Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • Samsung Galaxy Z Flip

• Samsung Galaxy Note 10 Lite

• Realme X2 Pro

• Samsung Galaxy S20 Ultra

• Moto G8 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Waailap

Waailap

• Lid sinds 26 oktober 2014
  • Berichten 10
  • Reputatie 0
  • 30 oktober 2014
  • 23:31

Kom er niet uit om dit ding naar een zo hoog mogelijke Android versie te krijgen.

Zo een “custom rom”, daar zijn vele soorten en vele meningen over.

Wat ik wil is micro sd card erin kwijt, met een groot geheugen, waarop ik muziek en evt een routeplanner op kwijt kan.
Verder wat apps, zoals voor mijn cardo in te stellen.

Is dit mogelijk en hoe krijg ik de HTC naar de meest hoge verse android, omdat bv de cardo app alleen met hoge versies overweg kan.

groet en alvast mijn dank

dennis

“To learn who rules over you, simply find out who you're not allowed to criticize”

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Lid sinds 18 april 2012
  • Berichten 6598
  • Reputatie 250
  • 31 oktober 2014
  • 00:45

dat is allemaal wel mogelijk maar houdt in de gaten zodra je het sd kaartje gaat gebruiken om apps op te draaien dat bevorderd de snelheid niet plus je krijgt daarbij dat je toestel vaak gaat vastlopen of apps draaien niet goed is mijn ervaring je zult daarbij ook een hoge classe micro sd kaart voor moeten gebruiken en daar zijn de meningen over verdeeld de een zegt class 10 is beter en de ander class 8 enz…

wat belangrijk is dat de custom rom stabiel is met weinig of geen bugs, wat heb je nu aan een rom wat heel veel kan maar voor geen meter draait.

voordat je een rom kunt flashen moet er eerst nog een custom recovery op komen en eventueel een andere boot.img plus gapps {google apps} anders heb je geen playstore, dit alles is verschillend per custom rom.

ik zal je wel een link geven naar alle custom rom's voor de desire hd en kijk even wat voor jou een geschikte rom is link custom rom's als je eind naar beneden scrolt staan daar ook nog mod's kernels,Recoveries tutorials enz..

als je er een gevonden hebt laat me maar weten welke of link er naar toe dan loods ik je er wel doorheen.

tip! CyanogenMod roms zijn de meest gebruikte rom's en over het algemeen stabiel.

en wat het motor rijden betreft in 1994 ben ik ziek geworden {langdurig} en heb toen mijn fireblade verkocht kon toen niet meer rijden toen ik eenmaal weer opgeknapt was heb ik nog wel eens over nagedacht om weer een motor aan te schaffen maar ja een motor & een auto ik vind het op het momment allemaal te duur, misschien in de toekomst nog, het kriebelt wel al ik op een mooie zomerdag zo'n ding voorbij zie toeren dan kan ik zo wel naar een motor dealer rennen en er een aanschaffen.

Bewerkt (31 oktober 2014 00:52)
Waailap

Waailap

• Berichten 10
  • Reputatie 0
  • 31 oktober 2014
  • 21:42

gizmobinky
wat belangrijk is dat de custom rom stabiel is met weinig of geen bugs, wat heb je nu aan een rom wat heel veel kan maar voor geen meter draait.

Hoe weet ik welke weinig bugs heb?

gizmobinky
voordat je een rom kunt flashen moet er eerst nog een custom recovery op komen en eventueel een andere boot.img plus gapps {google apps} anders heb je geen playstore, dit alles is verschillend per custom rom.

ik zal je wel een link geven naar alle custom rom's voor de desire hd en kijk even wat voor jou een geschikte rom is link custom rom's als je eind naar beneden scrolt staan daar ook nog mod's kernels,Recoveries tutorials enz..

Hier ben je me helemaal kwijt. Mijn excuus, maar dit is waar ik tegenaanloop/ De termen heb je me toegstuurd, maar concreet hoe te gebruiken of wat te doen, schiet mij maar lek.
Enige wat ik wil is dat dit op 4.xxxx (ivm bluetooth gaat werken. via BT als mp3 speler gebruikt kan worden en om 1 of 2 apps op te zetten

gizmobinky
als je er een gevonden hebt laat me maar weten welke of link er naar toe dan loods ik je er wel doorheen.
Ben hier helemaal klaar voor!

gizmobinky
en wat het motor rijden betreft in 1994 ben ik ziek geworden {langdurig} en heb toen mijn fireblade verkocht kon toen niet meer rijden toen ik eenmaal weer opgeknapt was heb ik nog wel eens over nagedacht om weer een motor aan te schaffen maar ja een motor & een auto ik vind het op het momment allemaal te duur, misschien in de toekomst nog, het kriebelt wel al ik op een mooie zomerdag zo'n ding voorbij zie toeren dan kan ik zo wel naar een motor dealer rennen en er een aanschaffen.
Mijn st1100 is uit 1990. Heb het geluk dat ik het meeste zelf doe of gedaan heb. En ja, het is zeker niet gratis.
Vandaag niet leuk begonnen, net nieuwe set banden en nu al een nieuwe voorband moeten aanschaffen ivm steen op de weg….
Hopen dat ik die kan verhalen. Nog ff niew lager erin….en je bent weer een hoop centen lichter!

Ps:"als ik je kan helpen met tomtom of software hoor ik dat graag. Tommies zijn zo gedaan en software….via nieuwsgroepen eigenlijk bijna alle software die je nodig kan hebben.

Ps:
heb nu dit scherm. Krijg ik opeens te zien.
Of hij blijft hangen op wit scherm met groene HTC letters.
Ben het kwijt.

“To learn who rules over you, simply find out who you're not allowed to criticize”

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Berichten 6598
  • Reputatie 250
  • 31 oktober 2014
  • 22:04

ah oke je hebt dus al een custom recovery op je htc {clockworkmod} met die recovery kun je andere software zoals een custom rom op je htc desire hd zetten, “flashen” is de benaming ervoor.

wat bugs betreft die staan meestal op de site van de rom maker {developer} ik zal er wel een zoeken voor jou dan plaats ik de link hier wel neer.

in de tussentijd instaleer even deze tool hieren instaleer hem op je c drive en onthoud waar je map Minimal ADB and Fastboot neerzet die heb je later waarschijnlijk nog nodig, zet tevens een snelkoppeling van de tool op je bureablad.

wat het witte scherm met htc logo betreft er staat op het moment geen systeem meer op ik zou zo snel even niet weten hoe je dat voor elkaar gekregen hebt, waarschijnlijk heb je iets gewist.

ik ga nu even een rom zoeken.

Bewerkt (31 oktober 2014 22:06)
Waailap

Waailap

• Berichten 10
  • Reputatie 0
  • 31 oktober 2014
  • 23:13

Super!!!

Snelkoppeling staat erop.

Bewerkt (31 oktober 2014 23:24)

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Berichten 6598
  • Reputatie 250
  • 1 november 2014
  • 00:36

oke deze rom lijkt me nog wel aardig en is gebaseerd op een sony xperia z de rest heeft toch nog wel veel bugs en het zijn er zo veel dan ben ik nog wel een week bezig.

er staat een filmpje bij van de rom.

als je de rom plus de google apps download staan onder aan het filmpje van de site, zie bijlage.

eenmaal gedownload open dan de zip XperiaZJBv6_Port_for_ACE_Re-Engineered met winrar of een ander uitpak programm niet uitpakken alleen openen en kopieer het boot.img bestand zie bijlage in de map van de tool Minimal ADB and Fastboot die je moest onthouden.

kopieer nu alle twee zip bestanden {gapps-jb-20121011-signed} en {XperiaZJBv6_Port_for_ACE_Re-Engineered} op de root van het sd kaartje dus niet in een map en nogmaals de zip bestanden niet uitpakken, stop het kaartje weer in je desire hd.

start nu in de custom recovery {clockworkmod} zoals op de eerste foto en selecteer daar ***wipe data/ factory reset***, selecteren doe je met de powerknop scollen met de volume knop, hiermee wordt alles gewist op je telefoon en voorbereid op een nieuwe rom dit moet gebeuren doe je niet kun je later problemen ondervinden met de nieuwe rom.

als het wissen klaar is ga je naar install zip from sdcard choose zip zoek de XperiaZJBv6_Port_for_ACE_Re-Engineered zip en instaleer hem dit procces kan even duren als dat klaar is ga je hetzelfde te werk met de tweede zip gapps-jb-20121011-signed, wel deze volgorde aanhouden.

als de twee zip's met succes geinstaleerd zijn moet de boot.img geinstaleerd worden de boot.img zorgt ervoor dat je toestel op kan starten met deze rom zet vervolgens je telefoon uit door de accu eruit te halen voor zo'n 5 seconden en stop hem weer terug.

boot nu in de bootloader sluit je desire hd aan op je computer en activeer fastboot dat doe je door op fastboot te gaan staan en de powerknop in te drukken totdat fastboot rood wordt met usb erachter let op! er kunnen drivers geinstaleerd worden wacht dat eerst af.

open de tool Minimal ADB and Fastboot met de snelkoppeling en type in het venster adb devices en druk op enter je moet nu een nummer terug krijgen van het aangesloten apparaat.

als dat oke is type vervolgens fastboot flash boot boot.img druk op enter en de boot.img wordt geflashed naar je toestel, er moet sending/writing/oke komen te staan,

hier een filmje hoe een boot.img geflashed wordt

wordt je toestel niet gezien in fastboot probeer dan wat in dit filmpje hier gedaan wordt.

start je toestel op vanuit de bootloader en als alles goed is gegaan start je toestel op met de nieuwe rom let op dit kan soms wel tot 10 minuten duren heb geduld komt je toestel in een bootloop terecht konstant aan & uit of een ander probleem dan heb je ergens wat fout gedaan.

doorloop alles tot aan het beginscherm en laat de rom 10 minuten settelen, dat komt de snelheid later ten goede en voorkomt problemen.

succes.

Bijlage:

Bewerkt (1 november 2014 00:57)
Waailap

Waailap

• Berichten 10
  • Reputatie 0
  • 1 november 2014
  • 11:20

Alles helemaal gelukt!
Nu MP3 erop zetten en de app voor me cardo!
Ik hou je op de hoogte!

Dank je wel voor al je hulp! Super dankbaar daarvoor!

groet
Dennis

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Berichten 6598
  • Reputatie 250
  • 1 november 2014
  • 12:30

mooi tochal weer een tevreden android gebruiker.

mocht je niet tevreden zijn met de rom je weet nu in grote lijnen hoe je een custom rom op je android htc desire hd kunt krijgen

ik heb wel een tip voor als je wilt wisselen van rom voordat je aan het procces begint maak eerst een backup van de huidige rom in de custom recovery met backup & restore zo heb je altijd wat achter de hand mocht het flashen verkeerd gaan of je vind de rom maar niets kun je meteen weer restoren, scheel je een hoop werk en frustratie

als je besluit om de desire hd helemaal weer naar de stock rom terug te willen zetten hoef je alleen maar de tool te openen je toestel in fastboot mode te zetten en fastboot oem lock in te typen met dit commando wordt de bootloader gelocked de juiste RUU {rom update utility} voor jou toestel te runnen als administrator.

Wil je bootloader weer unlocken hoef je alleen maar weer de code bin die je met het unlocken van HTC dev hebt gekregen opnieuw te toen.

RUU"s zijn hier te downloaden.

Bewerkt (1 november 2014 13:08)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren