Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • Samsung Galaxy Z Flip

• Samsung Galaxy Note 10 Lite

• Realme X2 Pro

• Samsung Galaxy S20 Ultra

• Moto G8 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

justin416

justin416

• Lid sinds 27 november 2010
  • Berichten 109
  • Reputatie 0
  • 3 december 2010
  • 21:43

Ik wil hem, ondanks jullie wijze tips toch rooten, ik verwacht in de vakantieperiode mezelf er in te verdiepen!
Kan één van jullie mij helpen hierbij?

Bewerkt (3 december 2010 21:43)
Raffie

Raffie

• Lid sinds 01 november 2010
  • Berichten 816
  • Reputatie 0
  • 3 december 2010
  • 21:52

justin416;65088
Ik wil hem, ondanks jullie wijze tips toch rooten, ik verwacht in de vakantieperiode mezelf er in te verdiepen!
Kan één van jullie mij helpen hierbij?

Dan zou ik toch de voorkeur geven om je toestel zelf te rooten (leer je ook veel van wat je telefoon kan en hoe de werking ervan is) en je zou dus zelf de tutorials moeten lezen, kan je vertellen je leert er echt ontzettend veel van.
Wanneer je je telefoon zelf root kan je ook zelf kiezen welke ROM je neemt daarbij heeft het als voordeel als deze je niet bevalt je zelf een andere ROM erop kan zetten en niet iemand hoeft te vragen.
Wanneer je problemen hebt met installeren of je komt er niet uit na het lezen/proberen zijn er hier op het forum legio topics en en ERG ervaren mensen die ongetwijfeld goed kunnen helpen.

Dus… Ik zou mezelf goed inlezen als ik jou was en alles zelf doen, ik heb er, ook met foutjes maken, erg veel van geleerd en leer nog steeds.

Bewerkt (3 december 2010 21:52)
justin416

justin416

• Berichten 109
  • Reputatie 0
  • 3 december 2010
  • 21:56

Bedankt voor je reactie, ik heb toch nog steeds een vaag beeld bij het rooten.
Wat ik verlang is een sneller toestel, waarop applicaties volledig op de SD-kaart geinstalleerd kunnen worden.
Ook apps die ik zonder root niet kan installeren wil ik op mijn toestel kunnen installeren.
Verder heb ik graag dat mijn “lay-out” exact hetzelfde blijft, dus de manier van werken en hoe de software eruit ziet, met HTC Sense.

Kan ik dit bereiken met rooten?
mvg

Bewerkt (3 december 2010 21:56)
justin416

justin416

• Berichten 109
  • Reputatie 0
  • 3 december 2010
  • 22:03

YouTube - Hacking Tip: How To Root An Android Phone

Werkt dit ook op een Desire 2.2 froyo ?

Bewerkt (3 december 2010 22:03)
Raffie

Raffie

• Berichten 816
  • Reputatie 0
  • 3 december 2010
  • 22:04

Voor zo ver ik weet is dit grotendeels wel mogelijk, door het rooten kan je telefoon sneller worden volgens mij is dit wel afhankelijk van welk ROM je installeert.
Alle apps volledig op je SD is voor zover ik weet niet mogelijk (er is op het XDA-forum wel een moeilijke turtorial (vind ik dan) dat je al je data (of veel data) te plaatsen op je SD en dan zou je telefoon nog sneller moeten worden en meer ruimte voor apps, alleen is mij dit te moeilijk), systeem apps kun je volgens mij namelijk niet verplaatsen.
Lay-out kan je naar mijn idee aanpasen hoe je het zelf wilt dus dit kan je zo laten als je dat belieft.

Bewerkt (3 december 2010 22:04)
Raffie

Raffie

• Berichten 816
  • Reputatie 0
  • 3 december 2010
  • 22:11

justin416;65095
YouTube - Hacking Tip: How To Root An Android Phone

Werkt dit ook op een Desire 2.2 froyo ?

Ik heb geen idee, ik zou als ik jou was gewoon een “How to” volgen hier op de site

http://www.androidworld.nl/forum/htc-desire/7749-nl-howto-root-android-2-2-froyo-zonder-te-downgraden-nl.html
en
http://www.androidworld.nl/forum/htc-desire/5614-howto-htc-desire-rooten-met-unrevoked-1-klik-methode.html

Deze lijken me wel geschikt voor jou Froyo Desire 2.2… Eerst goed lezen voor je begint, dat is het eerste wat ik hier heb geleerd :p

Bewerkt (3 december 2010 22:11)
justin416

justin416

• Berichten 109
  • Reputatie 0
  • 3 december 2010
  • 22:45

Bedankt voor je reacties, stel ik erg op prijs

Bewerkt (3 december 2010 22:45)
Ozcano

Ozcano

• Lid sinds 04 december 2010
  • Berichten 7
  • Reputatie 0
  • 4 december 2010
  • 01:42

Hoi allemaal,

Ben hier ook nieuw. Heb zelfde wens als justin416. Heb echter wel redelijk verdiept in het rooten van me telefoon. Wil er een custom rom op hebben, ding draait nu op 1.6!. Ik heb werkelijk bijna elke methode gepropeerd (uitgezonderd gold card). Nou denk ik dat ik voor mijn magic 32b perfect spl de gold card methode moet gebruiken (enige wat ik nog kan bedenken). Deze is nogal ingewikkeld. Kan iemand mij htc magic (vodafone) voor mij rooten? tegen betaling uiteraard. Woon in Amsterdam ben ook regelmatig in Achterhoek.

Hoop dat ik geen forum regels overtreed, excuses bij voorbaad.

Bewerkt (4 december 2010 01:42)
_DX_

_DX_

• Lid sinds 30 augustus 2010
  • Berichten 75
  • Reputatie 0
  • 4 december 2010
  • 02:06

Ik zou idd (na je een beetje in te lezen) voor de UnrEVOked methode gaan. Die root je telefoon en geeft je de ClockworkMod recovery, maar laat je rom met rust. Dus dan heb je root met je originele rom. Om root apps te kunnen draaien, moet je echter wel een rom flashen die root ondersteund. Je hebt genoeg keuze uit rom's met de Sense interface, kijk daarvoor op eens op de XDA forums: Desire Android Development - xda-developers

Maar ik moet toch eens zijn met de mensen hierboven, lees je in en weet wat je doet. Niet alleen om je een dode telefoon te besparen, maar ook zodat je later zelf dingen kan veranderen/upgraden als je dat wil. Scheelt je niet alleen geld, je kan je telefoon ook nog eens precies maken zoals je zelf wil. En dat is toch de belangrijkste reden om te rooten

Veel succes en voor hulp kan je zowel hier als op XDA terecht met vragen

edit: Bericht was gericht aan justin416.
Ozcano, voor een goldcard kan ik je niet verder helpen. Je zit hier ook in het verkeerde subforum, probeer het eens in het Magic subforum? Daar zullen mensen je vast verder kunnen helpen die hun Magic al geroot hebben. Succes!

Bewerkt (4 december 2010 02:06)
Ozcano

Ozcano

• Lid sinds 04 december 2010
  • Berichten 7
  • Reputatie 0
  • 4 december 2010
  • 02:35

ah, ik zie het zit in desire subforum. Ik verwijs mijzelf f naar magic subforum.

tog bedankt.

Bewerkt (4 december 2010 02:35)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren