Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Xiaomi Mi 9T Pro

• Samsung Galaxy Note 10 Plus

• ASUS ZenFone 6

• OnePlus 7 Pro

• Google Pixel 3a XL

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

QuuN

QuuN

• Lid sinds 16 juli 2012
  • Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 16 juli 2012
  • 12:15

Hoi Allemaal,

Sinds pas had ik een scheur in mijn scherm. Aangezien ik niet onhandig ben wilde ik dit zelf repareren.
Schermpje besteld, aantal youtube filmpjes bekeken en vervolgens aan de slag gegaan.

In eerste instantie leek alles goed te gaan. Nieuw scherm erin gezet, telefoon aangezet en hij startte op zonder problemen. Echter kwam ik er toen achter dat bepaalde delen van mijn scherm niet meer werkten. Ik heb wel overal beeld, maar stroken van mijn scherm reageren niet meer op aanraking. Nu mijn vraag waar dit aan kan liggen. Het betreft nu 1 verticale strook die niet reageert. Is de flexcable/connector wellicht beschadigd? (op het oog hieraan geen schade te zien). Of kunnen er andere zaken fout zijn gegaan? En dan natuurlijk de belangrijkste vraag: hoe kan ik dit oplossen. Ik weet niet hoe gevoelig de lcd schermen zijn? Er kwam namelijk wat lijm op mijn lcd door het verwijderen van mijn gebarsten scherm. Dit heb ik er voorzichtig afgehaald. Dus hopelijk komt het niet daardoor.

Daarnaast functioneert ook mijn g-sensor niet op dit moment. Vooral de combinatie met het niet volledige werkende scherm is vrij irritant, aangezien ik sommige letters (stuk of 3) niet kan typen, en mijn scherm ook niet kan draaien om ze in landscape wel te bedienen. Bij het ijken van mijn g-sensor maakt hij zijn ijking niet af, en bij het starten van teeter zegt hij dat de g-sensor niet gevonden kan worden. Geen idee waar de connector van de g-sensor zit, of waar de g-sensor uberhaupt zit?

Tenslotte om enkele reacties te voorkomen. Ik ben zeer voorzichtig te werk gegaan. Eerst goed ingelezen voordat ik mijn scherm ging vervangen. Daarnaast heb ik een elektrotechnische opleiding genoten, dus niet onbekend met dit soort werk (al heb ik hierbij natuurlijk niet aan telefoons gesleuteld)

Graag hoor ik jullie mening/tips.

Mvg,

QuuN

Bewerkt (24 april 2013 15:14)
g-member

g-member

• Lid sinds 19 augustus 2010
  • Berichten 294
  • Reputatie 0
  • 7 oktober 2012
  • 00:08

Waar heb je je replacement vandaan? veel van die parts is china pruttel.

Bewerkt (24 april 2013 15:39)
QuuN

QuuN

• Lid sinds 16 juli 2012
  • Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 12 oktober 2012
  • 10:31

htconderdelen.nl

Volgens mij hebben die alleen originele htc parts

Bewerkt (24 april 2013 15:41)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren