Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

• Nokia 7.2

• Xiaomi Mi 9T Pro

• Samsung Galaxy Note 10 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

rickbat

rickbat

• Lid sinds 15 juni 2011
  • Berichten 29
  • Reputatie 0
  • 26 juni 2011
  • 17:56

Vanmiddag de officiële systeemupdate Android 2.36.405.8 op m'n Desire HD geïnstalleerd. Flinke opgave, geeft een hoop extra synchronisatieactiviteit, batterij wordt lekker warm. Maar goed, 't is wel gelukt, lijkt het.

Heb echter nogal wat problemen:

1. Internet browsen lukt niet Melding: "De website Google is mogelijk tijdelijk niet beschikbaar of permanent verplaatst…“

2. Youtube app: ”Er is een probleem opgetreden bij het verbinden met het netwerk“.

3. Swype-startmelding: ”Open of Dutch failed!“. Vervolgens geen woordvoorspelling tijdens swypen, bij gewoon typen wel woordvoorspelling maar met de engelse woordenlijst. Probleem is nu dat gewoon typen ook niet meer gaat want swype pakt automatisch steeds het best overeenkomende engelstalige woord. Swype-installatie via Market loopt vast.

4. Twitter aanmelding: ”Er is een fout opgetreden bij het aanmelden. Probeer het later opnieuw“.

5. Gmail en Google calender draait wel goed.

Wie weet wat ik moet doen?

Check signaal en gegevensbeheer: Wifi-Speedtouch-modem informatie: ”Status Verbonden, snelheid 18Mbps, Signaalsterkte Uitstekend, Beveiligd, geen problemen."

Bewerkt (26 juni 2011 17:56)

Rick

Carlos0_0

Carlos0_0

• Lid sinds 02 november 2010
  • Berichten 3265
  • Reputatie 0
  • 26 juni 2011
  • 18:08

Geef je telefoon eens een hard reset zou ik zeggen terug naar de fabrieksinstellingen, En met Android 2.36.405.8 bedoel je denk ik eerder android 2.3.3 want wat jij opnoemt is een build nummer geen android versie.

Bewerkt (26 juni 2011 18:08)
rickbat

rickbat

• Lid sinds 15 juni 2011
  • Berichten 29
  • Reputatie 0
  • 26 juni 2011
  • 22:25

Okay, harde reset gedaan, startprogramma opnieuw aflopen, Google-account gegevens invoeren, krijg ik de volgende melding: “Kan geen betrouwbare gegevensverbinding met de server tot stand brengen (van Google, neem ik aan). Mogelijk een tijdelijk probleem, als het probleem zich blijft voordoen, neemt u contact op met de klantenservice.”
BTW, Wifi icoontje staat op “uitstekende verbinding”.

Vragen: heeft wachten zin? Is er een tijdelijk probleem bij de google servers? Via m'n desktop draaien de verbindingen met alle servers als een zonnetje.
En welke klantenservice moet ik vervolgens bellen? Google? KPN? HTC? Zeg het maar.

Dit voelt niet goed.

Bewerkt (26 juni 2011 22:25)

Rick

rickbat

rickbat

• Lid sinds 15 juni 2011
  • Berichten 29
  • Reputatie 0
  • 26 juni 2011
  • 22:55

Anderhalf uur later: nog steeds geen contact met google server. Tja, wat te doen?

Bewerkt (26 juni 2011 22:55)

Rick

rickbat

rickbat

• Lid sinds 15 juni 2011
  • Berichten 29
  • Reputatie 0
  • 27 juni 2011
  • 08:08

Dag twee, zittend naast een HTC Desire HD in coma.

Een superdeluxe smartphone die na de officële HTC gingerbread update volkomen leeg is, en weigert de weg te vinden naar de eerste de beste internetserver. Bellen en sms-en doet-ie wel, maar al m'n contacten zijn ook foetsie (%&$@#!!!), dus da's weer pielen met handmatige telefoonnummerinvoer vanaf een lijsie.

Wie kan mij vertellen wat er aan de hand is als de software keer op keer overal meldt dat-ie geen contact met welke e-mailserver dan ook kan leggen?

Hoe vaak moet ik een harde reset uitvoeren voordat het ding weer tot leven komt? Helpt een harde reset tegen het niet meer kunnen vinden van internetservers?
Wat is er nog mogelijk als de harde reset niet helpt?

Carlos0_0, jij nog een idee?

PS, één ding gaat wel goed: het HTC klok/weerwidget, met correcte weersverwachting voor de komende dagen. Waarom volgen alle andere internetapplicaties niet dezelfde weg naar internet als het weerwidget?

Bewerkt (27 juni 2011 08:08)

Rick

rickbat

rickbat

• Lid sinds 15 juni 2011
  • Berichten 29
  • Reputatie 0
  • 27 juni 2011
  • 08:23

O nee, de weerwidget houdt er ook weer mee op:

“Verbindingsfout
De verbinding is weggevallen tijdens het downloaden van weergegevens. Opnieuw proberen te downloaden?”
Ja!
Wifi straalt voluit.

Geen foutmelding meer. Synchroniseren gestopt. Naast het sync symbool de laatste updatetijd: een uur geleden. Toen was er dus even een teken van internetleven.
Oeps, opnieuw foutmelding.

Ik leg m'n mobiel weer opzij. Gelukkig spint m'n desktop rustig door en heb ik nog een good old vaste telefoonverbinding met adressenlijst. (%&$@#) (!)

Bewerkt (27 juni 2011 08:23)

Rick

Carlos0_0

Carlos0_0

• Lid sinds 02 november 2010
  • Berichten 3265
  • Reputatie 0
  • 27 juni 2011
  • 08:38

Waarom wil je hem helemaal via wifi instellen stel hem gewoon via je 3G in eerst, Als je je telefoon voor eerst aan zet na een reset of iets anders dan moet je je provider instellen en dan heb je gelijk internet verbinding.

En probeer het eens op een andere wifi te doen bij iemand anders bijv.

Bewerkt (27 juni 2011 08:38)
rickbat

rickbat

• Lid sinds 15 juni 2011
  • Berichten 29
  • Reputatie 0
  • 27 juni 2011
  • 16:52

Vanzelfsprekend, ik ga er vanuit dat 3G automatisch aanstaat, ik heb idd m'n provider (KPN) opgegeven.
Ik denk ook niet dat het aan de verbindingen ligt maar een softwareprobleem is waardoor consequent de verkeerde internetadressen worden gezocht op basis van een ingegeven Url.

Bewerkt (27 juni 2011 16:52)

Rick

rickbat

rickbat

• Lid sinds 15 juni 2011
  • Berichten 29
  • Reputatie 0
  • 27 juni 2011
  • 21:47

Inmiddels een prettig maar langdurig contact met de HTC helpdesk. Probleem lijkt te zitten in m'n modem: Thomson Speedtouch ST 780 WL (van KPN). Wie heeft er ervaring met deze modem en Gingerbread? Morgenmiddag heb ik opnieuw contact en dan heeft de helpdesk met een techneut gesproken die waarschijnlijk iets kan zeggen over evt. bijzonderheden van de Speedtouch. Weten jullie trouwens dat de helpdesk van HTC in Engeland zit? Tel. bereikbaar via +31(0)20-715-7310
Nog een dag smartphoneloos, dus.

Bewerkt (27 juni 2011 21:47)

Rick

galaxyjet

galaxyjet

• Lid sinds 16 augustus 2010
  • Berichten 3184
  • Reputatie 0
  • 27 juni 2011
  • 21:57

Maar er zit wel progressie inIk hoop dat je snel kunt gaan genieten van je mooie telefoon.

Bewerkt (27 juni 2011 21:57)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren