet zo goed plaatsen wat dat nou betekend.

Nu mijn laatste vraag, ik draai met GV een benchmark score van ongeveer 1250. Is dit veel of juist weinig?

Alvast bedankt voor de hulp!

Groet,

Lennard Breevaart.

Bewerkt (15 februari 2011 09:53)
lowlow

lowlow

• Lid sinds 15 februari 2011
  • Berichten 18
  • Reputatie 0
  • 15 februari 2011
  • 23:11

Sorry maar ik kan je op dit moment geen antwoord geven, integendeel.
Ik ging tevens ongeveer dezelfde vraag stellen. Ik zit, zoals veronderstel ik àlle desire gebruikers, met een probleem van te weinig diskspace. Momenteel zit ik nog steeds met de standaard htc sense die in het begin 148MB met niets geinstalleerd, na de standaard updates 130MB en in no time werd dat 40-50 met nu uiteindelijk 20MB resterend, ik probeer niet lager te gaan.

Mijn vraag, bestaat er effectief een manier om na het installeren van een custom ROM nog zoiets te hebben van 300MB vrij intern geheugen (ROM) en vervolgens alles te kunnen installeren op de SD. GV? Maw, bestaat er voor de desire uberhaupt een manier om eindeloos apps te installeren zonder dat je constant moet letten op je resterende diskspace..? Ik heb het gevoel dat er altijd wel iets is! thx

Bewerkt (15 februari 2011 23:11)
Garduna

Garduna

• Lid sinds 26 september 2009
  • Berichten 426
  • Reputatie 0
  • 16 februari 2011
  • 07:24

Een partitie maken op je SD-kaart kan op verschillende manieren. Als je je telefoon geroot hebt, kun je een partitie aanmaken met bijvoorbeeld Rom manager. Je kunt dit ook doen met Gparted. Dit wordt door veel mensen aangeraden. Hier een how-to van Elmeraculous:http://www.androidworld.nl/forum/tips-trucs-howtos/1152-how-ext3-partitie-op-je-sd-card-maken-voor-apps2sd-rom.html?langid=1

Als je veel geheugen wilt, kunt je een ROM installeren die gebruik maakt van Data2SD. Bijvoorbeeld deze:StarBurst Froyo HTC 2.29.405 Stable Data2SD | Unlimited memory | Stock - xda-developers Als je hier gebruik wil van maken, maak dan wel een grote partitie aan op je SD-kaart van 1GB of groter, maar niet groter dan 2GB.

Bewerkt (16 februari 2011 07:24)
lowlow

lowlow

• Berichten 18
  • Reputatie 0
  • 16 februari 2011
  • 16:04

Thx garduna voor je reply. Heel nuttig.
Ik kijk al een hele tijd rond maar was nog niet op de hoogte van de mogelijkheid tot data2sd! Super.
Enige vraag nog hierbij. Ik overweeg van over enkele maanden mijn (dierbare) desire van de hand te doen voor een dual-core HTC met min. 8GB internal storage maar zou er dan wel de stock ROM op terug willen zetten, origineel, Nederlands etc.
Hoe moeilijk wordt dat dan? Thx

Bewerkt (16 februari 2011 16:04)
Len

Len

• Lid sinds 08 december 2010
  • Berichten 238
  • Reputatie 0
  • 16 februari 2011
  • 17:35

Bedankt voor de replys! Ik ga het zo is allemaal uitproberen!

Groet,

Len

Bewerkt (16 februari 2011 17:35)
Garduna

Garduna

• Lid sinds 26 september 2009
  • Berichten 426
  • Reputatie 0
  • 16 februari 2011
  • 19:58

lowlow;103425
Thx garduna voor je reply. Heel nuttig.
Ik kijk al een hele tijd rond maar was nog niet op de hoogte van de mogelijkheid tot data2sd! Super.
Enige vraag nog hierbij. Ik overweeg van over enkele maanden mijn (dierbare) desire van de hand te doen voor een dual-core HTC met min. 8GB internal storage maar zou er dan wel de stock ROM op terug willen zetten, origineel, Nederlands etc.
Hoe moeilijk wordt dat dan? Thx

Niet moeilijk. Gewoon een RUU downloaden, uitvoeren (het is een .exe bestand). Dat is alles.

Bewerkt (16 februari 2011 19:58)
lowlow

lowlow

• Berichten 18
  • Reputatie 0
  • 19 februari 2011
  • 18:40

Garduna;103666
Niet moeilijk. Gewoon een RUU downloaden, uitvoeren (het is een .exe bestand). Dat is alles.
Thanks again, ik ga 'm nu flashen met de Starburst ROM. Vele positieve zaken van gelezen ondertussen.

Bewerkt (19 februari 2011 18:40)
lowlow

lowlow

• Berichten 18
  • Reputatie 0
  • 23 februari 2011
  • 23:53

Zoals hierboven geschreven heb ik dan uiteindelijk gekozen voor de starburst MOD.
Over het algemeen ben ik best tevreden alleen heb ik toch het gevoel dat mijn batterij sneller leeg gaat. Enfin, het is geen gevoel maar ik ben het zeker. En het is niet dat de desire al zo'n ongelooflijk goeie batterij had ervoor dus hoop ik dat er iets aan gedaan kan worden (?)

Op mijn vraag
“Second issue is the battery, it is draining faster that before. I'd say 15% more battery usage..”

Antwoordde de ROM-maker het volgende:

You can change kernels for this. If you are on stable script, you can switch kernel now. If on beta script, wait for us to upload the new flashable zips
Kan mij dit iemand nader verklaren?

Verder merk ik soms toch ook wat lag, al is het vrij bescheiden hoor. Bvb soms bij het drukken op m'n lock-knop komt het scherm niet onmiddellijk terug maar moet ik even geduld hebben… Aan de andere kant, thumbsnails enzo laden vlotjes (goede indicatie)

Verder is het wel een fantastische mod hoor en ik het iedereen aanraden. Zoals in enkele andere topics beschreven is het dé oplossing voor het rom memory probleem.

Alvast dank

Bewerkt (23 februari 2011 23:53)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren