Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Ghostbusters World

• Asphalt 9: Legends - 2018’s New Arcade Racing Game

• Pokémon Quest

• PUBG Mobile

• Super Mario Run

Trending smartphones
  • Xiaomi Mi 9

• OnePlus 6T

• Huawei Mate 20 Pro

• Samsung Galaxy S10

• Google Pixel 3 XL

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

• Sony Xperia Z4 Tablet

martjee

martjee

• Lid sinds 18 augustus 2010
  • Berichten 46
  • Reputatie 0
  • 29 september 2010
  • 10:53

Beste Forumleden,

Ik wil eerdaags een android toestel aanschaffen en twijfel tussen de galaxy S en de desire HD, nu is mijn vraag; is de opslag van de HD niet heel erg klein? Krijg je daar geen problemen mee, kan me voorstellen dat SD veel langzamer is waardoor je snelheid verloren gaat. Heb wel gezien dat de HD een quadrant heeft van 2000, super dus!

Graag advies

Bewerkt (29 september 2010 10:53)
87Vortex87

87Vortex87

• Lid sinds 06 oktober 2009
  • Berichten 845
  • Reputatie 0
  • 29 september 2010
  • 15:30

Tegenwoordig is er de mogelijkheid om app's op de sd-kaart op te slaan. Deze toepassing gebruik ik nu een tijdje en merk geen verschil. Dat komt mede doordat het gedeelte van de SD-kaart, waar de app's worden opgeslagen, geen vrij geheugen meer is maar en EXT2-partitie. Het snelheidsverlies zou alleen kunnen ontstaan doordat de kaart eerst moet worden ingelezen.

Dat dit gebeurd is niet erg waarschijnlijk. Ten eerste blijven de reeds geopende app's in een soort winterslaap-stand draaien op de achtergrond en gebeurd het opnieuw openen van deze app's in een oogwenk. Bij het openen van app's die nog niet op de achtergrond draaien, zal het hoe dan ook een fractie van een seconde langer duren. Dit komt doordat de code van de applicatie eerst moet worden geïnterpreteerd door de dalvik VM (virtual machine). De bottleneck zit hem in dit geval niet in het inlezen vanaf de sd-kaart, maar in het interpreteren van de code door de dalvik VM.

Conclusie: In de praktijk zul je geen verschil merken tussen data vanaf de SD-kaart of van het intern geheugen.

EDIT: Oja, wat je wel zou kunnen merken is dat de kaart langzamer wordt als je hem meer dan 70% vol hebt staan. Dit geldt echter voor alle kaarten in alle toestellen.

Bewerkt (29 september 2010 15:30)
tony66xx

tony66xx

• Lid sinds 29 april 2010
  • Berichten 320
  • Reputatie 0
  • 4 oktober 2010
  • 18:51

hoe is het instaleren op de desire hd eigenlijk geregeld?
is dat het zelfde als bij de gewone desire dus gedeeltelijk op sd en ook nog in je telefoon geheugen.
of kan je op de desire hd wel gewoon alles op je sd instaleren zonder nog telefoon geheugen te gebruiken.
ik hoor het nog wel als iemand het weet de grtjes all.

Bewerkt (4 oktober 2010 18:51)
87Vortex87

87Vortex87

• Lid sinds 06 oktober 2009
  • Berichten 845
  • Reputatie 0
  • 5 oktober 2010
  • 15:17

alles is hetzelfde als bij de andere Android toestellen alleen met de optie om het overgrote gedeelte van de app's op de sd-kaart te zetten. Dit is mogelijk door Android 2.1/2.2 en dus niet toestelspecifiek. Je zou inderdaad kunnen zeggen dat het hetzelfde gaat/werkt als op de ‘oude’ Desire.

Het telefoongeheugen kun je overigens gewoon gebruiken, dit is namelijk iets anders dan het werkgeheugen.

Bewerkt (5 oktober 2010 15:17)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren