Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Xiaomi Mi 9T Pro

• Samsung Galaxy Note 10 Plus

• ASUS ZenFone 6

• OnePlus 7 Pro

• Google Pixel 3a XL

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Sijoti1966

Sijoti1966

• Lid sinds 15 oktober 2011
  • Berichten 27
  • Reputatie 0
  • 25 maart 2013
  • 18:36

Beste mensen,

Sinds enkele dagen heb ik iets vreemds met mijn telefoon.

In berichten verschijnen geen letters/cijfers als ik op een letter/cijfer druk. Een of twee keer herstarten wil helpen, maar ik natuurlijk ongelofelijk irritant. Een Whatsappje sturen duurt zo wel erg lang….
Daarnaast kan ik niet meer bellen. Als er al cijfers verschijnen in het balkje met het telefoonnummer, dan gaat de telefoon niet bellen, maar het nummer wordt gewist en ik kan opnieuw het nummer intikken. Na een aantal pogingen, opeens doet hij het wel weer en kan ik het telefoontje doen. Maar ik heb er nog geen “systeem” in kunnen ontdekken.
Bellen uit de contactlijst door op een contact te drukken gaat dan weer wel, en dan weer niet….
Menuutjes, icoontjes doen het allemaal wel na erop drukken.

Kortom, heel erg vervelend. Een reset kan natuurlijk altijd, maar dat wil ik toch eigenlijk wel voorkomen!

Heeft iemand raad/advies?

Desire S, geen root, altijd probleemloos geweest.
Android 4.0.4
HTC 3.6
Swiftkey 4.0.0.106

Bewerkt (21 mei 2013 14:14)

Met een gouden S6 32MB.

Sander_M

Sander_M

• Lid sinds 22 september 2010
  • Berichten 5153
  • Reputatie 100
  • 25 maart 2013
  • 18:43

Ik zou beginnen met de gegevens van swiftkey eens te wissen.
Instellingen>applicaties>ga naar alles>zoek swiftkey en dan gegevens wissen.

Daarmee reset je het toetsenbord. Daar lijkt het namelijk vandaan te komen.

Zie je iets op AW forum wat niet door de beugel kan? Laat het de moderators weten middels de rapporteer knop.
Inhoudelijke vragen over Android graag op het forum bespreken, deze worden per email/PM niet beantwoord.

Sijoti1966

Sijoti1966

• Berichten 27
  • Reputatie 0
  • 25 maart 2013
  • 18:50

Nee, helaas, het werkte niet. Ik heb Swiftkey uitgeschakeld en met een ander toetsenbord geprobeerd, maar ook dat werkte niet. Swiftkey lijkt niet de boosdoener!

Met een gouden S6 32MB.

Sander_M

Sander_M

• Lid sinds 22 september 2010
  • Berichten 5153
  • Reputatie 100
  • 25 maart 2013
  • 19:38

En als je hetzelfde doet voor de telefoon app?

Zie je iets op AW forum wat niet door de beugel kan? Laat het de moderators weten middels de rapporteer knop.
Inhoudelijke vragen over Android graag op het forum bespreken, deze worden per email/PM niet beantwoord.

z0rk

z0rk

• Lid sinds 20 december 2010
  • Berichten 1593
  • Reputatie 0
  • 25 maart 2013
  • 20:12

Heb je toevallig een ander lettertype geinstalleerd?

EDIT: wat een oerdomme vraag, gezien je geen root hebt o_O

Bewerkt (21 mei 2013 14:15)
Sijoti1966

Sijoti1966

• Berichten 27
  • Reputatie 0
  • 27 maart 2013
  • 17:09

Het wordt steeds gekker.
Bleutooth houdt er ook mee op: ik zie het icoontje wel, het is dus ingeschakeld, maar ik krijg geen contact met andere apparaten.
Andere bel-apps (Viber en Skype) doen het ook niet (meer). Sms-jes: ik kan typen, en de letter in het toetsenbord licht op als teken dat ik hem ingedrukt heb, maar de letter verschijnt niet in het scherm. Geen enkel invulveld doet het meer, ik geen enkele applicatie. Het login-scherm waar ik een pincode in moet voeren, die doet het wel. Die heb ik voor de zekerheid uitgezet….
Waar ik vorige week nog twee dagen met mijn telefoon kon zonder opladen, nu haalt hij één dag niet meer ('s morgens van de later, begin van de avond: leeg….).

Heeft iemand nog tips, anders ga ik resetten… :-(((

———- Update van bericht ———-

Dacht ik dat ik alles genoemd heb!
Met dat ik het vorige bericht aan het typen was, begon hij uit zichzelf (!!!) de nummers te bellen die ik een half uur geleden geprobeerd heb te bellen!
Heel stom, hij lag naast me en begon vanzelf te praten (de telefoon werd opgenomen aan de andere kant)…..
En met dat ik dat eerste gesprek aan het voeren was, begon hij het tweede nummer te bellen die ik daarstraks geprobeerd heb, met als gevolg het eerste gesprek in de wacht!
Daarna begon hij meer nummers te bellen, maar dat ging niet omdat de tel. blijkbaar 1 gesprek kan voeren en 1 gesprek in de wacht kan hebben - gesprekken 3 t/m 6 kwamen niet tot stand.
Het moet niet gekker worden.

Bewerkt (21 mei 2013 14:16)

Met een gouden S6 32MB.

Ebbinge

Ebbinge

• Lid sinds 27 mei 2013
  • Berichten 0
  • Reputatie 0
  • 27 maart 2013
  • 20:44

Hey TS,

Sinds een paar dagen heb ik hetzelfde probleem, ook met een Desire S van bijna 2 jaar oud. Vandaag is het zelfs zo erg geworden dat hij een halfuur later ging bellen. heb je al een reset geprobeerd?

Ik hoor het graag van je,

———- Update van bericht ———-
ben wat aan het rommelen gegaan met mijn telefoon:

Ik heb veel oude gesprekken in whatsapp verwijderd, internetcache geleegd en apps verwijderd die ik nooit gebruik.

Het lijkt nu wat beter te zijn, nog steeds moet ik even wachten voordat ik kan typen maar het werkt.

als jij nog een goede tip hebt hoor ik het graag, over 2 maanden mag ik een nieuwe telefoon dus ik heb weinig zin om veel tijd in factory reset te steken

Bewerkt (21 mei 2013 14:17)
Sijoti1966

Sijoti1966

• Berichten 27
  • Reputatie 0
  • 28 maart 2013
  • 07:05

Ik heb een reset gedaan met vol.down - on/off. Het lijkt nu allemaal verholpen te zijn. Maar heb nu wel een partij werk om alles weer naar mijn smaak in te richten…..
Overigens bleef Android 4.0.4 wel geinstalleerd en ging ik niet terug naar 3.zoveel.

Bewerkt (21 mei 2013 14:17)

Met een gouden S6 32MB.

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren