Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

• Nokia 7.2

• Xiaomi Mi 9T Pro

• Samsung Galaxy Note 10 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

z0rk

z0rk

• Lid sinds 20 december 2010
  • Berichten 1593
  • Reputatie 0
  • 27 juni 2012
  • 16:21

Vooraf
Door deze procedure uit te voeren doe je de garantie op je toestel vervallen. Noch AndroidWorld, noch ikzelf, kunnen verantwoordelijk gesteld worden voor eventuele schade toegebracht aan uw toestel, of een brick. Je doet dit volledig op eigen risico!

Inleiding
Eerst en vooral, voordat we beginnen, neem een backup en zorg dat je batterij minstens 50% opgeladen is!
Exporteer je contacten, of zet ze in je google account. Gebruik een tool zoals SMS backup & restore uit de Google Play Store om je smsjes te backuppen en later ook terug te zetten.
Kopieer dan de hele inhoudvan je SD kaart naar je computer, zo heb je zeker de juiste bestanden om later terug te zetten.
Deze procedure maakt ALLES leeg, dus zorg echt voor die backup!
Na de backup, trek de USB kabel uit de computer, en steek hem niet meer in tot erom gevraagd wordt.
Steek je SD kaart terug in je DHD (als je hem eruit gehaald had voor de backup), de SD kaart is nodig voor de volgende procedure!

Benodigdheden/voorbereiding
De beste manier om deze root procedure uit te voeren is op een linux machine, maar het is geen must. Toch heb je via deze weg de beste kans op slagen. Je hoeft daarom geen Linux op je computer te installeren, je kan gewoon een Ubuntu Live cd gebruiken. Een (Engelstalige) procedure hiervoor kan je ->hier<- vinden.
Maar zoals gezegd, het is geen ‘must’, je kan ook je Windows computer gebruiken, maar zorg dan dat volgende stappen in orde zijn voordat je eraan begint:
- Schakel alle programma's voor antivirus en antimalware uit, ook Windows Defender
- Verwijder Droid Explorer (als je het geïnstalleerd had)
- Stop alle Apple services (ook de bonjour service!)
- Verwijder alle andere software die je hebt staan voor andere PDA's, tablets, smartphones etcetera (bijvoorbeeld ActiveSync, Samsung Kies, Sony PC Companion,…)
- Verwijder HTC Sync en de drivers (zeer belangrijk!)
- Probeer als admin zo veel mogelijk onnodige services en taken te beëindigen.
(indien je bij een van bovenstaande stappen niet goed weet hoe het te doen, google is je beste vriend, en anders vraag je het maar)

Als je met de voorbereidingen klaar bent, dan kan je de Advanced Ace Hack Kit downloaden uit volgende thread: http://tau.shadowchild.nl/files/aahk-13012012.zip

Eenmaal je deze zip gedownload hebt, extract deze naar bijvoorbeeld C:\temp\AAHK.
In deze zip vind je 2 mapjes en een paar bestanden. Eerst en vooral wil ik wijzen op effen-manual.html. Dit is de handleiding in het Engels met printscreens. Indien je Engels kan is het altijd hand om deze ook nog eens door te nemen, maar het is geen noodzaak mits deze thread een vertaling is van dat bestand.

Indien je op een Windows machine werkt moet je nu terug een HTC driver installeren zodat je computer je DHD herkent. Deze vind je in de uitgepakte bestanden in het mapje tools\windrivers. Dubbelklik op HTCDriver3.0.0.007.exe en installeer deze driver.

Procedure voor rooten

Wouter85;356430
Verder zou ik eveneens toevoegen aan de beginpost (want in 't huidig geval zal je dit altijd moeten doen) dat je voor je effectief het root-proces kan starten je de downgrade via aahk eerst moet doen. En dan pas kan je effectief beginnen aan de huidig vermelde stappen in de beginpost.

- Lees Inleiding en Benodigdheden/voorbereiding!!!
- Steekt de SD kaart in de DHD
- Start de telefoon normaal op
- Schakel USB foutopsporing in (Instellingen -> Ontwikkelaars -> USB-foutopsporing aanvinken)
- Belangrijk: de telefoon moet op Alleen opladen staan, en moet tijdens de hele procedure hierop blijven staan, vink dus aan dat hij het moet onthouden! (Om zeker te zijn, Menu -> Instellingen -> Verbinden met PC -> Alleen opladen)
- Sluit de DHD nu aan op de computer met de originele USB kabel, en liefst in een USB poort die direct op je moederbord zit, dus geen USB poort vooraan je computer, maar achteraan waar ook je toetsenbord en muis zouden moeten steken)
- Nu gaan we de ace hack kit opstarten.
— Indien Linux, gebruik ./hack-ace.sh
— Indien Windows Vista of Windows 7 -> Rechts klik op hack-ace.cmd en kies Uitvoeren als administrator
— Indien Windows XP -> wees zeker dat je administrator rechten hebt, en voer hack-ace.cmd uit
— Indien Windows XP Home -> wees zeker dat je administrator rechten hebt, en voer hack-ace-xph.cmd uit

- In de ‘Main Menu’, kies 1 en duw op de Enter toets
- Als hij komt vragen om de PA$$ K3Y, dan moet je de Effen Manual openen (effen-manual.html), een goed stuk naar beneden scrollen (onder de grote NOW RUN IT, bij Connection Issues), en daar zie je een link naar CAJUN.txt. Je kan hier enkel op klikken als de procedure erom vraagt, dus niet ervoor.

Alles zal nu automatisch lopen, en de hele procedure kan tot maximum 10 minuten in beslag nemen. Trek in geen geval je usb kabel uit de computer, of haal je batterij er niet uit. Als je een stress-kip bent, en je kan niet tegen de spanning, loop dan een blokje om, maar laat hem de volledige procedure uitvoeren.

Als alles goed gelopen is ben je nu root, is busybox geïnstalleerd en een recovery. De recovery kan je benaderen door je toestel helemaal uit te schakelen en hem op te starten met Vol - en Power tegelijkertijd in te duwen. Hier kan je nu ROMs gaan flashen naar hartelust.

Alle credits voor deze handleiding gaan naar attn1 (XDA) voor zijn geweldige tool en handleiding. Ik ben gewoon de vertaler.

Bewerkt (15 januari 2014 12:14) | textgrootte titels
Joram

Joram

• Lid sinds 08 november 2010
  • Berichten 564
  • Reputatie 0
  • 28 juni 2012
  • 08:03

Misschien wel handig om erbij te zetten dat je wel eerst de effen manual moet bekijken en die link moet aanklikken, om die code in te voeren, anders wil ie nml niet stap 1 doen

Bewerkt (24 april 2013 15:07)

SAMSUNG Galaxy S3 GT-I9300

Rooted
Omega v58. JB
KitKat Style Revolutions
Boeffla 5.1

z0rk

z0rk

• Berichten 1593
  • Reputatie 0
  • 28 juni 2012
  • 08:56

Goed dat je het meldt, is al een tijdje geleden dat ik het zelf nog gedaan heb en toen was daar nog geen sprake van. Ik pas het straks aan

Bewerkt (24 april 2013 15:07)
Joram

Joram

• Lid sinds 08 november 2010
  • Berichten 564
  • Reputatie 0
  • 7 juli 2012
  • 08:44

Hierbij wil graag nog een kanttekening plaatsen:

Heb je Gingerbread 2.3.5 / 3.12.405 erop staan, kan dit voor problemen zorgen met de aahk!!!!!

Ik heb dit nml net zelf ondervonden, in Windows wil hij niet downgraden.
Er zijn enorm veel mensen die dit probleem hebben, maar er is ene simpele oplossing voor

Maak een Ubuntu Live CD, zoals in de effen-manual staat. Opstarten onder Ubuntu, alles doen zoals in de effen-manual staat, en je telefoon word netjes gedowngraded naar 2.5:thumbs:

Tevens, met de 12-06-2012 versie word je telefoon direct ENG S-OFF gemaakt, dit was met de vorige versie niet zo, houd hier wel rekening mee.

Je hoeft dus niet meer met Easy Tool of een andere later nog eerst ENG S-off te bewerkstelligen.

Bewerkt (24 april 2013 15:10)

SAMSUNG Galaxy S3 GT-I9300

Rooted
Omega v58. JB
KitKat Style Revolutions
Boeffla 5.1

Sybian

Sybian

• Lid sinds 07 augustus 2012
  • Berichten 24
  • Reputatie 0
  • 7 augustus 2012
  • 14:44

Ik wil deze week proberen mijn telefoon te rooten. Zal zo eerst die cd eens branden voor het geval dat het downgraden niet mocht lukken. Ik had nog wel een vraag over froyo en ENG HBOOT. Dit wordt niet in de vertaling vermeld maar effen manual zegt het volgende:
Froyo and ENG HBOOTs

• Do not flash an older ENG hboot, unless your phone was shipped with Froyo
  • Do not downgrade with a Froyo RUU, unless your phone was shipped with Froyo
  • ENG HBOOT's are not required. There is no need to flash one. See ‘More About Flashing Radios’ in this kit, to learn how to flash radios without ENG HBOOT
  • AAHK Hboots were modified by hyuh and not HTC released. These are safe for all current Inspire/DHD models. Official HTC Eng Hboots will damage devices shipped with Gingerbread.

Ik ben een redelijke noob hierin maar
- wat wordt hier precies met ENG hboot bedoeld? en hoe weet ik of ik een oudere ENG hboot wil flashen?
- hoe kom ik erachter of mijn telefoon ooit froyo heeft gehad? Is alweer even geleden dat ik em uit de verpakking haalde.

Moet ik dan voor het rooten mijn telefoon terug zetten op fabrieksinstellingen?

Alvast bedankt mijn helden! ^^

-update-

Ik heb geprobeerd mijn telefoon te rooten en dit is gelukt. Dikke prima al zeg ik t zelf. Gewoon de effen manual lezen volgen en toen kwam t bij mij iig goed. Op XDA staat ook nog een filmpje met beschrijving (is trouwens niet compleet) maar dan heb je een idee wat je ongeveer moet doen.

Bewerkt (24 april 2013 15:22)
gjpd

gjpd

• Lid sinds 28 augustus 2012
  • Berichten 2
  • Reputatie 0
  • 29 augustus 2012
  • 15:34

Hallo ik heb mijn Desire HD via deze methode geroot en in het boot scherm krijg ik bovenaan ook UNLOCKED te staan maar wanneer ik bijv. Andriod Revolution wil flashen via recovery doorloop ik alle stappen en uiteindelijk geeft het scherm dat het flashen succesvol verlopen is daarna rebooten en vervolgens krijg ik een wit scherm met HTC in het midden en dit veranderd niet. Weet iemand wat ik moet doen?

Bewerkt (24 april 2013 15:30)
Sybian

Sybian

• Lid sinds 07 augustus 2012
  • Berichten 24
  • Reputatie 0
  • 29 augustus 2012
  • 17:22

gjpd;335730
…en vervolgens krijg ik een wit scherm met HTC in het midden en dit veranderd niet. Weet iemand wat ik moet doen?

Ik ondervond ook problemen met een ‘boot loop’ bij het opstarten. Wat bij mij hielp was het verwijderen van cache.

gjpd

gjpd

• Lid sinds 28 augustus 2012
  • Berichten 2
  • Reputatie 0
  • 29 augustus 2012
  • 21:08

Bij recovery alle cache verwijderd maar ook dat helpt niets.

Bigpapa

Bigpapa

• Lid sinds 07 maart 2011
  • Berichten 18
  • Reputatie 0
  • 28 september 2012
  • 15:27

Ik heb nu een probleem.
Ik heb hem geprobeerd te rooten.
Dit waren mijn schermen op de computer.
5603

Het scherm is nu zwart met de letters HTC erin.
Geen balkje niets. Is al bijna een half uur zo…
Iemand een oplossing….

Bewerkt (24 april 2013 15:37)
z0rk

z0rk

• Berichten 1593
  • Reputatie 0
  • 28 september 2012
  • 15:43

Haal uw DHD van de computer, batterij eruit en terug erin, opstarten door Power en Vol- in te duwen en dan naar Fastboot gaan. Hang dan de DHD terug aan de competuter

Bewerkt (24 april 2013 15:37)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren