Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Ghostbusters World

• Asphalt 9: Legends - 2018’s New Arcade Racing Game

• Pokémon Quest

• PUBG Mobile

• Super Mario Run

Trending smartphones
  • OnePlus 6T

• Huawei Mate 20 Pro

• Samsung Galaxy S10

• Google Pixel 3 XL

• Samsung Galaxy Note 9

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

• Sony Xperia Z4 Tablet

EricNL

EricNL

• Lid sinds 15 januari 2010
  • Berichten 334
  • Reputatie 0
  • 25 november 2010
  • 20:43

Ik ben zelf pas 1 dagje in het gelukkige bezit van een Desire HD en ben laaiend enthousiast! Ten opzichte van mijn Desire valt op dat het toestel veel sneller is en het design en bouwkwaliteit zijn in mijn ogen het beste wat er op de markt te koop is! Ook de camera maakt veel betere foto's en filmpjes dan de Desire.

Al met al ben ik erg blij met dit toestel en verwacht dat mijn Desire over een weekje op marktplaats staat of wordt aangeboden hier op het forum

Ik ben benieuwd wat jullie reacties zijn op de Desire HD, net zo tevreden als ik of lopen sommigen tegen wat onhebbelijkheden aan?

Groet,
Eric

Bewerkt (25 november 2010 20:43)

Huawei Nexus 6P 64GB Graphite
Huawei Watch

yoeri

yoeri

• Lid sinds 26 november 2010
  • Berichten 238
  • Reputatie 0
  • 26 november 2010
  • 17:29

ik dacht deze vraag ook te stellen , daar mijn oog al een maandje op de hd rust

ik ga dus hier het draadje gewoon volgen

Bewerkt (26 november 2010 17:29)
tony66xx

tony66xx

• Lid sinds 29 april 2010
  • Berichten 320
  • Reputatie 0
  • 26 november 2010
  • 19:15

ben benieuwd wat hier allemaal uit gaat komen.
zou ook graag een HD hebben.

Bewerkt (26 november 2010 19:15)
Celf

Celf

• Lid sinds 24 februari 2009
  • Berichten 132
  • Reputatie 10
  • 27 november 2010
  • 11:53

Ik heb nu een kleine 2 weken een HD, na enkele jaren een iPhone EN een ander Android toestel. Ik heb dus aardig vergelijkingsmateriaal.

De HD is, in tegenstelling tot wat EricNL zegt, qua bouwkwaliteit zeker niet het beste wat op de markt te koop is. Af fabriek passen op mijn HD de klepjes voor de batterij en de simkaart maar matig op het toestel. Je kunt door de kieren heen kijken. Het klepje van de simkaart is zelfs van een zeer bedroevende kwaliteit. Ik kan nagenoeg geen enkele “Pouch” case gebruiken omdat bij het uithalen van de HD steevast het klepje in de case achterblijft (HTC wil dat ik het toestel opstuur voor reparatie maar omdat dat 3 weken gaat duren ben ik niet akkoord gegaan)

De rest van de behuizing is prima en voelt prettig stevig aan. Het scherm is van een gemiddelde, dus goede, kwaliteit. Het toestel is heerlijk snel. Via de koptelefoon is het geluid\muziek gewoon goed te noemen. Stel je niet te veel voor van de “SRS” en “Dolby” woorden op de achterkant van het toestel…het geluid gaat er niet beter door klinken.

Via de externe speaker is de geluidskwaliteit een heel ander verhaal. De kwaliteit van de externe speaker is van een onbegrijpelijk bedenkelijke kwaliteit. Het is me een raadsel waarom HTC is zo'n mooi toestel zo'n BAGGER speakertje schroeft. Het geluid is schel\iel en veel te zacht.

Ondanks bovenstaande vind ik de HD een prettiger toestel dan de iPhone 4. het scherm is lekker groot, het toestel is snel en je kunt veel zelf instellen. Sense werkt sneller en prettiger.

Bewerkt (27 november 2010 11:53)
Denniskl

Denniskl

• Lid sinds 25 november 2010
  • Berichten 5
  • Reputatie 0
  • 28 november 2010
  • 14:00

Ik heb de HDD nu een halve week.
Tot nog toe ben ik er heel blij mee.

Hiervoor had ik de Nokia N95 8gb.
Daarvan was het geluid echt stukken beter. Alleen via een koptelefoon of aansluiten op je versterker klinkt beter.
Maar het internet en de verdere opties op die Nokia waren veeeeel minder.
En dat scherm… Wat grooooooot. Daar ben ik zo blij mee.

Ik heb geen probleem met de klepjes aan de achterkant. Die sluiten beide goed.

Alles wat er op staat aan apps werkt, behalve vanuit het Autopaneel navigeren met Google.
Daar stuit ik wel op een probleem. Dan zegt het systeem: We hebben de bestemming niet kunnen verstaan.
Ik heb dit probleem gemeld bij HTC en Google.

Wat ik me wel soms afvraag: Wat draait er nog aan programma's als je naar je hoofdscherm terug gaat.
En wat vreet dat aan batterij?
Het meeste wat batterij gebruikt is de weergave.
Het is wel zo dat de telefoon iedere dag opgeladen moet worden, maar ik vind dat niet hinderlijk.

Bewerkt (28 november 2010 14:00)
tony66xx

tony66xx

• Lid sinds 29 april 2010
  • Berichten 320
  • Reputatie 0
  • 28 november 2010
  • 23:50

als je een taskkiller instaleert kun je goed bijhouden wat er allemaal op de achtergrond nog werkt.
en eventueel uitzetten met die taskkiller.
ik gebruik er ook een en laat alles om het half uur“killen”
gaat de batterij duur ook langer mee.

Bewerkt (28 november 2010 23:50)
Wiplash

Wiplash

• Lid sinds 23 december 2009
  • Berichten 222
  • Reputatie 0
  • 29 november 2010
  • 19:08

Zelf heb ik de DHD ruim een week in mijn bezit, en ik heb het gevoel dat de tijd is aangebroken om mijn mening over dit toestel te delen.

Ten eerste wil ik graag opmerken dat het zéér verstandig is om de volgende programma's te installeren:

1: Taskkiller
2: Startup Cleaner

Zonder deze 2 app's is het toestel zo traag als dikke stont.
Mijn zus heeft ook een DHD gekocht en deze app's niet gebruikt, en wat bleek?

Mijn toestel is serieus 10x sneller!!

Over het simkaart klepje kan ik erg kort zijn, je moet hem gewoon met 3 vingers dichtduwen.
1 links, 1 rechts, en de belangrijkste, 1 in het midden! Op deze manier is er nauwelijks nog een ‘bobbel’ te zien/voelen.
Batterij klepje is weer een ander verhaal, deze werkt gewoon kut. Klaar.
De kieren zijn er inderdaad wel, maar hier heb je verder geen last van. Het is alleen niet zo mooi.

Het geluid met oortjesis gewoon goed, het zal eerder aan je afspeelapparatuur liggen dan aan het toestel.
De speaker daarin tegen is om te janken, dit was anno 1926 misschien acceptabel geweest maar nu valt de Desire HD behoorlijk buiten de boot. Niet dat het héél erg is, want de echte audiofiel gebruikt toch dure in-ears.
Dolby & SRS maken bij mij de kwaliteit alleen maar slechter, tenzij ik de speaker gebruik, wat ik dus nooit doe.

Camera is goed, zowel in foto als video modus. Dual LED doet goed zijn werk, ook is er niet al te veel beeldruis.
Alleen het geluid is niet al te goed.

De batterij gaat inderdaad erg snel leeg, een tip van een klasgenoot was: rooten en ‘SetCPU for Root Users’ kopen, deze kan tijdens stand-by je CPU onderklokken zodat deze minder energie gebruikt. Ik ga het binnenkort testen en mijn bevindingen posten!

Gr, Laurens

P.S. Goeie app om de ‘leuke’ foto's apart te houden is PhotoVault, zeker zijn geld waard!

Prijzen:

PhotoVault €0.76
SetCPU for Root Users €1.52

DHD rooten

How to root Desire HD (DHD) install h-boot (S-Off) and Clockwork recovery - xda-developers

Bewerkt (29 november 2010 19:08)
yoeri

yoeri

• Lid sinds 26 november 2010
  • Berichten 238
  • Reputatie 0
  • 4 december 2010
  • 18:59

begin volgend jaar gaat er hier een DHD in mijne binnezak komen wonen

over het algemeen blijkt uit de reacties het toestel wel mee te vallen.

enkel de sound is blijkbaar wat minder maar ik gebruik ook op de tytn2 meer de oortjes dus geen probleem.

pdashop straks eens bellen .

Bewerkt (4 december 2010 18:59)
Kwabbernoot

Kwabbernoot

• Lid sinds 23 oktober 2009
  • Berichten 754
  • Reputatie 0
  • 4 december 2010
  • 23:21

@Wiplash: Als je je registreert bij XDA developpers kun je daar SetCPU gratis downloaden.

Zo te horen heeft HTC hetzelfde speakertje in de Desire HD gezet die ook al in de Desire zit. Inderdaad een bagger ding.

Groeten…

Bewerkt (4 december 2010 23:21)
Wiplash

Wiplash

• Lid sinds 23 december 2009
  • Berichten 222
  • Reputatie 0
  • 4 december 2010
  • 23:52

Kwabbernoot;65372
Zo te horen heeft HTC hetzelfde speakertje in de Desire HD gezet die ook al in de Desire zit

Ik snap niet dat ‘de grote HTC bazen’ een telefoon in hun handen krijgen waar zulk slecht geluid in zit, en er gewoon niks aan laten doen.
Iedereen vind het toch crap? Evenals mét oortjes overigens, simpelweg te zacht.

Bewerkt (4 december 2010 23:52)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren