Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • POCO X3

• Samsung Galaxy Note 20 Ultra

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

• Samsung Galaxy A51

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

z0rk

z0rk

• Lid sinds 20 december 2010
  • Berichten 1593
  • Reputatie 0
  • 14 september 2012
  • 15:37

Er zijn ondertussen al wat JB ROMs voor onze DHD, en een paar ICS ROMs die claimen van FULLY WORKING te zijn. Hier mijn bevindingen op een rijtje. Ik ben ook benieuwd naar jullie meningen.

CM10 (JB):
JellyTime
Eén van de populairste ROMs, ondertussen redelijk stabiel. Batterijleven is behoorlijk, camera werkt wel maar zeker niet 100%, filmen helemaal niet (bij mij toch). Backlight blijft regelmatig aan, waardoor je een zwart scherm hebt maar de achtergrond verlichting blijft soms branden. Overdag zie je dit amper, waardoor je batterij onnodig leeggezogen wordt.
Om video's af te spelen moet je HW overlays uitschakelen, maar dan nog krijg je vaak strepen en ‘gebroebel’. No go voor mij.

codefireX Nightlies
Persoonlijk heeft deze voor mij het minste bugs, en is het best bruikbaar, maar ook geen deftige camera. Het probleem met backlight dat blijft branden komt hier veel minder voor dan in JellyTime.
Echter sinds de 13/9 update had ik programma's (FB en browser) die opstartten en dan zonder enige reden vanzelf terug afsloten. Daardoor niet bruikbaar als daily (voor mij).

AOKP (JB):
JellyTime
De AOKP versie heeft geen last van de backlight die aanblijft, en ook minder last van de video's die onnozel doen. Camera werkt hier precies ook een tikkeltje beter. Op deze heb ik een tijdje gedraaid (een paar dagen), maar de opties om aan te passen zijn voor mij niet uitgebreid genoeg (bijvoorbeeld het ontbreken van Screenshot in de Power Menu).

MIUI (JB):
MIUI.us
Deze is al een tijdje mijn daily. Camera werkt zoals alle bovenstaande ROMs, dus zeker nog niet deftig, maar die gebruik ik toch niet zo vaak. De maker van deze ROM (bliind) steekt altijd enorm veel tijd in het kiezen van de beste basis voor zijn MIUI, waardoor deze al bij al het stabielste draait. Batterijduur is meer dan behoorlijk, en je kan echt wel redelijk wat aanpassen, zeker sinds de toevoeging van de MIUI.us Toolbox.
Voor mij is het geen probleem, maar dat kan het voor anderen misschien wel zijn: deze is enkel beschikbaar in het Engels.

Sense 4 (ICS)
Sabsa Prime
Dit is één van de ROMs die claimt van Fully Working te zijn, maar toch nog met heel wat kinderziektes te maken heeft. Een groot voordeel is dat de camera wel werkt, al is het ook niet 100%, maar ze zijn stilaan wel aan een volledig werkende versie aan het geraken. Goed nieuws dus. Deze ROM heeft zeker wel potentieel, ik vermoed dat die binnen een paar weken wel Fully Working gaat zijn

Nik Project X
Eéntje die niet beweerd fully working te zijn, maar hier werkt de camera wel helemaal deftig. Spijtig genoeg is het een nogal egoïstische dev die niet graag deelt met andere devs. Zijn camera werkt, maar er zijn nog vele bugs doorheen de ROM en de batterijduur is op zijn zachtst uitgedrukt rampzalig… De dev zijn DHD was defect, dus lag een tijdje stil, maar er zit een update aan te komen. Ik kijk er naar uit, want hij belooft veel goeds!

Virtuous Infiniti
Respect voor die mannen, want ze waren één van de eersten die de camera werkend gekregen hebben, maar hun ROM is ronduit sloom, en zuipt batterij. Daarom een goede basis (kernel) voor andere ROMs die specifiek voor onze DHD gemaakt zijn, en daarom beter zullen presteren.

Sense 3.6 (ICS)
Blackout ICS Incredible
Weer eentje die voor de Fully Working gaat in zijn thread titel, maar in de OP wel in knalrode letters een onderdeel Not working heeft staan o_O. Ik heb hem maar kort gedraaid, zag er wel goed uit, maar ik ben al geen voorstander van Sense, laat staan versies die met 2. of 3. beginnen… Ze hebben wel een deftige kernel ontwikkeld, en de camera werkt hier super!

AOKP (ICS)
IceColdSandwish
Deze is maandenlang mijn daily geweest, maar de dev is verhuisd naar het One X gedeelte van het forum, en geeft deze ROM heel af en toe nog eens een update. Neemt niet weg dat deze super stabiel is, geweldig batterijleven heeft, en de camera werkt even goed als bovenstaande AOKP/CM10 ROMs (dus nog een beetje buggy).

Conclusie
Vind je de camera belangrijk? Ga dan voor één van de Sense4 ROMs. Die zijn stilaan bug-vrij aan het worden. Hier en daar nog wel wat problemen met Wifi hotspot, maar als de devs zouden beseffen dat ze beter kunnen samenwerken dan elkaar tegenwerken zal het wel in orde komen.

Wil je JellyBean in zijn puurste vorm? Neem dan één van de twee JellyTime ROMs.

Wil je over het algemeen een stabiele JellyBean, met heel wat mogelijkheid tot aanpassen? Neem dan de MIUI!

Bewerkt (24 april 2013 15:33)
z0rk

z0rk

• Berichten 1593
  • Reputatie 0
  • 24 september 2012
  • 12:58

Mits ik aan het wachten ben op een MIUI update (en de vorige nogal bagger draaide), heb ik nu TrickDroid sinds gisteren geïnstalleerd. Wat een goeie ROMEn de tweaks maken hem helemaal AF

Aanrader!

Bewerkt (24 april 2013 15:36)
appie21

appie21

• Lid sinds 08 augustus 2012
  • Berichten 120
  • Reputatie 10
  • 8 oktober 2012
  • 14:40

wow versie 16 van JellyTime staat online

Enne zet je camera eens op sd dan filmt hij wel.

Bewerkt (24 april 2013 15:39)
z0rk

z0rk

• Berichten 1593
  • Reputatie 0
  • 8 oktober 2012
  • 14:54

We zijn ondertussen ook al een paar weken verder, en allerlei bugs zijn ondertussen weer opgelost enzo…

Momenteel draai ik enkel en alleen nog de ROM waaraan ik meewerk, en die camera is sowieso pakken beter dan de AOSPMaar we zitten op ICS ipv JB…

Bewerkt (24 april 2013 15:39)
htcdesirehd4.1.2

htcdesirehd4.1.2

• Lid sinds 31 oktober 2012
  • Berichten 5
  • Reputatie 0
  • 31 oktober 2012
  • 17:46

Heb nu Pacman, een combinatie (dus het beste van allemaal) van verschillende roms, werkt heel goed, en als je problemen hebt met video afspelen (groene balken door je scherm, opnieuw opstarten etc.) moet je bij instellingen -> ontwikkeling -> “hw-overlays uitschakelen” aanvinken. (en hij heeft android 4.1.2)

Bewerkt (31 oktober 2012 17:46)
appie21

appie21

• Lid sinds 08 augustus 2012
  • Berichten 120
  • Reputatie 10
  • 1 november 2012
  • 09:57

ik heb nu jellytime v 20 draaien ben er best tevreden mee. heel af en toe krijg ik wifi niet meer aan. en dan moet ik herstarten. camera werkt redelijk. (ik kan alleen niet de gezichtvervormingen gebruiken. Verder prima.

Bewerkt (24 april 2013 15:47)
z0rk

z0rk

• Berichten 1593
  • Reputatie 0
  • 1 november 2012
  • 10:02

Vanaf JellyTime V22 zijn die zwarte schermen opgelostTijd voor een update dus…

Bewerkt (24 april 2013 15:47)
JJV

JJV

• Lid sinds 13 november 2012
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 13 november 2012
  • 22:29

Beste z0rk, misschien kun jij mij helpen. Ik heb nu ook TrickDroid op mijn HTD Desire HD staan, alleen zie ik via taak beheer dat een hoop applicaties lopen zonder dat ik deze heb aangezet. Wanneer ik alles stop, stoppen ze alleen zetten zij zichzelf automatisch binnen een paar tellen weer aan. Weet jij misschien waar dit aan kan liggen? Ook zet de telefoon zichzelf uit en dan weer aan?

Bewerkt (24 april 2013 15:51)
camaro74

camaro74

• Lid sinds 11 november 2012
  • Berichten 46
  • Reputatie 0
  • 16 november 2012
  • 19:07

Heb net JellyTime R28 erop gezet maar de telefoon komt niet verder dan het logo van JellyTime….. duurt dat altijd zo lang of gaat er wat fout?

Bewerkt (24 april 2013 15:52)
roelblink

roelblink

• Lid sinds 06 februari 2011
  • Berichten 193
  • Reputatie 0
  • 16 november 2012
  • 21:21

Alleen eerste keer opstarten na een flash!

Bewerkt (24 april 2013 15:52)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren