Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Xiaomi Mi 9T Pro

• Samsung Galaxy Note 10 Plus

• ASUS ZenFone 6

• OnePlus 7 Pro

• Google Pixel 3a XL

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

alinden

alinden

• Lid sinds 24 juli 2009
  • Berichten 44
  • Reputatie 0
  • 5 februari 2011
  • 13:10

Mijn 4de HTC was een Desire. Na twee maanden was het scrollbuttontje kaduuk, dus heb hem opgestuurd naar HTC. Toen werd geconstateerd dat dat kwam door vocht. Waarschijnlijk een keer in mijn spijkerbroek door de regen gefietst of zo… Garantie; Vergeet het maar. Na 5 weken kreeg ik hem terug met de melding dat de garantie per direct was opgehouden. Nou ja.. pech.. geen zin om te protesteren, dus me er maar bij neergelegd.

Was wel blij met het toestel toen het nog werkte, dus weer een nieuwe gekocht (hoop geld, maar ja.) Na 4 maanden dook het probleem op dat als ik Google navigatie maps gebruikte, of een ander programma dat wat meer dan gemiddeld aan capaciteit gebruikte, hij spontaan opnieuw opstartte. Daarna steeds weer, iedere paar minuten.

Na wat speuren op internet kwam ik er achter dat dit een veel voorkomend probleem is. De meeste bezitters van een HTC Desire met dit probleem, werden geholpen met een vervanging van het moederbord.

Half december HTC gebeld en alles uitgelegd. “Meneer, wij kennen het probleem en hebben hier nog geen oplossing voor. U kunt het beste wachten tot ná oud en nieuw met opsturen. Op die manier mist u het toestel zo kort mogelijk.“

4 januari werd het toestel bij mij opgehaald. Weer een toestel op weg naar HTC. Anderhalve week daarna had ik hem al weer terug. Ik = blij. Mooi handgeschreven kaartje erbij met “getest door Wouter”. Blij.. dat wil zeggen.. Totdat ik merkte (na alles weer opnieuw te hebben ingesteld) dat de externe speaker het niet meer deed. Oftewel.. Als je gebeld wordt, hoor je de ringtone niet meer. HTC weer gebeld en weer toestel die richting weer op. Tring Tring de postbode met mijn toestel! Weer een mooi kaartje erbij met “getest door Wouter” en “boardswap en software update”. Dus het derde moederbord in één maand. Het probleem nu: Ik zet hem aan, zie het witte opstartscherm met HTC..etc. en na 5 seconden start hij opnieuw op, tot dat ik een ons weeg.

Nu een beetje boos de telefoon gepakt, richting HTC. Uitgelegd dat ik het een beetje gehad hem met die HTC Desire. Meneer aan de telefoon kon dat ook wel begrijpen. 3 niet werkende moederborden binnen een tijdsbestek van anderhalve maand is wel erg lastig. “Meneer, ik ga het laten escaleren en u krijgt een oplossing hiervoor” Ik = weer blij. Twee dagen later: de oplossing.
“U krijgt een nieuw toestel. Wél een Desire, hoewel u heeft aangegeven daar geen vertrouwen meer in te hebben, krijgt u een nieuwe Desire… Dat wil zeggen.. NIET een die in de fabriek is gemaakt, maar één die door Dynafix vanuit onderdelen in elkaar is gezet.”

Natuurlijk heb ik nog even duidelijk gemaakt dat ik met het aanschaffen van TWEE HTC Desires in de afgelopen 9 maanden, waarvan ik bijna de helft van de tijd met een oud toestel (nog nét geen uitschuifbare antenne ) heb moeten bellen en maar een Tom Tom heb moeten aanschaffen om mijn weg nog te kunnen vinden, eigenlijk helemaal geen HTC Desire meer wil. LAAT STAAN één die door de hobbyclub Dynafix, die de reparaties uitvoert voor HTC, met losse onderdelen in elkaar wordt gezet en daarna wordt getest door Wouter (die niet eens probeert of een toestel AAN kan).

Zou vandaag worden teruggebeld door het escalatieteam. Niet gebeurd. Misschien maandag?

Bewerkt (5 februari 2011 13:10)
Lry

Lry

• Lid sinds 06 oktober 2010
  • Berichten 96
  • Reputatie 0
  • 6 februari 2011
  • 03:09

Nou, ik hoop voor je dat het goed word opgelost. Lijkt me best kut.

Bewerkt (6 februari 2011 03:09)
Memphius

Memphius

• Lid sinds 02 februari 2011
  • Berichten 58
  • Reputatie 0
  • 6 februari 2011
  • 04:15

Zeg dat,, Het is nooit fijn om in een dergelijke situatie te zitten maar laten we hopen dat het word opgelost. Zo niet, doe desnoods Radar opbellen ! ‘de belbus komt zo naar je toe’.

Ik vraag me alleen wel af wat je met je 1e Desire hebt gedaan. Zo te horen is het probleem op te lossen door de optische trackball te vervangen. Mijne heeft overigens last van een slecht afgestelde of niet goed functionerende sensor. Bij het scrollen reageert ie soms niet of nauwelijks (mijn vingers hebben 6 desires getest maar enkel de mijne had deze handicap, ik dacht namelijk dat mijn vinger gewoon scheef was :p)

Veel succes en helaas kan ik je niet meer geven..

Bewerkt (6 februari 2011 04:15)
TiPo

TiPo

• Lid sinds 20 juni 2010
  • Berichten 128
  • Reputatie 0
  • 7 februari 2011
  • 20:26

Wat een pech kan je hebben, sterkte. En niet om je jaloers te maken maar ik heb al 9 maanden een perfect werkende Desire (m.u.v. een val van 20 cm waarna wifi het niet meer deed, maar onder garantie hersteld binnen een paar dagen).

Bewerkt (7 februari 2011 20:26)
yoeri

yoeri

• Lid sinds 26 november 2010
  • Berichten 238
  • Reputatie 0
  • 7 februari 2011
  • 20:59

de DHD stelt me zeker ook niet teleur.
echt een toptoestel!!!

ik hoop echt voor je dat het opgelost geraakt.
sterkte

Bewerkt (7 februari 2011 20:59)
Jasper

Jasper

• Lid sinds 13 juni 2010
  • Berichten 36
  • Reputatie 0
  • 8 februari 2011
  • 10:35

Mijn Desire is intussen ook voor de tweede keer binnen in garantie. Ik heb hem op de 4 maanden in mijn bezit nu al anderhalve maand moeten missen.

Jou ervaring is best wel dramatisch, kan begrijpen dat je niet snel meer een HTC zou aankopen. Ik ben geweldig tevreden van mijn Desire wanneer die werkt, spijtige zaak dat ik er net ééntje uit de duizenden heb die met een probleem zit.

Intussen gebruik ik gewoon opnieuw mijn HTC Hero, die niet kapot te krijgen is! Om te compenseren heb ik hem maar overclocked op 700 MHz

Bewerkt (8 februari 2011 10:35)
alinden

alinden

• Lid sinds 24 juli 2009
  • Berichten 44
  • Reputatie 0
  • 14 februari 2011
  • 10:35

Ben nog steeds aan het wachtenZe zijn nu een nieuw toestel in elkaar aan het sleutelen, volledig uit reserve- / reparatie-onderdelen. Inmiddels maar een pre-paid toestelletje gekocht.

Voor mij NOOIT meer een HTC!

Bewerkt (14 februari 2011 10:35)
Faggie

Faggie

• Lid sinds 18 september 2010
  • Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 17 februari 2011
  • 19:49

Wat een gedoe allemaal, erg k*t voor je, alinden.
Spijtig genoeg ga ik je ietwat slecht nieuws moeten geven: het maakt eigenlijk niet meer uit welk merk je koopt in belgië of nederland, bijna alle GSM's worden door DynaFix gerepareerd. Dit weet ik, omdat ik zelf in een winkel werk waar we telefoons verkopen (als bijproduct) en sinds we dit doen en dus ook af en toe moet garantieperikelen te maken hebben, heb ik nog niets als gezeik gehad met DynaFix. Het grootte probleem is dat de fabrikant zich volledig baseert op wat ze bij DF doorgeven als probleem. Zo heb ik van een klant ook een toestel teruggekregen met de melding waterschade, terwijl dit toestel DOA was en bij ons in de zaak uit de doos kwam….

Ondertussen probeer ik een dossiertje te maken om de onkunde van deze firma aan te tonen, als je het niet erg vindt, gaat jou verhaal er ook bij….

Bewerkt (17 februari 2011 19:49)
niekie

niekie

• Lid sinds 20 november 2010
  • Berichten 802
  • Reputatie 0
  • 17 februari 2011
  • 21:08

alinden;102014
Ben nog steeds aan het wachten/cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/sad.png" /> Ze zijn nu een nieuw toestel in elkaar aan het sleutelen, volledig uit reserve- / reparatie-onderdelen. Inmiddels maar een pre-paid toestelletje gekocht.

Voor mij NOOIT meer een HTC!

Dat is echt balen voor, ik denk dat ik hem zelf heeel hard tegen de muur had gegooid.
Moet zeggen dat ik met mijn Z wel heel gelukkig ben. Jij hebt echt maandag morgen foons gehad
die dynafix heb ik al meer verhalen over gehoord. Maar jij hebt wel heel veel pech.

wat word je volgende foon?

Bewerkt (17 februari 2011 21:08)
lowlow

lowlow

• Lid sinds 15 februari 2011
  • Berichten 18
  • Reputatie 0
  • 20 februari 2011
  • 22:56

Het lijkt erop dat je toch pech hebt hoor.
Ik heb ondertussen bijna een jaar achter de rug met de desire. Ik moet wel zeggen, het is mijn 2de ondertussen, maar er was niets mis met de eerste, hij werd gestolen (gvd!). Op mijn werk zijn er ook nog 3 andere collega's met een desire en daarvan heeft één ervan ook problemen gehad, het toestel raakte overhit en herstartte dan. Die heeft ondertussen een Galaxy S… Maar om nogmaals op de mijn terug te komen, doet het perfect, laatste nog ongelooflijk hard laten vallen, klein putje verder niets :s
Kleine vergelijking enkele gsm's geleden had ik 2 SE C905's en daar was er met beide ook vanalles aan de hand, speaker kapot, joystick, knoppen, vastlopers etc.
Maar het lijkt inderdaad een baal-verhaal, je kunt misschien beter direct een nieuwe eisen als de problemen eenmaal begonnen zijn

Bewerkt (20 februari 2011 22:56)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren