Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • POCO X3

• Samsung Galaxy Note 20 Ultra

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

• Samsung Galaxy A51

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

HTCDESIREZ

HTCDESIREZ

• Lid sinds 14 mei 2011
  • Berichten 5
  • Reputatie 0
  • 14 mei 2011
  • 18:28

Heey,

ik heb een probleem met mijn geheugenkaart in mij HTC desire z.
De eerste paar dagen deed alles het zoals het hoort.
Maar na een paar dagen gaf mijn toestel de melding dat de sd-kaart leeg is en geformatteerd moet worden. Formatteren op het toestel en op de computer heeft echter geen effect. Ik krijg de melding: “SD-kaart beschadigd. Je moet de kaart mogelijk opnieuw formatteren”. Met een nieuwe sd-kaart krijg ik precies dezelfde melding. Wat kan ik doen zodat de kaart het weer gaat doen?

Bvd

Bewerkt (14 mei 2011 18:28)
Desirez

Desirez

• Lid sinds 26 april 2011
  • Berichten 54
  • Reputatie 0
  • 16 mei 2011
  • 11:07

Heb ik ook een keer gehad. De kaart was losgeschoten en toen kreeg ik dezelfde medling. Je moet de kaart er heel goed inklikken. Niet echt een handig systeem bij de Desire z. Bij mij doet de nieuwe kaart het wel en heb die melding ook niet weer gehad.

Bewerkt (16 mei 2011 11:07)
HTCDESIREZ

HTCDESIREZ

• Lid sinds 14 mei 2011
  • Berichten 5
  • Reputatie 0
  • 18 mei 2011
  • 20:49

Dankje voor je reactie. Heb al tig keer kaart eruit gehaald en opnieuw erin gedaan maar geen resultaat. Wat versta jij onder er heel goed inklikken? Ben bang dat het niet zo makkelijk gaat bij mij. SD-kaart gaat er namelijk gewoon makkelijk (en volgens mij ook goed) in.

Bewerkt (18 mei 2011 20:49)
HTCDESIREZ

HTCDESIREZ

• Lid sinds 14 mei 2011
  • Berichten 5
  • Reputatie 0
  • 18 mei 2011
  • 20:57

Voor de duidelijkheid, mijn htc geeft als de kaart erin zit de melding: “SD-kaart is leeg of heeft een niet-ondersteund bestandssysteem”. Hierna krijg ik de melding of ik de kaart wil formatteren. Als ik op formatteren druk (ook via menu instellingen) gebeurt er vervolgens niks. Als ik de kaart wil koppelen (via instellingen) krijg ik de melding: “SD-kaart is beschadigd. Je moet de kaart mogelijk opnieuw formatteren.”

Dit heb ik dus al meerder malen op de computer gedaan en daarna gecontroleerd op fouten e.d. bij eigenschappen van de kaart (ook op de pc).

Bewerkt (18 mei 2011 20:57)
Desirez

Desirez

• Lid sinds 26 april 2011
  • Berichten 54
  • Reputatie 0
  • 18 mei 2011
  • 22:19

Met goed inklikken bedoel ik als het sd kaarje erin zit, het houdertje goed omhoog schuiven. Gaat een beetje lastig bij mijne en daarom schoot ie soms los. Die melding had ik op een gegeven moment ook en ik heb er toen een nieuwe sd in gedaan. Daarna nooit geen last meer gehad.

Bewerkt (18 mei 2011 22:19)
HTCDESIREZ

HTCDESIREZ

• Lid sinds 14 mei 2011
  • Berichten 5
  • Reputatie 0
  • 20 mei 2011
  • 17:13

Bij mij gaat dat gewoon goed heb er toch ff naar gekeken maar zit er volgens mij gewoon goed in. Misschien nog andere mogelijkheden? Ben bang dat het toch echt aan m'n toestel ligt.

Bewerkt (20 mei 2011 17:13)
Har

Har

• Lid sinds 30 juni 2010
  • Berichten 429
  • Reputatie 0
  • 22 mei 2011
  • 10:53

Even een vraag voor de zekerheid. Heb je de SD kaart in FAT32 formaat geformateerd?
Is niet op elke pc als standaard waarde ingesteld.
Is het ook de originele SD kaart die bij het toestel was geleverd? Als je een andere hebt genomen adviseer ik altijd om een gerenomeerd merk te nemen. Hoor meerdere klachten over SD kaarten en niet alleen bij de Z. Meeste problemen zijn altijd terug te leiden aan de SD kaart zelf.
Ook deze hebben een garantie periode (mits je de bon nog hebt).

greetz,

Bewerkt (22 mei 2011 10:53)
HTCDESIREZ

HTCDESIREZ

• Lid sinds 14 mei 2011
  • Berichten 5
  • Reputatie 0
  • 23 mei 2011
  • 13:47

Heb hetzelfde probleem met 2 verschillende sd-kaarten, zijn beide van scandisk. Eén van de kaarten was bij het toestel geleverd, tweede nieuw aangeschaft. Beide geformatteerd in fat32 ja.

Bewerkt (23 mei 2011 13:47)
Har

Har

• Lid sinds 30 juni 2010
  • Berichten 429
  • Reputatie 0
  • 24 mei 2011
  • 23:06

Heb je ook al een reset naar fabrieksinstellingen gedaan? Zo ja, zou ik even contact opnemen met HTC. Je hebt een Z dus deze zit nog in de garantie.
Zou wel eerst een back up maken van je gegevens als nodig is.

Bewerkt (24 mei 2011 23:06)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren