Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • Samsung Galaxy Z Flip

• Samsung Galaxy Note 10 Lite

• Realme X2 Pro

• Samsung Galaxy S20 Ultra

• Moto G8 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Waailap

Waailap

• Lid sinds 26 oktober 2014
  • Berichten 10
  • Reputatie 0
  • 27 oktober 2014
  • 13:42

Hai,

inmiddels al 3 weken aan de gang om mijn oude HTC Desire HD te rooten.
Want dan schijn ik dat ding te kunnen updaten, zodat ik hem als MP3 speler kan gebruiken voor mijn headset (helm).
Ook kan ik android software gebruiken om mijn headset dan in te stellen, dus alleen maar makkelijk.
Ben op vele websites geweest, met de nieuwste root software etc etc.

Helaas pindakaas, niet werkt.
Wat ik tot nu toe gedaan heb is ongeveer alles wat er te vinden is.

Met Hack Ace:
Zodra ik optie 1 kies moet ik de code uit het “effen manual” kopiëren.
Dat doe ik dan en dan gaat die aan de gang, maar dan wil die de “RUU” downloaden en ik krijg een error….day de site dus niet meer bestaat…en hij kan de RUU niet downloaden en alles stopt dan.

Heb inmiddels tig dingen geprobeerd, niks werkt. Alles wat met HTC te maken heeft, staat niet op mijn pc meer.

Gegevens HTC:
Android versie: 2.3.5

HTC Sense versie: 3.0

Softwarenummer: 3.12.405.2

Er zijn geen updates meer beschikbaar voor dit toestel.

Wie heeft er een jip en janneke tutorial of link naar een site, waarin er uitgelegd staat hoe ik dit ding kan rooten en kan upgraden.
Ik lees over jellybean en andere soorten software, maar kom daar niet eens meer uit, teveel keuzes of termen die ik niet machtig ben.
De termen zijn voor een leek onbegrijpbaar, of de leek is gewoon te stom om het te begrijpen.
De ene zegt dat je jellybean moet hebben en de ander zegt weer dat je een ander soort softwsre (clock nog iets?) moet gebruiken.

Ik zit nu in de fase: door de bomen het bos niet meer kunnen zien.

Concreet:
Ding moet geroot worden.
Er moet “iets” worden opgezet, zoals jellybean als ik het goed heb, zodat ik allerlei apps erop kan zetten.
(ik neem aan dat dit een soortgelijke is aan het jailbreaken van een iphone, wat weer een peulenschil is, vergeleken met dit. Dit valt echt onder hogere wiskunde voor mij)

Hoop dat iemand mij verder kan helpen.
Er staat trouwens niks meer op de HTC, de SD card is geformatteerd.

Groet
Dennis

“To learn who rules over you, simply find out who you're not allowed to criticize”

psybi

psybi

• Lid sinds 22 juli 2010
  • Berichten 329
  • Reputatie 50
  • 27 oktober 2014
  • 15:01

Het volgende topic op XDA zou je verder moeten helpen.
In de 2e post staat in redelijke jip & janneke taal hoe de tool werkt.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2499926

Ik weet niet of het is toegestaan om zo te linken naar andere sites, anders hoor ik het wel.

Als het gelukt is om je toestel te rooten dan moet je weer even posten, dan zal ik je nog verder helpen.

Bewerkt (27 oktober 2014 15:03)
Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Lid sinds 18 april 2012
  • Berichten 6598
  • Reputatie 250
  • 27 oktober 2014
  • 17:16

ik heb dit laatst nog gedaan met een htc desire hd ik moest eerst downgraden voor dat ik ook maar iets kon doen.

hier de link.

en hier mee heb ik dat toen gedaan er staat ook bij dat AAHK gestopt is en daar voor deze in de plaats is gekomen.

succes.

Bewerkt (27 oktober 2014 17:50)
Waailap

Waailap

• Berichten 10
  • Reputatie 0
  • 29 oktober 2014
  • 02:41

Hai,

dank voor de antwoorden.
Zoals ik al had aangegeven heb ik ongeveer denk ik nu alles wel gedaan, maar het lukt niet. De link's werken, maar de abracadabra taal, je moet het weten wat het betekend, anders heb je gewoon pech.
Verst ben ik gekomen met zie foto'e.

Mijn android versie staat ook nergens bij vermeld, misschien dat dit iets uitmaakt.

Ik krijg ook een foutmelding.

Hoop dat iemand mij via de foto's kan helpen.
Ben er nu sinds 8 uur mee bezig geweest vandaag,,,,,

Heb er even genoeg van. –> Fotooos

Bewerkt (29 oktober 2014 02:54)

“To learn who rules over you, simply find out who you're not allowed to criticize”

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Berichten 6598
  • Reputatie 250
  • 29 oktober 2014
  • 13:54

heb je wel eerst de bootloader unlocked bij htc dev daar krijg je vanzelf de melding of je telefoon eerst gedowngrade/upgrade moet worden afhankelijk van je android/bootloader versie als dit ook niet lukt dan pas kun je de tool script proberen.

heb je wel aan het onderste voldaan en dan met name een leeg micro sd kaartje op de juiste wijze geformateerd.

de ruu geselecteerd voor jou htc desire hd en iig het cid nummer moet overeen komen omdat je model id niet overeen komt wat ik zo kan zien op je foto's.
en de juiste PD98IMG zip en bij zending update dit alles kan heel lang duren, trek je onverhoopt de stekker eruit omdat je denkt dat het process vastzit dan heb je kans op een brick.

en niet onbelangrijk je hebt ook al andere dingen geprobeerd en het kan zijn dat het proces wat je nu aan het doen bent niet meer lukt.

The Requirements:
-PC with Windows XP, Windows 7 or (Windows 8)
-Charged battery at least 75%
-Original HTC USB Cable
-Make sure that the USB cable and the USB port of your phone and PC are in order (loose contact)
-Use USB2.0 port on the back of a PC ( Don't use an USB 3.0 port or USB Hub )
-If you use a laptop please charge the battery and use the Charger.
- original ROM
Original boot image ( this is not the HBOOT)
original Recovery
Formatted SD card (AFAT32 4KB sector size)from one of the following brands:
Samsung
SanDisk
Patriot Memory
ADATA

CAUTION: If you use an incompatible SD card, the HBOOT will not working. Android also now no longer boots. This fix is expensive and risky!
Among others the following brands lead to a soft-brick: Agfa, Hama, Trascend, No Name

-Enable USB-DEBUGGING : Settings » Applications » Development » USB debugging
-Connection Type “Charge Only”: Settings » Connect to PC » Default connection type » Charge only
-HBoot-Status: *** LOCKED *** or *** LOCKED (OOW) *** or *** RELOCKED *** , or without lock status displayed
When the mode of the bootloader is “ENG S-OFF”, the LOCK status does NOT play a role!

woon je niet in de omgeving van doetinchem.

Bewerkt (29 oktober 2014 14:53)
Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Berichten 6598
  • Reputatie 250
  • 29 oktober 2014
  • 13:57

gizmobinky
heb je wel eerst de bootloader unlocked bij htc dev daar krijg je vanzelf de melding of je telefoon eerst gedowngrade/upgrade moet worden afhankelijk van je android/bootloader versie als dit ook niet lukt dan pas kun je de tool script proberen.

zie bijlage.

Bijlage:

Waailap

Waailap

• Berichten 10
  • Reputatie 0
  • 30 oktober 2014
  • 00:54

Hi Giz,

dank voor je antwoord.
Hier een goed voorbeeld waar ik compleet op vastloop.
Al die termen, dat is voor mensen de er op voorhand al verstand van hebben of weten wat ze ermee bedoelen.

- original ROM ( Welke ROM?????)
Original boot image ( this is not the HBOOT) Welke boot? Waar kan ik die vinden?
original Recovery Uhhh wat en waar?

Ben nu bezig met de pagina op HTCdev. Moet daar een aantal zaken downloaden en installeren.
Dus dat maar eerst doen dan.

Teamviewer ook optie????

Doetinchem is geen probleemmotorrijden is zo leuk

Bewerkt (30 oktober 2014 00:54)

Waailap

Waailap

• Berichten 10
  • Reputatie 0
  • 30 oktober 2014
  • 09:25

gizmobinky
gizmobinky

zie bijlage.

Dit is eindelijk gelukt!
Snap niet waarom nu wel, maar het is in ieder geval gelukt.

Heb alleen geen melding gehad dat ik moest downgraden of upgraden.

Wat is de volgende stap nu?

Alvast bedank!

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Berichten 6598
  • Reputatie 250
  • 30 oktober 2014
  • 11:46

ik denk dat ik al weet waar het bij jou mis ging met de script AAHK2.

als ik het goed zie heb jij 1 gekozen {at&t} zie foto 1 maar je moet diegene neemen waar jou toestel op draait in jou geval moest dat 2 zijn denk ik dat kan ik van hieruit niet zien zie foto 2 en omdat je de verkeerde geselecteerd hebt krijg je fout model id check fail-/foto 3 omdat de verkeerde software geflashed wordt en het komt dan niet overeen met het cid nummer cid nummer staat voor welk land/provider je telefoon is
en anders heb je verkeerde PD98IMG zip file in de tool geplaatst als je de zip opent kom je een android info text file tegen met daarin cid nummers van de zip.

de makkelijkste manier om je cid nummer van je toestel te controleren is met dit appje hier

als je de hele unlock procedure van htc dev gevolgt hebt zal je nu wel een unlocked bootloader hebben om te controleren of je een unlocked bootloader hebt boot dan in de bootloader en kijk of er bovenaan unlocked staat hier een filmpje hoe in de booloader te booten.

heb je een unlocked bootloader voer dan niet het script AAHK2 uit er zijn op dat momment makkelijker procedure's om een custom rom op je desire hd te krijgen.

hier een begrippen lijst voor android.

ik zal je vanavond wel verder helpen ik heb nu even geen tijd.

cid nummer voor nederlandse telefoons htc CID HTC__E11

en Oja motor rijden ben ik ook niet vies van mijn laatste motor was een honda fireblade 900 rr, snellllll

Bijlage:

Bewerkt (30 oktober 2014 12:15)
Waailap

Waailap

• Berichten 10
  • Reputatie 0
  • 30 oktober 2014
  • 12:45

Oke,

nu weet ik eigenlijk niet waar ik liever op reageer….op de motor of je hulp
De HTC is eindelijk unlocked.

Heb ook het nummer via de app gekregen.
Dus volgens mij ben ik klaar voor het leuke werk, namelijk upgraden van de software naar 4.xxxxxxx

Ik ga ff zoeken, kom ik er niet uit, maak ik graag gebruik van je hulp, wanneer je tijd hebt.

Je laatste motor??? Dus nu niet meer??

Ikzelf ben van het toeren dus heb een st1100 pan european.

groet en wederom dank voor je hulp.

Dennis

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren