Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • Samsung Galaxy Note 20 Ultra

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

• Samsung Galaxy A51

• Poco F2 Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

z0rk

z0rk

• Lid sinds 20 december 2010
  • Berichten 1593
  • Reputatie 0
  • 4 oktober 2012
  • 11:55

COSMIC Sandwish is gebaseerd op een MIUI.com ROM, en de meeste onderdelen komen van miuiandroid.com. Alle credits hiervoor gaan dus naar MIUI.com, miuiandroid.com en jameslsmith op XDA (->hier<- is de originele thread)

Ik ben niet de dev, maar ik help mee in het team. Daarnaast heb ik heel wat ervaring met MIUI en de DHD in het algemeen, dus zal ik deze ROM hier in het NL ondersteunen.

DOWNLOAD

Waarom voor deze ROM kiezen?
De onderliggende basis is Sense, met een Sense kernel. Dus alle hardware die werkt in de Sense ROMs werkt hier ook. De camera werkt 100%, met alle features. Daarnaast heb je de aanpasbaarheid van MIUI, en we proberen up to date te blijven met de MIUI updates, alhoewel we hierin afhankelijk zijn van miui.com en miuiandroid.com die de basis voor deze ROM voorzien. Daarom dat we nu ook 2 versies achterlopen

Wat zit er allemaal in?
Taalpakket (de ROM zal dus in het NL zijn, met dank aan Kees-Jan, bekend van miui.nl en miuiandroid.com)
HTC Camera
HTC Calender
HTC Radio
ICS Keyboard
Sense Keyboard
3 Way Reboot
Gapps (latest ICS)
Google Now
Beastmode Kernel 1.5

Wat werkt er?
Alles?

Bugs?
Laat maar weten als je er tegenkomt

Installatie instructies:
Boot naar Recovery
Full Wipe (ik adviseer om ->dit<- wipescript te gebruiken, voor je een probleem post moet je dit gebruikt hebben)
Flash ROM
Boot

1ste boot instructies:
- De eerste boot kan een vijftal minuten duren, geen paniek
- Data moet je aanzetten in de settings, niet in de quick toggles!!
- Open de Play Store, en koppel je Google account
- Update Google Maps naar de laatste versie
- Zorg dat alle locatiediensten van Google geactiveerd zijn
- Google Now zou moeten werken nu

Bedankjes aan:
Ibotpeaches @ Miui Android
The Maker @ Miui Android
Miui Android & Miui.cn for the awesome ROM
jameslsmith and Nobodys_me @ XDA
elfrosto for help in general
Blackout for the Kernel

Bewerkt (24 april 2013 15:38)
z0rk

z0rk

• Berichten 1593
  • Reputatie 0
  • 4 oktober 2012
  • 11:58

<- gereserveerd voor themes, mods, artwork, enzovoort ->

z0rk

z0rk

• Berichten 1593
  • Reputatie 0
  • 4 oktober 2012
  • 13:06

<- gereserveerd voor tips & trucs met MIUI ->

z0rk

z0rk

• Berichten 1593
  • Reputatie 0
  • 4 oktober 2012
  • 15:57

Ik heb de vertaling in orde gekregen, ROM is aan het uploadenV1.1 zal er snel zijn…

EDIT: V1.1 online \o/

z0rk

z0rk

• Berichten 1593
  • Reputatie 0
  • 5 oktober 2012
  • 14:11

V2 werkt echt super smooth, NL is nu 100% aanwezig alsook de 3way reboot

Bewerkt (24 april 2013 15:39)
Sybian

Sybian

• Lid sinds 07 augustus 2012
  • Berichten 24
  • Reputatie 0
  • 5 oktober 2012
  • 14:16

z0rk;344542
Waarom voor deze ROM kiezen?
De onderliggende basis is Sense, met een Sense kernel. Dus alle hardware die werkt in de Sense ROMs werkt hier ook. De camera werkt 100%, met alle features. Daarnaast heb je de aanpasbaarheid van MIUI, en we proberen up to date te blijven met de MIUI updates, alhoewel we hierin afhankelijk zijn van miui.com en miuiandroid.com die de basis voor deze ROM voorzien. Daarom dat we nu ook 2 versies achterlopen

Ik ben een redelijke noob hierin, maar als ik t goed begrijp zou ik voor jouw rom kiezen omdat de onderliggende basis Sense is, de aanpasbaarheid van MIUI heeft maar toch 2 versies achterloopt?

Misschien dat je de voordelen uit kan leggen? Waarom zou ik bv geen miui nemen?

z0rk

z0rk

• Berichten 1593
  • Reputatie 0
  • 5 oktober 2012
  • 14:22

Er zijn ondertussen al meerdere ICS ROMs beschikbaar voor de DHD, maar alleen de Sense ROMs (Sabsa, TrickDroid, …) werken volledig. De enige bug die er momenteel nog is op al deze ROMs is dat de knopjes van de meegeleverde headset niet werken.

Maar omdat niet iedereen zo gelukkig is met Sense hebben wij een Sense kernel genomen, waarop alles werkt. We hebben dan ook de camera geïmplementeerd. Het grote nadeel voor mij aan Sense is de aanpasbaarheid. Je kan quasi niets themen, of je bent afhankelijk van designers die flashable themes uitbrengen waar je dan moet mee leren leven. In MIUI heb je gigantisch veel themes beschikbaar, en je kan ze allemaal onderling gaan mixen om zo iets naar je eigen smaak te maken.

Dat deze 2 versies achterloopt komt omdat niemand er tot nu toe in geslaagd is de laatst uitgebrachte versie te porten, maar zowel wij als bliind en iBotPeaches zijn er volop mee bezig, dus dat komt wel goed

Sybian

Sybian

• Lid sinds 07 augustus 2012
  • Berichten 24
  • Reputatie 0
  • 5 oktober 2012
  • 16:18

Ik heb em inmiddels lopen, maar play store en gmail willen niet openen. En de homescreens is nu de launcher geworden? want ik kan de apps niet van de homescreens verwijderen omdat die ‘systeem applicaties zijn’.

-update-
ik moet de updates van play store verwijderen voordat ik gebruik wil maken van deze app. gmail kom ik sowieso niet op.

z0rk

z0rk

• Berichten 1593
  • Reputatie 0
  • 5 oktober 2012
  • 17:28

Mja we hebben het ook vastgesteld, V3 is onderweg die deze problemen zal oplossen.

In MIUI heb je geen appdrawer, al je apps staan dus op je homescreen. Als je een app van je homescreen verwijdert zal deze ook volledig van je toestel verwijderd worden.

———- Update van bericht ———-

V3 is up \o/

roelblink

roelblink

• Lid sinds 06 februari 2011
  • Berichten 193
  • Reputatie 0
  • 8 oktober 2012
  • 19:42

Hey Z0rk,

Je bent ok altijd al miui-fiel geweest he.. Ik zal hem ook eens flashen, draai nu alweer een tijdje Icecold 8.7. Heb in het verleden ook veel MIUI gehad en het beviel me altijd goed. Ik laat hier weten wat ik ervan vind!

———- Update van bericht ———-

Gezien mijn (oude) handtekening hier, blijkt dat ik inderdaad veel miui heb gehad hahaha

Bewerkt (24 april 2013 15:40)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren