Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • Samsung Galaxy Z Flip

• Samsung Galaxy Note 10 Lite

• Realme X2 Pro

• Samsung Galaxy S20 Ultra

• Moto G8 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Lid sinds 18 april 2012
  • Berichten 6598
  • Reputatie 250
  • 24 februari 2016
  • 13:07

Ik heb hier een desire HD die niet meer opstart. 

Het probleem is dat als je hem normaal opstart hij na 7 minuten opstart vervolgens begind te trillen en blijft dan hangen op het htc logo en start dan niet meer verder op. 

Verder kan ik nog wel in de bootloader komen op een wel hele apparte manier door hem helemaal uit te zetten dan de Powerknop indrukken en dan na exact 7 minuten de volume naar beneden ingedrukt houden kom ik in de bootloader en verder kan ik daar niets doen met de knoppen hij blijft daar gewoon vast zitten. 

Verder licht het laadledje oranje op en als hij vol is groen. 

De computer ziet hem ook niet. 

Weet iemand wat hier de oorzaak van is of de oplossing heeft?

Bewerkt (27 oktober 2016 16:34) | titel aangepast.
Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Berichten 6598
  • Reputatie 250
  • 27 oktober 2016
  • 16:28

na dat de htc desire hd een poosje in de la heeft gelegen kon ik het niet verkroppen dat hij daar zo doelloos bij lag en ben er weer een poosje mee aan de slag geweest, en na veel pielen en proberen heb ik hem weer levend gekregen :-)

voor diegene die ook een desire hd werkeloos in de la heeft liggen waarbij de bootloader niet meer werkt of het toestel alleen nog maar trilt met het opstarten,geen response van cmd in fastboot,  niet getreurd hij nog te redden.

ik zet hier eventueel een tutorial neer zodra ik tijd krijg of er animo voor is.

edit:ook voor de mensen die de laatste update geïnstalleerd hebben en hun htc desire hd blijft hangen op het htc logo en resetten ook niet helpt heb ik daar dezelfde oplossing voor.

Bewerkt (27 oktober 2016 22:47) | extra info toegevoegd
nanders

nanders

• Lid sinds 05 oktober 2010
  • Berichten 6020
  • Reputatie 300
  • ModeratorModerator
  • ModeratorModerator
  • 28 oktober 2016
  • 11:48

goed bezig

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Berichten 6598
  • Reputatie 250
  • 28 oktober 2016
  • 21:31

zoals belooft hier een opsomming hoe de htc desire hd weer werkend heb gekregen.

het probleem is begonnen toen ik probeerde de desire hd te rooten en te downgraden (is nodig om s-off te krijgen), daarna startte hij op en begon alleen nog maar te trillen, foute boel dacht ik meteen :-(
de accu er weer uit gehaald opnieuw proberen op te starten en wat schets mijn verbazing er gebeurde helemaal niets meer, heb allerlei knoppen combinaties geprobeerd maar helaas er zat geen leven meer in,
uit frustratie het ding in de hoek gegooid  en dacht die is rijp voor de sloop, nog nadenkend wat ik verkeerd gedaan heb met het rooten en downgraden begint het ding plots in een keer weer te trillen, dacht hmm niet helemaal dood, daarna nog een aantal pogingen geprobeerd maar helaas kreeg hem niet meer werkend.
ik was er helemaal klaar mee, toen maar een post hier neergezet in de hoop dat iemand de oplossing had voor het euvel.

genoeg gelult, nu de oplossing en dit is er eentje met een lange adem dus neem er een aantal uurtje de tijd voor ;-)

het onderste werkt ook voor desire hd gebruikers waarbij het toestel op het htc logo blijft hangen en niet meer doorstart.

haal de accu uit de desire hd en stop hem terug en sluit het klepje druk vervolgens de powerknop in en zet op dat zelfde moment een stopwatch en ga na wanneer het toestel /opstart/trilt, bij mij was dat bij 7 minuut 20, schrijf dit even op of zet een timer voor later.
haal de accu weer uit de htc desire hd.

nu je dat weet ga op je pc naar deze pagina en download één van Ruu exe installer voor jouw toestel.
een nederlands toestel heeft cid nummer htc_E11 en kun je een van de ruu_ace_ htc_wwe gebruiken, zolang het maar een wwe versie is en het een signedexe bestand is (Neem de hoogste versie ivm fout als je te laag zit) heb je een andere zoals bijvoorbeeld tmobile neem die dan.

eenmaal de Ruu exe gedownload run het exe bestand dan als administrator (rechtsklik muis) en volg de instructies verder tot aan de laatste toe (je htc mag niet aangesloten zijn) wacht totdat je een usb verbindings fout krijgt en laat dat scherm voor wat het is.
ga vervolgens naar windows zoeken (windows 10, links onder) en type %temp% en druk op enter je krijgt nu een verkenner scherm en zoek daar in verkenner naar rom.zip,kopieer nu het rom bestand naar je bureablad en verander de naam van het rom bestand naar PD98IMG  (in hooftletters) je mag de Ruu exe installer nu weer afsluiten.

stop vervolgens een micro sd kaart in je computer (niet groter dan 32 gb) en formatteer het kaartje in fat-32 (let op! alles wordt gewist van het sd kaartje)
kopieer nu het zip PD98IMGbestand naar het micro sd kaartje en stop hem in de htc desre hd.

zet nu eerst een timer wanneer jouw toestel opstart na het indrukken van de powerknop , in mijn geval was dat 7 minuut 20.

nu zijn alle voorbereidingen getroffen om het toestel weer leven in te blazen.

stop de accu weer terug in de desire hd en sluit het klepje druk vervolgens op de powerknop en laat meteen de timer lopen.
houdt nu zo'n 20 of 30 seconden voordat de timer afgelopen is de volume naar beneden en de powerknop allebei ingedrukt houden totdat je in de bootloader bent, ben je te laat dan moet je het hele proces van voor af aan beginnen.

let op!! bij een htc desire hd die meteen opstart en op het htc logo blijft hangen kun je meteen in de bootloader booten dmv de volume naar beneden en power ingedrukt houden, je komt dan vanzelf in de bootloader.

nu je toestel in de bootloader zit sluit hem dan aan op de lader (is belangrijk)
normaal gesproken gaat de telefoon meteen naar het update (PD98IMG) bestand zoeken maar heb je een verstoorde bootloader (heeeellll langzaam) zoals in mijn geval duurde dit een goed uur voordat hij gaat zoeken blijf in dit geval overal vanaf ga geen knoppen indrukken want je hebt kans dat de update dan mislukt en je weer helemaal van voor af aan moet beginnen.
heb je geluk dan gaat hij meteen zoeken naar het bestand en kun je de update uitvoeren door na het checken van het bestand de volume omhoog te selecteren en de rom zal gaan flashen, volg daarna de instructies verder en als het goed is start je toestel weer normaal op.

in mijn geval kreeg ik pas na een goed uur response van het toestel en bleef hij heel lang hangen op bestand checken (zeker een half uur) voordat ik de optie updaten kreeg, hele update proces duurde ook zeker een half uur, zodra het flashen klaar is duurde het ook heel lang voordat het toestel weer opstartte na op de powerkop te hebben ingedrukt.

succes!

het is belangrijk bij een verstoorde langzame bootloader dat je niet zomaar knoppen in gaat drukken als het je te lang duurt, dit vestoord het proces, heb geduld ;-)

krijg je een error verkeerde cid zorg dan dat je het juiste Ruu exe bestand neemt en haal daar de rom uit.
cid nummer kun je ook zien door het rom bestand te openen en daar weer het tekst bestand openen en daar moet dan weer het cid nummer overeen komen met jouw toestel, dit kun je helaas niet achterhalen met een verstoorde bootloader.

als alles goed is verlopen heb je nu weer een werkende desire hd.

succes voor diegene die het bovenste proberen.

Iedereen kan computeren ?

Bewerkt (31 oktober 2016 19:41) | screenshot toegevoegd

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren