Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • Samsung Galaxy Note 10 Lite

• Realme X2 Pro

• Samsung Galaxy S20 Ultra

• Moto G8 Plus

• Samsung Galaxy A51

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Twixell

Twixell

• Lid sinds 04 juni 2010
  • Berichten 32
  • Reputatie 0
  • 22 september 2010
  • 12:52

Hallo,
Ik ben van plan de HTC Desire HD te gaan bestellen als hij leverbaar is.
Nu vraag ik me 1 ding af, is het scherm net als bij de gewone Desire een dualtouch of is het multitouch. Ik kan me herinneren dat de HTC Desire problemen had als de assen elkaar kruiste, en wil weten of hier iets over bekend is bij de HD versie.
Grt

Bewerkt (22 september 2010 12:52)
West

West

• Lid sinds 04 augustus 2010
  • Berichten 288
  • Reputatie 0
  • 22 september 2010
  • 19:00

Ik vermoed dat met een mega scherm als de Desire HD je wel goed zit kwa multitouch. Weet geen specs hierover.

Bewerkt (22 september 2010 19:00)
Quinten

Quinten

• Lid sinds 02 maart 2010
  • Berichten 1283
  • Reputatie 0
  • 22 september 2010
  • 19:41

Twixell;42062
Hallo,
Ik ben van plan de HTC Desire HD te gaan bestellen als hij leverbaar is.
Nu vraag ik me 1 ding af, is het scherm net als bij de gewone Desire een dualtouch of is het multitouch. Ik kan me herinneren dat de HTC Desire problemen had als de assen elkaar kruiste, en wil weten of hier iets over bekend is bij de HD versie.
Grt

Dual touch? Verzin je dat zo even?
Desire heeft gewoon multitouch. En de tests waarin blijkt dat het niet goed reageert als je de assen kruist is onzin aangezien het
in de praktijk gewoon normaal werkt.

Bewerkt (22 september 2010 19:41)
Nolimits

Nolimits

• Lid sinds 21 maart 2010
  • Berichten 267
  • Reputatie 0
  • 22 september 2010
  • 20:08

Desire heeft multitouch…geen probleem hier.

Bewerkt (22 september 2010 20:08)
Jo...

Jo...

• Lid sinds 30 juli 2010
  • Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 22 september 2010
  • 21:56

De HTC Desire heeft wél problemen met Multitouch, en hier merk je in de praktijk wel heel wat van. Probeer maar eens N.O.V.A. te spelen ;-)

Ik vond trouwens dit filmpje op youtube, lijkt dus goed te werken.

Bewerkt (22 september 2010 21:56)
Quinten

Quinten

• Lid sinds 02 maart 2010
  • Berichten 1283
  • Reputatie 0
  • 23 september 2010
  • 00:12

Nou dan ligt dat aan jouw toestel Jo…
Aangezien ik geen enkel probleem ondervind op het gebied van multitouch op de Desire.
Ik zeg niet dat er technisch niet iets fout is aan de functionaliteit van het scherm. Want bij het overlappen van
de assen doet hij inderdaad niet wat die moet doen. Maar als ik op die manier zoom in Maps dan werkt het wel gewoon.
Om maar een voorbeeld te noemen. Zoals ik al zei valt het in de praktijk allemaal reuze mee. Nergens last van laat staan dat
ik me ergens aan stoor. En dat terwijl ik mij al erg gauw aan kleine foutjes stoor. Bijvoorbeeld om mijn scherm die een heel klein beetje scheef zit waardoor ik het ene randje beter voel dan de ander. Terwijl het niet eens zichtbaar is. Maar dat is off-topic en ik heb geen zin om mezelf een waarschuwing te geven.

Bewerkt (23 september 2010 00:12)
87Vortex87

87Vortex87

• Lid sinds 06 oktober 2009
  • Berichten 845
  • Reputatie 0
  • 23 september 2010
  • 22:36

Ik begrijp wat je bedoelt. In alle huidige toestellen zit een clearpad 2000. Clearpad 2000 is eigenlijk geen echte multitouch, maar een soort getructe singletouch. Een klein voorbeeld om het verschil tussen de clearpad 2000 en de clearpad 3000 te illustreren: als je met twee vinger aan weerszijden van het scherm begint en je trekt beide vingers naar elkaar toe en laat ze langs elkaar bewegen, dan stopt de responsiviteit van het scherm als de twee vingers elkaar hebben gekruist. Dat ligt aan de techniek die ze gebruiken voor de locatieherkenning in de clearpad 2000. Dit zit in alle toestellen die tot nog toe in de EU zijn uitgebracht, allemaal: HTC Hero, legend, desire, SE X10, milestone, allemaal!

Welnu, de HTC Desire HD krijgt een clearpad 3000! En inderdaad, dit is volledige multitouch ondersteuning. Even terug naar het voorbeeld, op het moment dat de vingers elkaar kruisen, blijft de clearpad 3000 instaat jouw vingerlocatie te volgen!

Dit is dus inderdaad een beter scherm

http://www.synaptics.com/solutions/products/clearpad Dit is de link naar de site van het bedrijf die ze maakt. Hun uitleg is iets anders (twee vingers of tien), maar in de praktijk komt het op mijn geïllustreerde voorbeeld neer.

Bewerkt (23 september 2010 22:36)
Twixell

Twixell

• Lid sinds 04 juni 2010
  • Berichten 32
  • Reputatie 0
  • 24 september 2010
  • 15:39

87Vortex87;42362
Ik begrijp wat je bedoelt. In alle huidige toestellen zit een clearpad 2000. Clearpad 2000 is eigenlijk geen echte multitouch, maar een soort getructe singletouch. Een klein voorbeeld om het verschil tussen de clearpad 2000 en de clearpad 3000 te illustreren: als je met twee vinger aan weerszijden van het scherm begint en je trekt beide vingers naar elkaar toe en laat ze langs elkaar bewegen, dan stopt de responsiviteit van het scherm als de twee vingers elkaar hebben gekruist. Dat ligt aan de techniek die ze gebruiken voor de locatieherkenning in de clearpad 2000. Dit zit in alle toestellen die tot nog toe in de EU zijn uitgebracht, allemaal: HTC Hero, legend, desire, SE X10, milestone, allemaal!

Welnu, de HTC Desire HD krijgt een clearpad 3000! En inderdaad, dit is volledige multitouch ondersteuning. Even terug naar het voorbeeld, op het moment dat de vingers elkaar kruisen, blijft de clearpad 3000 instaat jouw vingerlocatie te volgen!

Dit is dus inderdaad een beter scherm

ClearPad | Synaptics Dit is de link naar de site van het bedrijf die ze maakt. Hun uitleg is iets anders (twee vingers of tien), maar in de praktijk komt het op mijn geïllustreerde voorbeeld neer.

Ja oké ja ik merkte al verschil toen ik een tijdje de HTC Wildfire uitgeprobeerd had, dat toestel had geen last van de kruisende assen.
Het is fijn om te weten dat de Desire HD dus geen moeite zal hebben met kruisende assen voor multitouch!
Bedankt voor de duidelijke reactie! mijn vraag is beantwoord!

Bewerkt (24 september 2010 15:39)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren