Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

• Nokia 7.2

• Xiaomi Mi 9T Pro

• Samsung Galaxy Note 10 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

glasius

glasius

• Lid sinds 23 november 2011
  • Berichten 7
  • Reputatie 0
  • 23 november 2011
  • 20:05

Ik hoop dat er iemand is die me kan helpen.

Ik ben nog van de oude stempel en vond smartphones een brug te ver. Totdat m'n vrienden eraan begonnen kon ik het niet laten om ook over te stappen op de ‘nieuwe’ generatie telefoons. Na wat leeswerk over Android en dergelijke, kwam ik erachter dat met dit soort telefoons vaak gebeurt dat ze vastlopen en niet meer te herstellen zijn. Via diverse internet-sites (zoals deze en xda) ging er een wereld voor me open (s-off maken, rooten, custom rom's flashen) en bleek dat je met android toestellen vele kanten op kan en dat het niet erg is als je een vastloper hebt.

Toen heb ik de gok genomen en een 2e hands Desire S op de kop getikt. Hij is S-off, maar volgens de verkoper wilde hij niet verder opstarten. Hij bleef steeds hangen in zijn beginscherm (T-mobile logo screen).

Nu heb ik diverse dingen geprobeerd om hem weer tot leven te wekken, maar tot nu toe niet gelukt. Hieronder heb ik het op een rijtje gezet.

- Revolutionary; maar zodra het progje draait, dan blijft er steeds ‘waiting for device’ in beeld staan.
- ADB; ook hier krijg ik geen contact met de foon.
- Android Flasher 1.8; krijg rare error en ook geen contact met de foon.
- PG88IMG.zip op een microsd kaartje gezet en middels bootloader laten installeren; Dat wilde de foon aanvankelijk wel, maar na een uur wachten toch maar weer de batterij eruit gehaald.

Er zullen vast wel meer trukjes zijn om de foon weer tot leven te wekken, maar ik zie door het bomen het bos niet meer.

De foon heeft als volgende bootscreen:

SAGA PVT SHIP S-OFF RL
HBOOT-0.98.0000
RADIO-38.03.02.11_M
eMMC-boot
Mar 10 2011,14:58:38

Ik weet dus ook niet of de Fastboot onder de instellingen is uitgezet. En ik weet niet of de usb debugging is uitgezet.

De batterij wordt wel opgeladen middels de usb-kabel. Ook geeft winxp aan dat-ie een android1.0 ziet. Hiervoor heb ik nog android-usb-drivers geinstalleerd, waardoor hij in de hardware-manager beter wordt herkend.
Ook heb ik HTC Sync geinstalleerd om te zien of de foon wordt herkend, maar helaas. Ik heb HTC Sync wel weer gedeinstalleerd en toen nogmaals Revolutionary geprobeerd, maar het mocht niet baten.

Dus… zijn er nog andere opties?

Ik zou het enorm waarderen als jullie nog andere suggesties hebben.

Alvast bedankt voor de reakties.

Bewerkt (24 april 2013 13:44)
Rsdf430

Rsdf430

• Lid sinds 25 juli 2010
  • Berichten 960
  • Reputatie 0
  • 23 november 2011
  • 22:43

Kan je in de recovery komen?

Bewerkt (24 april 2013 13:45)
Kevinn

Kevinn

• Lid sinds 23 augustus 2011
  • Berichten 29
  • Reputatie 0
  • 23 november 2011
  • 23:17

Aan de pc hangen voor recovery werkt niet, je zult ‘in het systeem’ moeten zitten. Heb je al een custom rom geprobeerd te installeren?

Mvg, Kevin

glasius

glasius

• Berichten 7
  • Reputatie 0
  • 24 november 2011
  • 07:56

Kevinn;241198
Heb je al een custom rom geprobeerd te installeren?

Nee dat nog niet. Ik zie ze wel her en der op diverse websites, maar weet niet welke ik moet hebben. Waar kan ik zo'n custom rom vandaan halen? Kan je een directe link aan me geven? Zou me veel zoekwerk schelen.

Oh ja, ik heb ook nog geprobeerd om hem terug te zetten naar factory settings, maar dan blijft-ie ook hangen. Dat was namelijk m'n eerste plan, terug naar af. En, als ik in de bootscreen recovery selecteer, blijft-ie ook hangen. De foon gaat uit en dan weer aan en blijft hangen. Bij het aangaan trilt de foon en naar een paar seconden weer en dan gebeurt er niks meer.

Kevinn

Kevinn

• Lid sinds 23 augustus 2011
  • Berichten 29
  • Reputatie 0
  • 24 november 2011
  • 08:03

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1297575
CyanogenMod 7 for the HTC Desire S :: V7.1.0 (9 Oct 2011)

Deze downloaden, op je SD kaart zetten, en flashen

Rsdf430

Rsdf430

• Lid sinds 25 juli 2010
  • Berichten 960
  • Reputatie 0
  • 24 november 2011
  • 13:27

Dat gaat niet lukken he als ie de recovery niet in komt.
Ik zou ook niet weten wat je nou kan doen, als de recovery zelfs niet meer werkt.
Misschien kan je nog een ruu proberen…
Dit gaat gewoon via je pc wie weet lukt dat wel

glasius

glasius

• Berichten 7
  • Reputatie 0
  • 25 november 2011
  • 08:05

Kevinn;241227
CyanogenMod 7 for the HTC Desire S :: V7.1.0 (9 Oct 2011) - xda-developers
CyanogenMod 7 for the HTC Desire S :: V7.1.0 (9 Oct 2011)

Deze downloaden, op je SD kaart zetten, en flashen

Okay… Ik heb de rom op de microsd kaart gezet, in de foon gestopt en met volume - en powerknop tegelijk in hboot gekomen. De foon checkt de microsd kaart maar gebeurt niks. Toen heb ik de filenaam van de rom hernoemd naar PG88IMG.zip en nogmaals naar hboot gegaan. Toen herkent hij de file wel en er verschijnt in de bootscreen rechtboven langs de lange zijkant een balk die zich vult, hiermee wordt (denk ik) bedoelt dat-ie aan het laden is. Nadat de balk was gevuld gebeurt er verder niks.

Moet ik nog enkele handelingen verrichten?

djpbx

djpbx

• Lid sinds 02 december 2011
  • Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 2 december 2011
  • 16:32

Grr. Irritant probleem. Heb ik ook gehad

Het gene wat je moet doen, is in je bootloader opstarten, en vervolgens de optie fastboot kiezen. Dan kun je de RUU van HTC installeren die alle partities van het apparaat terug naar fabrieksinstellingen zet. Zelfs bij de ergste softwarematige brick kan een RUU het nog oplossen. Hierna kun je weer een custom recovery via fastboot flashen, en via je custom recovery SuperUser installeren. of meteeen een geroote custom rom installeren.

Bewerkt (24 april 2013 13:47)
glasius

glasius

• Berichten 7
  • Reputatie 0
  • 6 december 2011
  • 08:50

djpbx;243806
Grr. Irritant probleem. Heb ik ook gehad

Het gene wat je moet doen, is in je bootloader opstarten, en vervolgens de optie fastboot kiezen. Dan kun je de RUU van HTC installeren die alle partities van het apparaat terug naar fabrieksinstellingen zet. Zelfs bij de ergste softwarematige brick kan een RUU het nog oplossen. Hierna kun je weer een custom recovery via fastboot flashen, en via je custom recovery SuperUser installeren. of meteeen een geroote custom rom installeren.

Nou… ik heb het meteen geprobeerd. Eerst gezocht naar de geschikte RUU van HTC en gevonden op deze site Radio Images | Saga LBC Mod .Daar heb ik twee RUU's vanaf geplukt en wel de radio_20.28b.30.0805U_38.03.02.11 en de radio_20.28I.30.085AU_3808.06.02.03.
Beide files heb ik hernoemd naar PG88IMG.zip en op de sd card gezet. Beide worden geaccepteerd door de foon en er wordt gevraagd of ik de update wilt laten uitvoeren. met volume+ heb ik ze geaccepteerd, dan verschijnt er rechtboven in beeld een rood omrande balk die langzaam rood wordt gevuld tot bijna bovenin. Alleen het laatste stukje wordt niet gevuld. Ik heb de foon nu al een uur zo laten liggen, maar er gebeurt verder niks.

Wat nu…?

Bewerkt (6 december 2011 08:50)
Rsdf430

Rsdf430

• Lid sinds 25 juli 2010
  • Berichten 960
  • Reputatie 0
  • 6 december 2011
  • 10:36

Radio images, weet je zeker dat dat een ruu is?
Een radio is wat anders als een ruu.
Een ruu kan je gewoon draaien als exe op je pc, of via fastboot maar dan moet het wel een ruu zijn.
Ik weet niet wat de laatste is voor de desire s: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=986490

Bewerkt (24 april 2013 13:49)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren