Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Ghostbusters World

• Asphalt 9: Legends - 2018’s New Arcade Racing Game

• Pokémon Quest

• PUBG Mobile

• Super Mario Run

Trending smartphones
  • Huawei Mate X

• Xiaomi Mi 9

• Samsung Galaxy S10 Plus

• Google Pixel 3 XL

• Nokia 9 PureView

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

• Sony Xperia Z4 Tablet

MrBean14

MrBean14

• Lid sinds 10 juni 2010
  • Berichten 73
  • Reputatie 0
  • 7 juni 2011
  • 13:52

Hoi allemaal,

ben net terug van het verre USA waar ik me heb laten verleiden tot het kopen van een unlocked AT&T HTC Desire HD. Volgens de man van de winkel zou alles hier in Europa zonder problemen blijven werken.

Dat is ook het geval. De GSM werkt in ieder geval zonder problemen.

Nu liep ik echter vanochtend tegen het probleem dat ik geen APK files vanop mijn SD kaart kan installeren. Na wat zoeken op Google, bleek dat AT&T dit voor deze telefoon op disabled te hebben gezet. Maar, volgens andere bronnen zou AT&T ook besloten hebben om een update te doen waarmee het wel mogelijk zou moeten worden.

Nu ben ik via “Settings => AT&T Software Update” gaan zoeken voor updates. In dit menu heb ik 2 opties : “Check for updates” en “HTC Wi-Fi Software Update”.

Toen ik die 2de optie koos, kreeg ik van HTC een update binnen. De software informatie zegt nu het volgende :

Android version : 2.2.1
Baseband version : 12.39a.60.19U_26.06.06.30_M
Kernel version : 2.6.32.21-g6a5ff14
Build number : 1.84.502.11
Software number : 1.84.502.11

De aanpassing om die APK's te installeren is hier echter niet mee opgelost. Ook weet ik niet of dit de laatste nieuwe versie is die er voor deze GSM is ?

Maar, als ik de optie “Check for updates” klik, dan komt er erg erg lang zo'n rond bewegend cirkeltje met de melding “My account update –> Checking for new Software available now”. De ene keer duurt dit erg lang, de andere keer krijg ik na een minuutje al de melding “Server error”.

Nu vroeg ik me af of dit misschien komt omdat ik geen userid heb om op de AT&T servers te kunnen ? Indien dit zo zou zijn, heeft er dan iemand een idee hoe ik dit opgelost kan krijgen ?

Moest er iemand me kunnen vertellen hoe ik toch de GSM zo kan instellen dat ik externe apps kan installeren, dan zou ik al erg gelukkig zijn.

Weet iemand trouwens of de update naar een hogere versie van Android op deze GSM zal komen via AT&T of via HTC ?

Vriendelijke groeten en alvast bedankt voor elke hulp…

Davy

Bewerkt (7 juni 2011 13:52)
Carlos0_0

Carlos0_0

• Lid sinds 02 november 2010
  • Berichten 3265
  • Reputatie 0
  • 7 juni 2011
  • 17:41

Android version : 2.2.1 is niet de nieuwste voor jou telefoon dat is android 2.3.3 die al een tijdje uit is, Wat je kan doen is de telefoon herstellen naar stock rom dus de officele rom van htc en dan zou alles het gewoon moeten doen

Download RUU_Ace_Gingerbread_S_HTC_WWE_2.36.405.8_R_Radio_12.54.60.25_26.09.04.11_M2_release_187331_signed.exe for free on Filesonic.com

MEGAUPLOAD - The leading online storage and file delivery service

2 links werken allebei als het goed is het is heel simpel telefoon eraan hangen programma openen en de stappen volgen een kind kan de was doen echt waar, Ik heb dit toen ook gedaan een keer omdat mijn telefoon niet wou updaten van 2.2.1 naar 2.3.3 downloaden ging wel maar bij installeren ging het fout dus toen heb ik hem zo hersteld.

Bewerkt (7 juni 2011 17:41)
MrBean14

MrBean14

• Lid sinds 10 juni 2010
  • Berichten 73
  • Reputatie 0
  • 8 juni 2011
  • 13:12

Dag Carlos,

allereerst bedankt voor je antwoord.
Ik huiver een beetje bij zaken zoals deze waarbij je een bepaalde ROM gaat overschrijven. Ik vrees altijd dat het mis gaat lopen en dat ik daarna volledig vast zal hangen.

Plus, kan ik een copy nemen van de huidige ROM die er op staat om eventueel daar terug naar te gaan indien het niet in orde is ?

Als ik deze HTC Stock ROM er op zou zetten, dan veronderstel ik dat ik dus de “normale” Sense ga hebben van HTC zonder alle limieten en programma's die er nu van AT&T op staan ? Correct ?

P.S. Welk voordeel biedt 2.3 tov 2.2 ? Kan ik ergens dat vergelijken ?
P.S. Als HTC evt de V3 uitbrengt, kan ik deze dan ook automatisch updaten ?

groetjes,

Davy

Bewerkt (8 juni 2011 13:12)
Jacco_vdP

Jacco_vdP

• Lid sinds 24 december 2010
  • Berichten 39
  • Reputatie 0
  • 8 juni 2011
  • 17:45

Niet om vervelend te doen maar het is wel handig om te weten. Heb je wel in de instellingen APK's van onbekende bronnen toegestaan?

Bewerkt (8 juni 2011 17:45)
MrBean14

MrBean14

• Lid sinds 10 juni 2010
  • Berichten 73
  • Reputatie 0
  • 8 juni 2011
  • 20:55

Jacco,

geen domme vraag hoor ! Maar zoals ik al schreef, heeft AT&T in hun ROM deze optie NIET zichtbaar ! Hun nieuwe ROM (update) zou het wel terug zichtbaar maken, maar zoals ik boven al schreef, weet ik niet of ik hun updates ga kunnen krijgen.

Groetjes,

Davy

Bewerkt (8 juni 2011 20:55)
Carlos0_0

Carlos0_0

• Lid sinds 02 november 2010
  • Berichten 3265
  • Reputatie 0
  • 9 juni 2011
  • 10:56

Nee je kan niet zo een backup maken op die manier die ik gaf, Je krijgt idd gewoon de originele htc rom met de normale sense gewoon zoals htc hem aflevert aan fabrikanten.

Als htc v3 uit brengt snap ik niet je heb nu 2.3.3 en er komt denk ik geen update meer voor de desire hd nu dit is denk ik de laatste, Aangezien htc nu al een aantal nieuwe toestellen al weer heeft maar als die er komt kan je idd gewoon updaten

Maar verder kan er niks fout gaan je hoeft niks in te tikken gewoon de telefoon aan de pc hangen in oplaadmodus dan het programma openen zeggen dat je akkoord gaat en dan gaat hij hem zoeken klik je op volgende en dan moet je wachten tot die klaar is

Bewerkt (9 juni 2011 10:56)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren