Naar content
Trending apps
  • Google Meet

• Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OPPO Find X2 Pro

• Nokia 8.3

• Samsung Galaxy A51

• Poco F2 Pro

• Xiaomi Mi Note 10 Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

egbert4444

egbert4444

• Lid sinds 14 juni 2012
  • Berichten 2
  • Reputatie 0
  • 14 juni 2012
  • 11:00

Hallo,

Ik heb via HTC Dev de bootloader unlocked. Ik dacht dat ik daarna systeem applicaties kon verwijderen, dat is dus niet zo.
Ik heb een HTC Desire Z en vind dat er veel te veel apps standaard geinstalleerd zijn.

Ik ben al tijden actief in het zoeken, ook bij XDA natuurlijk, maar zie door de bomen het bos niet meer.

Wat ik graag wil:

1. een Nandroid maken van mijn huidige originele installatie, die ik later een keer terug kan zetten
2. een rom (mag stock zijn) zonder al die rotzooi, of een rom waar ik zelf apps uit kan verwijderen

Volgens mij moet dit kunnen zonder te downgraden en root verkrijgen.

Hiervoor heb ik een gewonen Desire gehad en die heb ik geroot. Op een gegeven moment was ik alleen maar bezig om roms te installeren en thema's te proberen.
Dat wil ik dus niet meer. Ik wil gewoon een stabiele rom die snel is en waar ik die HTC zooi uit kan halen. Sense vind ik ook niet nodig, wil ik ook graag optioneel verwijderen en vervangen door Go Launcher.
Natuurlijk kan ik gewoon een app drawer installeren, maar dan hou ik dus die HTC zooi.
Ik ben wel duidelijk genoeg nu.

Kan iemand mij vertellen welke stappen ik moet ondernemen?
Nogmaals: ik weet hoe ik tuts moet vinden om te downgraden, rooten, custom roms installeren, maar dat is volgens mij allemaal niet nodig.

Ook wil ik graag advies welke recovery te gebruiken:
Amon Ra style vigor
ClockworkMod Recovery

Alvast bedankt

Bewerkt (24 april 2013 15:01)
z0rk

z0rk

• Lid sinds 20 december 2010
  • Berichten 1593
  • Reputatie 0
  • 14 juni 2012
  • 11:10

Als je bloatware wil kunnen verwijderen, moet je sowieso rooten. En als je gaat rooten wordt er sowieso een recovery geïnstalleerd.
CWM is zeer degelijk, maar ik zou 4ext recovery gebruiken indien die voor de Desire Z beschikbaar is.

egbert4444

egbert4444

• Lid sinds 14 juni 2012
  • Berichten 2
  • Reputatie 0
  • 14 juni 2012
  • 23:55

Kan ik deze guide alsnog gebruiken, of kan dat niet meer, omdat ik de bootloader heb unlocked via HTC Dev?

DESIREZ.STRAWMETAL: Downgrade and Root

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren