Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • Moto G8 Plus

• Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

• Nokia 7.2

• Xiaomi Mi 9T Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

rjongen

rjongen

• Lid sinds 31 januari 2011
  • Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 16 april 2011
  • 11:03

Hoi,

Heb nu drie maanden de Desire Z, en ben gisteren van de 1.82 rom na rooten via de gebruikelijke tutorials hier, waarvoor thanks, nu gebruik aan het maken van CyanogenMod 7.0.

Hoe kan ik nu bijvoorbeeld:
- overclocken
- CPU gebruik aanpassen
- Zorgen dat mijn batterij langer meegaat
- Zorgen dat ik geen reclame meer heb in apps
- …

Met andere woorden: wat zijn nu de extra voordelen en hoe krijg ik ze te pakken?

Bewerkt (16 april 2011 11:03)
Kwabbernoot

Kwabbernoot

• Lid sinds 23 oktober 2009
  • Berichten 754
  • Reputatie 0
  • 16 april 2011
  • 12:12

Om te kunnen overclocken heb je SetCPU of CPU tuner of dergelijke apps nodig. Ik gebruik zelf SetCPU welke niet gratis is. Deze is echter gratis te downloaden op XDA als je daar bent geregistreerd.
Geen reclame kan via AdFree alhoewel ik dat niet zo geweldig vind werken. Daarnaast vind ik het ook niet echt nodig.

Belangrijker voor mij is de vrije geheugen ruimte op de telefoon. Trek S2E (werkt alleen voor CyanogenROM 7) uit de markt en zet alle apps en cache naar je EXT partitie op je SD kaart.
Verder kun je je hart ophalen aan allerlei tweaks. Voorbeeld: SD SpeedIncrease.

Groeten…

Bewerkt (16 april 2011 12:12)
rjongen

rjongen

• Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 18 april 2011
  • 18:35

Kwabbernoot;138641
Om te kunnen overclocken heb je SetCPU of CPU tuner of dergelijke apps nodig. Ik gebruik zelf SetCPU welke niet gratis is. Deze is echter gratis te downloaden op XDA als je daar bent geregistreerd.
Geen reclame kan via AdFree alhoewel ik dat niet zo geweldig vind werken. Daarnaast vind ik het ook niet echt nodig.

Belangrijker voor mij is de vrije geheugen ruimte op de telefoon. Trek S2E (werkt alleen voor CyanogenROM 7) uit de markt en zet alle apps en cache naar je EXT partitie op je SD kaart.
Verder kun je je hart ophalen aan allerlei tweaks. Voorbeeld: SD SpeedIncrease.

Groeten…
Wat doe je met dat vrije geheugen dan? Ik krijg met 150 apps het geheugen niet eens vol…?

Heb je trouwens enig idee waar ik sneltoetsen uitschakel. HEb namelijk dat als ik mijn (fysieke) toetsenbord uitschuif en ik toets sommige letters in dan ga ik naar een bepaalde app (E = Email, P = Playlists, S = SMS, L = Calendar, etc.). Vind dit heeeeel erg irritant. Na een reboot is het weg dus het kan ook een app zijn, maar ben er nog niet achter, heb ook nog geen nieuwe apps geinstalleerd die ik voor Cyanogenmod nog niet had…?

Bewerkt (18 april 2011 18:35)
Kwabbernoot

Kwabbernoot

• Lid sinds 23 oktober 2009
  • Berichten 754
  • Reputatie 0
  • 18 april 2011
  • 19:04

Ik heb een Desire en geen Desire Z. Ik weet ook niet hoeveel geheugen die telefoon standaard aan boord heeft. Omdat ik niet echt bekend ben met de Desire Z kan ik je ook niet helpen met de instellingen voor sneltoetsen. Ik zou zeggen loop het hele settings menu maar eens door. Dat is sowieso handig om te weten wat er nu eigenlijk allemaal mogelijk is.

Groeten…

Bewerkt (18 april 2011 19:04)
rjongen

rjongen

• Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 19 april 2011
  • 00:32

Kwabbernoot;140529
Ik heb een Desire en geen Desire Z. Ik weet ook niet hoeveel geheugen die telefoon standaard aan boord heeft. Omdat ik niet echt bekend ben met de Desire Z kan ik je ook niet helpen met de instellingen voor sneltoetsen. Ik zou zeggen loop het hele settings menu maar eens door. Dat is sowieso handig om te weten wat er nu eigenlijk allemaal mogelijk is.

Groeten…
Done. Couldn't find anything.
Standaard heeft de DZ 1GB intern.. Ik had met 256mb op mijn Milestone eigenlijk al genoeg…

Bewerkt (19 april 2011 00:32)
Blu

Blu

• Lid sinds 11 juni 2010
  • Berichten 89
  • Reputatie 0
  • 19 april 2011
  • 21:41

De Desire Z heeft 1.5 GB intern geheugen.

Bewerkt (19 april 2011 21:41)
RobbieKo9

RobbieKo9

• Lid sinds 20 mei 2011
  • Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 20 mei 2011
  • 14:48

Set cpu is niet nodig voor cpu aanpassing ga in je cm7 naar Menu>Settings>Cyanogenmod settings>Performance>klik warning weg>CPU Settings.

Ik heb hem op INTERACTIVE Staan met min 245 max 1017MHz en Set on boot aangevinkt.
Bij weinig gebruik nog 70% aan einde van de dag over en bij normaal gebruik ongeveer 50

Bewerkt (20 mei 2011 14:48)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren