Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

  • Maps: Navigatie en OV

  • WhatsApp Messenger

  • Messenger

  • Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

  • Dr. Mario World

  • Harry Potter: Wizards Unite

  • Breaking Bad: Criminal Elements

  • The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • Realme X2 Pro

  • Moto G8 Plus

  • Samsung Galaxy A51

  • Microsoft Surface Duo

  • OnePlus 7T Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

  • Samsung Galaxy Tab A 10.5

  • Samsung Galaxy Tab S4

  • Samsung Galaxy Tab S3 9.7

  • Asus Zenpad 3S 10

serkannn1979

serkannn1979

  • Lid sinds 08 februari 2011
  • Berichten 2
  • Reputatie 0
  • #1
  • 8 februari 2011
  • 23:40

Sinds dit weekend hebben we een KPN Experia Box geinstalleerd. Internet werkt en ook WiFi doet het, tenminste, de laptop kon de SSID zonder problemen vinden en internet werkt ook daar gewoon. Echter zowel onze HTC Desire als Legend zien allebei het netwerk niet, ook niet als we zoeken op SSID (wat bij de laptop wel gewoon lukte). Erg vreemd. Zowel bij KPN als HTC nagevraagd. KPN zegt hierbij geen ondersteuning te bieden (maar als het bij de laptop werkt zou het bij de telefoon ook moeten werken). HTC zegt dat als het een N-router betreft, het niet werkt. Lijkt mij onzin want hiervoor hadden we ook een N-router en dat ging zonder problemen.

Dus ja wat nu? Zoeken op internet levert niet veel op. Het enige wat op ons probleem lijkt is dit topic

http://www.androidworld.nl/forum/sony-ericsson-xperia-x10/9689-draadloos-netwerk-van-experia-box-kpn.html

echter het inloggen op de modem lukt ook niet, we kunnen de gebruikersnaam ‘KPN’ niet veranderen en geen enkel wachtwoord (admin, KPN, ons eigen wachtwoord van het netwerk) is goed. In de handleiding staat dit wachtwoord ook niet.

Het lijkt mij dat we toch niet de enigen zijn met dit probleem, zeker omdat het op allebei de telefoons naar voren komt….Alle tips of ideeen zijn welkom!

Bewerkt (8 februari 2011 23:40)
vankooten

vankooten

  • Lid sinds 16 september 2010
  • Berichten 43
  • Reputatie 0
  • #2
  • 9 februari 2011
  • 02:32

Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum • Forumoverzicht

Hier is een forum van “internet + bellen” van KPN.
Misschien wordt je hier wat wijzer.
Zelf heb ik de Thomson 780 en een HTC desire.
De desire ging, toen hij eenmaal voor de eerste keer opgestart werd, zelf op zoek naar een draadloos netwerk, dus ik heb er geen problemen mee gehad.
Misschien wordt je wat wijzer op het ipbforum.

Bewerkt (9 februari 2011 02:32)
Memphius

Memphius

  • Lid sinds 02 februari 2011
  • Berichten 58
  • Reputatie 0
  • #3
  • 10 februari 2011
  • 02:27

Hmm.. je moet zowiezo inloggen in je kastje !

Zoek hier uit wat jouw kastje is en volg de handleiding (password, 192.168.?.?) Probeer dan nogmaals in te loggen.
http://www.kpn.com/prive/service/veiligheid/wat-kpn-doet-aan-veilig-internet/verbindingenendiensten/draadloos-modem.htm?campaignid=nl945&SP_MID=4450435&SP_RID=NDcwMTY4ODEyOAS2

Werkt dit niet, sluit dan met een kabel je laptop aan op het kastje en reset (klein knopje op de router die je met bijvoorbeeld een paperclip moet indrukken 10sec ingedrukt houden ) probeer dan met de aangesloten laptop nogmaals in te loggen met de standaard gegevens.

Hopelijk helpt dit !

Vanaf daar kan je vindbaarheid, toegestane mac-adressen en ook wpa2 keys instellen.

Bewerkt (10 februari 2011 02:27)
serkannn1979

serkannn1979

  • Lid sinds 08 februari 2011
  • Berichten 2
  • Reputatie 0
  • #4
  • 10 februari 2011
  • 11:12

Bedankt voor jullie reacties!

Memphius, onze modem stond niet op die website :confused: we hebben het nieuwste model. Nog maar eens een keer gebeld naar KPN, nu zowaar een competente medewerker aan de lijn gehad. Het bleek dat je bij de eerste keer inloggen op de modem het wachtwoord gewoon leeg moet latenen daarna een nieuw wachtwoord moet instellen. De modem was niet zichtbaar, dus dat hebben we veranderd en het kanaal ipv auto op 8 gezet, en voila. Het probleem was dus dat de modem gewoon niet zichtbaar was. Opgelost!

Bewerkt (10 februari 2011 11:12)
West

West

  • Lid sinds 04 augustus 2010
  • Berichten 288
  • Reputatie 0
  • #5
  • 11 februari 2011
  • 23:43

Mocht iemand anders problemen hebben met zijn Android-Phone i.c.m Een Exfluttia Box, dit zijn de stappen.
1. Trek alle stekkers uit de Experia Doos, geweld toegestaan.
2. Pak de doos, en loop naar het zolderraam.
3 Houd de Experia Doos boven je hoofd en maak een zwaaiende beweging naar onder, buiten het raam. Laat hierbij op het einde de experia doos los.
4. Pak een zware illegale lawinepijl en steek deze af op de Experia Doos
5. Neem een abbonnement op Ziggo of UPC of een andere goede kabelaar/glasvezel aanbieder (waar mogelijk)
6. Koop een eigen goede router
7. Verbind je Android-phone.

Bewerkt (11 februari 2011 23:43)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren