Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • Samsung Galaxy Z Flip

• Samsung Galaxy Note 10 Lite

• Realme X2 Pro

• Samsung Galaxy S20 Ultra

• Moto G8 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

pietjep

pietjep

• Lid sinds 09 mei 2009
  • Berichten 246
  • Reputatie 0
  • 27 januari 2011
  • 13:04

Wat is S-OFF?

S-OFF is een nieuwe manier om de beveiliging (@secuflag) te omzeilen welke HTC in haar recente telefoons heeft ingebouwd. Het staat voor Security-off, oftewel beveiliging uitgeschakeld. Door dit uit te schakelen bemachtig je schrijfrechten in o.a. /system en in /recovery. Je kunt hiermee ook het interne geheugen van je Desire herpartitioneren.

Zorg dat je een backup maakt van je gegevens.

Onderstaande howto geschied op eigen risico. Noch de maker van deze howto, noch Androidworld is aansprakelijk voor eventuele opgelopen schade.

Benodigdheden

• Een geroote HTC Desire
• Windows pc (32 of 64 bits)
• Je pc moet vanaf USB kunnen booten.
• Een usb stick (groter dan 32 mb) of een lege cd

Onderstaande bestanden heb je nodig

• Unetbootin –> Download hier
• AlphaRev 1.8 HBoot reflash Utility –> Download hier

Stappenplan USB

1. Zorg voor een backup (via nandroid)
2. Installeer en open UnetBootin.
3. Vink het balletje Diskimage aan. Druk vervolgens op de knop met … en zoek je eerder gedownloade exemplaar van AlphaRev 1.8 HBoot reflash Utility.
4. Selecteer nu je USB Drive en klik op OK.
5. Als dit klaar is laat dan de USB-stick in je pc zitten en start deze opnieuw op. Echter moet je de pc niet gewoon laten opstarten maar via USB. Je moet dit in je Bios van je pc instellen. Je doet dit door als de pc net opstart op Delete of F12 te drukken (kan per pc verschillen). Ergens in je Bios zal vermeld staan Boot Device Priority. Je moet nu instellen dat je pc als eerste zoekt naar een USB stick. Geen zorgen, als er geen USB-stick geplaatst is dan zal je PC gewoon vanaf je harde schijf opstarten.
6. Druk op een toets op de disclaimer te accepteren.
7. Als alles geladen is verbind je je Desire met je pc. Raak je telefoon (of PC) niet aan totdat je bij stap 3 de Finished Message te zien krijgt. Er zijn verhalen bekend dat dit proces ongeveer een uur in beslag kan nemen. Duurt het langer, haal dan je batterij uit je Desire en probeer het opnieuw.
8. Gefeliciteerd, je telefoon is nu succesvol voorzien van S-OFF. Mocht je, om wat voor redenen dan ook, dit in de toekomst ongedaan willen maken (S-ON), hoef je alleen maar een originele HTC Desire ROM te installeren.

In sommige gevallen kunnen gebruikers niet meer in hun Clockworkmod-recovery komen. In dat geval kun je via Unrevoked opnieuw je recovery flashen. Zie deze howto gemaakt door forumadmin Ruud van Androidworld.nl

Stappenplan CD

1. Brand het AlphaRev 1.8 HBoot reflash Utility als ISO naar een CD. Bijvoorbeeld met POWERISO
2. Ga hierboven naar stap 6 (van USB-methode) en voer de rest van de stappen ook uit.

Deze howto is gemaakt door AndroidGX en geplaatst op het forum van XDA-Developers. Ik ben slechts de vertaler.

Bewerkt (27 januari 2011 13:04)
Raffie

Raffie

• Lid sinds 01 november 2010
  • Berichten 816
  • Reputatie 0
  • 29 januari 2011
  • 10:26

Ziet er strak netjes en duidelijk uit… Zoals gewend natuurlijk. :-)

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

Bewerkt (29 januari 2011 10:26)
louis1947

louis1947

• Lid sinds 17 augustus 2010
  • Berichten 116
  • Reputatie 0
  • 7 februari 2011
  • 17:08

Goed werk pietjep
Misschien even erbij vermelden dat wanneer je blijft steken bij 3: waiting for flashing to complete, en op scherm telefoon blijft de boodschap AlphaRev SPLBoot version 2 enz staan. Zelfs na een uur! Je waarschijnlijk een custom rom hebt die wat ‘moeilijk’ doet. Zet dan even een non sense rom bv oxygen erop. Niets instellen. En nog een keer met AlphaRev laten draaien.

Bewerkt (7 februari 2011 17:08)
scandiflyer

scandiflyer

• Lid sinds 25 juli 2010
  • Berichten 2
  • Reputatie 0
  • 26 februari 2011
  • 12:06

Bedankt pietjep,

hier door is het me gelukt om me desire S-OFF te krijgen,
zo je ook in het nederlands willen vertellen hoe je de hboots veranderd naar bv. naar oxygen?

hier ben ik nog een beetje over aan het twijvelen of het echt zo werkt als ik denk dat het moet en wil geen fouten maken.

Bewerkt (26 februari 2011 12:06)
Dallco

Dallco

• Lid sinds 16 april 2011
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 16 april 2011
  • 11:13

Mooi en bedankt Pietjep, maar een windoos pc is echt niet nodig. Met deze howto lukt het ook prima met een Ubuntu pc
HTC rooted stock rom s-off met een ext3 partitie voor link2ext werkt nu voortreffelijk op mijn desire!

Bewerkt (16 april 2011 11:13)
Martijn82

Martijn82

• Lid sinds 15 juli 2011
  • Berichten 27
  • Reputatie 0
  • 13 januari 2012
  • 23:08

Bij mij geeft hij, terwijl AlphaRev draait, meerdere malen “unable to enumerate USB device on port 7” en vervolgens meerdere malen “unary operator expected”. Er gebeurt dan niets meer (zit al in stap 3). Telefoon is meerdere keren opnieuw opgestart en gewoon te gebruiken, maar nog steeds s-on. Wat te doen?!

Bewerkt (24 april 2013 14:03)
niekie

niekie

• Lid sinds 20 november 2010
  • Berichten 802
  • Reputatie 0
  • 14 januari 2012
  • 00:09

Je moet even terug naar een rooted stockrom anders gaat het niet werken.

Requirements:
The only requirement right now is that the ROM you're running is rooted.
As techniques such as ‘data2ext’ have been popping up, these might disturb our finely-tuned flashing process. Please revert to a rooted stock ROM if possible.Your /data partition is used for temporary storage of important files.

droid-desire

droid-desire

• Lid sinds 27 november 2010
  • Berichten 8
  • Reputatie 0
  • 14 januari 2012
  • 10:31

bedankt hiervoor en werkt! alleen zie ik bepaalde directories niet meer in root explorer of doe ik iets fout?

Martijn82

Martijn82

• Lid sinds 15 juli 2011
  • Berichten 27
  • Reputatie 0
  • 15 januari 2012
  • 19:26

Ook na full wipe en stock rom erop gezet te hebben, blijf ik dezelfde foutmeldingen krijgen. Als ik andere USB-ingangen gebruik komt “unable to enumerate USB device on port 7” er nog steeds te staan, alleen wordt de 7 dan een 8 bijvoorbeeld. Iemand een idee wat er fout gaat?

niekie

niekie

• Lid sinds 20 november 2010
  • Berichten 802
  • Reputatie 0
  • 15 januari 2012
  • 20:40

Maar die andere meldingen zijn weg? probeer dan de cd te branden of Oracle VM VirtualBox

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren