Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • Samsung Galaxy Z Flip

• Samsung Galaxy Note 10 Lite

• Realme X2 Pro

• Samsung Galaxy S20 Ultra

• Moto G8 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Renzzie

Renzzie

• Lid sinds 03 december 2010
  • Berichten 137
  • Reputatie 0
  • 3 december 2010
  • 14:47

Hoi allemaal,

na een tijdje lurken heb ik mezelf toch maar geregistreerd omdat ik een aantal vragen heb.

Zelf ben ik nog niet geheel overtuigd van de voordelen van rooten/custom rom, maar wie weet raak ik overtuigd als ik wat geknutseld heb.

Voordat ik dit ga doen heb ik echter een aantal vragen:
- Al mijn contacten zijn opgeslagen op mijn telefoon, blijven deze daarop staan na rooten/installatie custom rom?
- blijven mijn sms berichten binnen handcent bewaard?
- Blijven mijn apps geinstalleerd op mijn Sd en/of telefoon?
- Ik heb een niet-zo-legale-versie van navigion, blijft dit ook werken?
- Waarom moet soms de radio geupdate worden?
- Kan ik ook weer de standaard rom installeren als andere Roms me niks lijken?

Daarnaast de welbekende vraag:'welke rom best het beste bij mij?' Ik heb al rondgekeken op het xda developers forum. hier heb ik gezien dat oa MIUI, DeFrost en Cyanogen populair zijn. Persoonlijk hou ik wel van eye candy, mits het soepel loopt. Daarnaast maak ik veel gebruik van google apps. Batterij duur is van minder belang, aangezien mn desire toch elke avond aan de stroom hangt.

Sorry als sommige vragen ietswat stom zijn, maar ik vind het gewoon lastig om alles te begrijpen

Bvd voor alle hulp!

Bewerkt (3 december 2010 14:47)
Mario67

Mario67

• Lid sinds 21 oktober 2010
  • Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 3 december 2010
  • 15:19

Zelf heb ik veel gehad aan de uitleg op Turkeys' Ultimate Guide to Root Desire v42.1.1 “Misc Errors are History” - xda-developers. Hier word uitgebreid uitleg gegeven over het hoe en wat. Na het rooten en voor het flashen (punt 3) installeer je Titanium backup waardoor je je applicaties kunt backuppen zodat je na het flashen de boel kan terugzetten. Na het flashen was ik mijn contacten kwijt maar deze had ik zelf in Outlook waardoor terugzetten met HTC Sync een peuleschil was. Volgens mij is er ook wel ene aparte app om je contacten te backuppen. De keuze voor de rom is een persoonlijke maar zelf heb ik in 1e instantie Opendesire geprobeerd, daarna Supervillain en nu zit ik sinds een maand op volle tevredenheid op Leedroid, ik hoef niets anders meer ! Vind je de ene rom niets dan flash je weer een andere.
Als je een bepaalde rom kiest wordt er ook een radio-versie geadviseerd waarop de rom zelf het beste werkt. In het geval van Leedroid word er niets geadviseerd en heb ik nog steeds dezelde radio-versie.

Bewerkt (3 december 2010 15:19)
mark

mark

• Lid sinds 19 april 2010
  • Berichten 237
  • Reputatie 0
  • 3 december 2010
  • 17:10

Renzzie;65008
Hoi allemaal,

na een tijdje lurken heb ik mezelf toch maar geregistreerd omdat ik een aantal vragen heb.

Zelf ben ik nog niet geheel overtuigd van de voordelen van rooten/custom rom, maar wie weet raak ik overtuigd als ik wat geknutseld heb.

Voordat ik dit ga doen heb ik echter een aantal vragen:
- Al mijn contacten zijn opgeslagen op mijn telefoon, blijven deze daarop staan na rooten/installatie custom rom?
- blijven mijn sms berichten binnen handcent bewaard?
- Blijven mijn apps geinstalleerd op mijn Sd en/of telefoon?
- Ik heb een niet-zo-legale-versie van navigion, blijft dit ook werken?
- Waarom moet soms de radio geupdate worden?
- Kan ik ook weer de standaard rom installeren als andere Roms me niks lijken?

Daarnaast de welbekende vraag:'welke rom best het beste bij mij?' Ik heb al rondgekeken op het xda developers forum. hier heb ik gezien dat oa MIUI, DeFrost en Cyanogen populair zijn. Persoonlijk hou ik wel van eye candy, mits het soepel loopt. Daarnaast maak ik veel gebruik van google apps. Batterij duur is van minder belang, aangezien mn desire toch elke avond aan de stroom hangt.

Sorry als sommige vragen ietswat stom zijn, maar ik vind het gewoon lastig om alles te begrijpen/cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/smile.png" />

Bvd voor alle hulp!

Al een uitstekend antwoord gegeven, even wat aanvullingen.

- Zelf gebruik ik MyBackup voor het bewaren van contacten/call log/sms/mms/bookmarks. Titanium Backup kun je gebruiken voor je apps. Na het installeren van een rom kun je dan makkelijk je sms/contacten en apps terugzetten. Deze komen dus ook in Handcent sms terecht dan… (contacten worden gesynchroniseerd met je Google account, dus als je daar alles al hebt staan, hoef je ze in principe niet extra te backuppen/restoren)

- Bij het installeren van een nieuwe rom is het aan te raden je telefoon helemaal schoon te maken, dit heet een full-wipe en dat kan je doen in recovery. Alles, dus apps, sms en dergelijke, worden dan gewist. Met bovenstaande programma's is het echter een fluitje van een cent om alles terug te plaatsen.

- Wat betreft navigon, het is illegaal, dus ik kan je hier eigenlijk niet mee helpen. (dus dit heb je niet van mij, maar in principe als je met Titanium Backup restored, zou het moeten werken)

- Je hoeft een radio in principe niet te updaten. Echter, soms kan het zijn dat een nieuwere radio jouw telefoon een beter bereik geeft. Dan kun je dus bijvoorbeeld een sterker WiFi signaal of 3g signaal ontvangen. Dus het is dan je eigen keus. Een tweede is dat bij elke radio een bepaalde RIL hoort, een dure term… In principe werkt het het beste en batterij-vriendelijkst wanneer de RIL in een rom overeen komt met de radio die jij hebt geinstalleerd. (Wees echter voorzichtig met het flashen van radio's, als het misgaat gaat het ook goed mis)

- Je kunt je telefoon altijd weer unrooten en dan heb je de standaard rom weer. Maar eerlijk gezegd denk ik dat je deze optie wel kunt vergeten wanneer je alle voordelen van het rooten daadwerkelijk zelf hebt ervaren.

- En dan de rom, voor eye candy zit je met MIUI goed. Ik denk dat dat een goede voor je is na het lezen van je verhaal. Een andere goede rom is DeFrost (of cyanogen), minder eye candy maar qua performance onovertroffen!

Bewerkt (3 december 2010 17:10)
Raho78

Raho78

• Lid sinds 21 mei 2010
  • Berichten 305
  • Reputatie 0
  • 3 december 2010
  • 17:44

Ik snap niet zo goed dat je niet gewoon je contacten en agenda met google synchroniseert. Dat werkt juist perfect met elkaar saman (allebei google) en na het opnieuw instellen van je telefoon wordt alles automatisch weer op je telefoon gezet. SMS'jes backup ik via SpriteMobile. Kun je daarna ook zo weer terugzetten.

Bewerkt (3 december 2010 17:44)
Renzzie

Renzzie

• Berichten 137
  • Reputatie 0
  • 6 december 2010
  • 20:38

Bedankt voor de antwoorden allemaal, heb er weer een hoop van geleerd

Bewerkt (6 december 2010 20:38)
Renzzie

Renzzie

• Berichten 137
  • Reputatie 0
  • 6 december 2010
  • 21:21

Al een uitstekend antwoord gegeven, even wat aanvullingen.
- Zelf gebruik ik MyBackup voor het bewaren van contacten/call log/sms/mms/bookmarks. Titanium Backup kun je gebruiken voor je apps. Na het installeren van een rom kun je dan makkelijk je sms/contacten en apps terugzetten. Deze komen dus ook in Handcent sms terecht dan… (contacten worden gesynchroniseerd met je Google account, dus als je daar alles al hebt staan, hoef je ze in principe niet extra te backuppen/restoren)

- Bij het installeren van een nieuwe rom is het aan te raden je telefoon helemaal schoon te maken, dit heet een full-wipe en dat kan je doen in recovery. Alles, dus apps, sms en dergelijke, worden dan gewist. Met bovenstaande programma's is het echter een fluitje van een cent om alles terug te plaatsen.
Ik ben nu bezig geweest met mijn Desire rooten. Dit is volgens mij gelukt (maar weet niet precies hoe ik dit kan contoleren? unrEVOked recovery gaf aan dat het succesvol was)

Nu wil ik echter die titanium backup installeren, maar die zegt dat ik busybox nodig heb. Als ik echter busybox wil downloaden, geeft deze bij de opmerkingen aan dat deze niet werkt op de Desire.
Enig idee hoe ik dit kan oplossen? Want ik wil echt niet al mijn apps kwijt.

bvd!

Bewerkt (6 december 2010 21:21)
_DX_

_DX_

• Lid sinds 30 augustus 2010
  • Berichten 75
  • Reputatie 0
  • 6 december 2010
  • 22:07

Zonder root kan je Titanium backup zowiezo al niet draaien… Die heeft nou eenmaal root acces nodig. Echter, als je op je nieuwe rom weer inlogt zal die via de market je al gedownloade apps weer installeren (al ging dit bij mij niet altijd vlekkeloos). Dat niet zo legale programma wat je noemde zal je dus handmatig weer moeten doen. Als je je contacten synct met google (niet? aanrader! juist voor dit soort zaken) dan staan die ook gelijk weer op je mobiel na het inloggen. Overige dingen als smsjes weet ik niet, maar daarvoor meende ik hierboven al wat tips te zien. Succes!

Edit: Ja ik weet dat je root hebt, maar dat weet je originele rom nog nietDus werkt Titanium backup alsnog niet. In custom rom's is busybox vaak al standaard aanwezig, evenals (uiteraard) root acces.
Als je dus de volgende keer je rom update, of van rom wisselt, is het dus veel gemakkelijker om alles te kunnen backuppen (is dat een woord?). Ook de niet legale apps…

Bewerkt (6 december 2010 22:07)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren