Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

• Samsung Galaxy A51

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

JHS_NL

JHS_NL

• Lid sinds 21 januari 2011
  • Berichten 666
  • Reputatie 0
  • 17 januari 2012
  • 15:28

Nou lees ik net op XDA dat HTC ook voor de Desire Z ondersteuning heeft toegevoegd voor het unlocken van de bootloader. Is dit unlocken het zelfde als rooten? Of moet ik daarna mijn apparaat nog steeds rooten voor ik er een andere ROM op wil zetten??

Groeten,

Joost

Bewerkt (24 april 2013 14:04)

Telefoon(s): Galaxy S10
Tablet: NVIDIA Shield K1
Android TV: NVIDIA Shield TV

Website:
http://www.joostslager.nl

Carlos0_0

Carlos0_0

• Lid sinds 02 november 2010
  • Berichten 3265
  • Reputatie 0
  • 17 januari 2012
  • 17:32

Na dit kan je er als goed is wel een andere rom op zetten als ik het goed had.

niekie

niekie

• Lid sinds 20 november 2010
  • Berichten 802
  • Reputatie 0
  • 17 januari 2012
  • 18:20

Waarom zou je dat willen? Want als je verder leest…….kun je lezen dat met deze tool
de Garantie per direkt vervalt terwijl je een root terug kunt draaien.
Daarbij is S-OFF niet mogelijk, dus radio flashen indien nodig niet mogelijk.
Als je een andere rom wilt zou ik gewoon rooten.

Qoute van xda

Yeah if you use this, HTC will have a permanent record of your phone's warranty being void. Is that really what you want ?

I don't know how it works for our phone, but I know for some other phones this tool isn't that great, it lets you flash a custom ROM but doesn't give S-OFF so you can't flash radios etc. As I said, I don't know if this same sort of restriction applies to our phone.

The Wiki method of unlocking/rooting is a lot better.

JHS_NL

JHS_NL

• Lid sinds 21 januari 2011
  • Berichten 666
  • Reputatie 0
  • 18 januari 2012
  • 07:25

Mhh ja ok daar heb je een punt, dan root ik hem wel gewoon. Bedankt voor de info maakt het wel even wat duidelijker. Had over dat stukje van XDA heen gelezen.

Telefoon(s): Galaxy S10
Tablet: NVIDIA Shield K1
Android TV: NVIDIA Shield TV

Website:
http://www.joostslager.nl

Jane_Doe

Jane_Doe

• Lid sinds 16 april 2011
  • Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 22 januari 2012
  • 09:43

Als ik toch nog even hierop mag inhaken: Ik zit al heel lang te kijken of ik hem wil/kan rooten. Het process van eerst terugzetten (nu inmiddels 2.2.3) via Downgrade G2 (2.3.X) & DZ (2.3.X) & mT4g (2.3.4) & DHD w/ S-ON to Stock Froyo - xda-developers is voor mij abracadabra. Daarna nog weer het rooten zelf. Als ik heel simpel een andere rom wil en niets met de radio hoef, heb ik dan voldoende aan de bootloader van htc? En is het ook niet mogelijk ná de bootloader S-off erop te zetten?
Verder, mijn desire z is inmiddels een jaar oud, hoe erg is het dat er dan geen garantie meer opzit? Als dat er nog opzit, ik heb geen idee eigenlijk.

Bewerkt (24 april 2013 14:06)
niekie

niekie

• Lid sinds 20 november 2010
  • Berichten 802
  • Reputatie 0
  • 22 januari 2012
  • 11:24

Als je hem wilt gebruiken zou ik eerst xda maar eens goed nalezen, zijn er nog weinig die er geluk mee gehad hebben.

DEsire Z/G2 added to official bootloader unlock program - xda-developers
Desire Z Official Bootloader Unlocker> Rooting problems - xda-developers

En deze is het belangrijkste denk ik How to get root/flash custom roms with HTCDEV unlock
I know some people out there will use the new “official” htcdev.com unlock option for the G2/DZ,
but they will still need to do shit to get root or flash custom roms.
How to get root/flash custom roms with HTCDEV unlock - xda-developers

Ik zou het niet doen, duurt weer een tijdje voor ze oplossingen hebben gevonden als het niet goed gaat.

Oude manier downgraden rooten etc… lijkt acrabadabra maar is het echt niet. zoals je vele
topics hier kunt lezen valt het achteraf reuze mee. Probeer het gewoon lukt het niet helpen we
je verder.

Bewerkt (24 april 2013 14:06)
Jane_Doe

Jane_Doe

• Lid sinds 16 april 2011
  • Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 29 januari 2012
  • 08:31

Beetje late reactie van mij, maar inderdaad, je hebt gelijk. Ik heb al het een en ander uitgeprint. Het is de angst denk ik om met een gebrickte telefoon te komen zitten, maar wie niet waagt die niet wint. Ik ga er binnenkort eens rustig voor zitten. In iedergeval bedankt voor je uitleg!

*edit: zie nu net met het doorspitten van het forum de stappen ‘installeer ADB en Android SDK’ tuts. Wat een heerlijk forum is dit toch!

Bewerkt (24 april 2013 14:09)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren