Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Xiaomi Mi 9T Pro

• Samsung Galaxy Note 10 Plus

• ASUS ZenFone 6

• OnePlus 7 Pro

• Google Pixel 3a XL

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

yrz

yrz

• Lid sinds 18 augustus 2010
  • Berichten 25
  • Reputatie 0
  • 29 augustus 2012
  • 10:05

Hallo,

Sinds een dag of 4 start ogenschijnlijk vanzelf een navigatieapp, die me vraagt een licentie te kopen.
Het gaat om de navigatie bij Locations, een HTC app, die ik (ongeroot) ook niet kan verwijderen.

Wat onderzoek op de interwebs, suggereert dat dit door stof in de miniusb slot zou komen (telefoon schiet in “docked in car” modus). Echter een reiniging van dat slotje heeft geen effect gehad.

Andere bronnen melden dat het zou te maken hebben met een update van HTC Sense, (3.0), maar die draai ik al een tijdje.. Recent heb ik Opera als app geinstalleerd, maar ik meen dat ik het probleem er voor al had..

Iemand hetzelfde probleem? En beter nog… weet iemand hoe ik van die zelfstartende navigatie afkom?

voor de volledigheid, ik heb een simlockvrije desire S, Android 2.3.5. HTC sense 3.0
Vodafone als abbo…

thanx

Bewerkt (24 april 2013 15:29)
Carlos0_0

Carlos0_0

• Lid sinds 02 november 2010
  • Berichten 3265
  • Reputatie 0
  • 29 augustus 2012
  • 11:52

Gek ik heb nog nooit dit gehad van Locations maar komt misschien omdat ik het nog nooit gebruikt heb, Aangezien android een gratis goeie navigatie heeft met dat blauwe pijltje.
Je zou het kunnen stoppen apps ze verdwijnen dan ook uit het start menu dit kan sinds android 4.0, Je kan dit doen als je bij instellingen en dan apps en dan alle apps zit en dan locations op zoeken.

yrz

yrz

• Berichten 25
  • Reputatie 0
  • 29 augustus 2012
  • 12:29

Dank Carlos,

Dat verwijderen lukt bij mij nou net niet.. ik draai nog geen Androd 4.0, wacht nog op de update.
Ik vond wel een link met mogelijke oplossing..
Ik kan hem nog niet proberen, maar zal dat doen en daarna iig de resultaten hier vermelden..

Help: HTC desire S Navigation app activates itself all the time - Android Forums

Hier wordt gesuggereerd de .data file van navigatie weg te gooien… /.data/navigation
ik laat het nog weten.

Carlos0_0

Carlos0_0

• Lid sinds 02 november 2010
  • Berichten 3265
  • Reputatie 0
  • 29 augustus 2012
  • 16:07

Het is geen verwijderen maar uitschakelen

Bewerkt (24 april 2013 15:30)
nanders

nanders

• Lid sinds 05 oktober 2010
  • Berichten 6000
  • Reputatie 300
  • ModeratorModerator
  • ModeratorModerator
  • 29 augustus 2012
  • 16:49

Carlos0_0;335738
Het is geen verwijderen maar uitschakelen
Zoals je zegt gaat het uitschakelen pas vanaf Android 4.0, en de TS draait 2.3.6 dus dat gaat niet helpen.

als je de data van de navigatie app verwijdert kun je deze natuurlijk helemaal niet meer gebruiken, ook niet wanneer je dat wel expliciet wilt.

yrz

yrz

• Berichten 25
  • Reputatie 0
  • 29 augustus 2012
  • 17:57

Het gaat om premium navigatie bij HTC locations, dat is blijkbaar een 30 dagen probeer licentie. die licentie gaat in na eerste gebruik. Ik vermoed dat ik eens onbewust gebruik heb gemaakt van die app, met als gevolg dat hij 30 dagen later probeert geld te verdienen, dat is dus de aanstichter.

Van dat licentiegevraag afkomen, is lastig. Bij mij werkte iig de hierboven beschreven “removal” van folder. de app htc locations blijft dan gewoon werken en vernieuwd de verwijderde bestanden als je daar mee instemt. Ik stemde in en de desire s doet t dan weer normaal en zonder zelfstartende navi-app.

Probleem opgelost zonder rare bijeffecten dus…
so far.

UPDATE al 24 uur geen problemen meer, ik beschouw dit als een closed case.
UPDATE I probleem weer terug.
UPDATE II , Opera verwijderd en docknoop geinstalleerd, probleem niet meer gezien tot op heden ca. 10 dagen.

yrz

yrz

• Berichten 25
  • Reputatie 0
  • 3 september 2012
  • 14:22

Sinds vandaag het probleem weer terug.

Bewerkt (24 april 2013 15:31)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren