Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Xiaomi Mi 9T Pro

• Samsung Galaxy Note 10 Plus

• ASUS ZenFone 6

• OnePlus 7 Pro

• Google Pixel 3a XL

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Inkie90

Inkie90

• Lid sinds 04 augustus 2014
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 4 augustus 2014
  • 14:41

Hoi allemaal,

Dit weekend ben ik overvallen door een flinke regenbui (zeg maar gerust storm). Dat ik doorweekt thuis kwam stond mijn telefoon nog aan, maar waren mijn SD-kaart én SIM-kaart ‘uit het toestel’.
Mijn eerste gedachte was uiteraard dat de regen iets met beide contacten moest hebben gedaan waardoor deze niet meer werkte. Föhnen en een dag in de rijst maakte echter niet direct verschil.

Ik heb op verschillende fora gezocht naar oplossingen voor dit probleem en heb mijn telefoon ge-reboot, de SIMkaart deed het daarna enkele uren waarna hij weer uitviel. Opnieuw rebooten en hetzelfde verhaal. Inmiddels doet mijn SIMkaart het al zeker 12 uur, dus hopelijk is dat probleem verholpen.

De SD-kaart werkt echter nog steeds niet. Ik heb mijn SD-kaart in andere toestellen geprobeerd (andere telefoons, een camera en mijn laptop) en daar doet hij het allemaal wel, het ligt dus niet aan de SD-kaart lijkt me.
Andere SD-kaarten doen het ook niet in mijn telefoon.
Als ik gister mijn SD-kaart in mijn telefoon stopte gebeurde er helemaal niets, nu geeft hij de melding: ‘SD-kaart verwijderd’. Ook in geheugen ligt de optie ‘koppelen/ontkoppelen SD-kaart’ niet op.
Ook als ik mijn telefoon via de USB aan mijn laptop verbindt vindt hij de SD-kaart niet.

Mogelijk moet ik gewoon nog iets langer wachten (aangezien mijn SIM-kaart het nu goed lijkt te doen, en er tenminste een SD-kaart melding gegeven wordt in tegenstelling tot gister), maar ik hoor graag van mensen die meer verstand hebben van electronica dan ik wat ik nog meer zou kunnen doen om dit probleem te verhelpen. Alvast bedankt!

Groetjes,
Inge

psybi

psybi

• Lid sinds 22 juli 2010
  • Berichten 329
  • Reputatie 50
  • 9 augustus 2014
  • 18:16

Als je je telefoon opent, kan je dan de pinnetjes zien waar je SD-kaart in klikt?
Je zou deze even met een platte schroevendraaier voorzichtig kunnen schoon schrapen.

Als dat niet werkt lijkt het toch dat je SD-kaart lezer toch écht defect is.

richardz1999

richardz1999

• Lid sinds 06 december 2014
  • Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 6 december 2014
  • 20:43

beste inkie90,
dit is mij ook overkomen met mijn htc desire s en heb dezelvde problemen gekregen ik hoop dat de tip mijn sd kaart probleen verhelpt want ik wll graag bij mijn sd kaard komen zonder moeilijk te doen

richardz1999

richardz1999

• Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 6 december 2014
  • 20:44

richardz1999
beste inkie90,
dit is mij ook overkomen met mijn htc desire s en heb dezelvde problemen gekregen ik hoop dat de tip mijn sd kaart probleen verhelpt want ik wll graag bij mijn sd kaard komen zonder moeilijk te doen
jammer genoeg werkte het dus nietenelijk is de lezer dus kapot

richardz1999

richardz1999

• Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 6 december 2014
  • 20:51

richardz1999
richardz1999
beste inkie90,
jammer genoeg werkte het dus nietenelijk is de lezer dus kapot
er is een tijdelijke fix maar dat is tot je detelefoon restart maar zodra dat is onvewacht verwijderd ga naar instellingen-geheugen en dan bij SD-kaart hall de sdkaart er uit en stop hem er terug in dan wanner dat ie hemgaat koppelen wacht tot ie is gekoppeld en ont koppel hem direkt dan koppel hem weer vanuit het menu en dan werkt ie tot je de telefoon restart

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren