Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • Samsung Galaxy Z Flip

• Samsung Galaxy Note 10 Lite

• Realme X2 Pro

• Samsung Galaxy S20 Ultra

• Moto G8 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Tomvanschayk

Tomvanschayk

• Lid sinds 14 oktober 2009
  • Berichten 25
  • Reputatie 0
  • 1 april 2011
  • 16:08

Ik heb sinds kort een probleempje met mijn Wifi. Op de een of andere manier schommelt het bereik ontzettend. Als ik op mijn bank zit (zo'n 4 meter van de router af) heb ik meestal vol bereik. Maar soms begint hij ineens te dalen tot hij wegvalt, weer terug komt en dat herhaald zich dan een tijdje. Ik heb het klepje waar de antenne achter zit al een keer goed schoongemaakt maar dat mocht ook niet baten. Ook heb ik onder de instellingen betere prestaties voor wifi aangezet, al merk ik hier geen enkel verschil mee.

Ik draai gewoon de stockrom btw

Bewerkt (1 april 2011 16:08)
Wiplash

Wiplash

• Lid sinds 23 december 2009
  • Berichten 222
  • Reputatie 0
  • 1 april 2011
  • 16:13

Heb je hier ook last van als je bijv. op de zelfde plek met een laptop gaat zitten?
Ik heb zelf gemerkt dat als ik weinig bereik heb, en mijn hand voor de wifi antenne houd, het bereik ook ineens wegvalt.
Wat voor router heb je trouwens? Niet alle router merken zijn even goed te vertrouwen.

Gr, Laurens

Bewerkt (1 april 2011 16:13)
Tomvanschayk

Tomvanschayk

• Berichten 25
  • Reputatie 0
  • 2 april 2011
  • 09:43

Nee met mijn laptop heb ik hier geen last van. Misschien is het inderdaad dat het bereik weg valt als ik mijn hand voor de antenne houd. Dat zal ik straks eens uit proberen.

Ik zou zo niet weten wat voor merk router ik nu heb, kreeg mijn vriendinnnetje standaard bij haar tele2 internet abbo. Maar een nieuwe is al onderweg (lang leve de Ibood hunt) dus misschien dat dat scheelt.

Bewerkt (2 april 2011 09:43)
frank1964

frank1964

• Lid sinds 27 april 2010
  • Berichten 859
  • Reputatie 0
  • 2 april 2011
  • 11:06

Het kan ook zijn dat bv. je buren ineens op het zelfde kanaal als jij zijn gaan zitten met het netwerk, of dat jou router op automatisch kanaal kiezen staat en een niet zo'n gunstig kanaal uit gekozen heeft. de 2,4 gig B/G band zit inmiddels mutje vol en er komen steeds krachtiger routers en AP's in de handel die de kleintjes gewoon “wegdrukken”, eigenlijk een beetje zoals het vroegah ook was op de 27 Mhz band, daar ha je ook de goedgekeurde “bakkie's” met laag vermogen en de “stoute” met een aanzienlijk hoger zend vermogen en dat zat elkaar dan ook in de weg. Als de antenne op je router afneembaar is zou je eend kunnen proberen om een antenne met een hogere versterkings factor te kunnen gebuiken, standaard is 2 dBi en ik weet dat er ook spriet antenne's zijn van 7 dBi en dat kan veel uitmaken.
Dat je laptop geen last heeft kan komen omdat die misschien gebruik maakt van de N verbinding of gewoon een krachtiger ontvanger bezit.

Bewerkt (2 april 2011 11:06)
Tomvanschayk

Tomvanschayk

• Berichten 25
  • Reputatie 0
  • 2 april 2011
  • 11:29

frank1964;130274
Het kan ook zijn dat bv. je buren ineens op het zelfde kanaal als jij zijn gaan zitten met het netwerk, of dat jou router op automatisch kanaal kiezen staat en een niet zo'n gunstig kanaal uit gekozen heeft. de 2,4 gig B/G band zit inmiddels mutje vol en er komen steeds krachtiger routers en AP's in de handel die de kleintjes gewoon “wegdrukken”, eigenlijk een beetje zoals het vroegah ook was op de 27 Mhz band, daar ha je ook de goedgekeurde “bakkie's” met laag vermogen en de “stoute” met een aanzienlijk hoger zend vermogen en dat zat elkaar dan ook in de weg. Als de antenne op je router afneembaar is zou je eend kunnen proberen om een antenne met een hogere versterkings factor te kunnen gebuiken, standaard is 2 dBi en ik weet dat er ook spriet antenne's zijn van 7 dBi en dat kan veel uitmaken.
Dat je laptop geen last heeft kan komen omdat die misschien gebruik maakt van de N verbinding of gewoon een krachtiger ontvanger bezit.

Dat zou zo maar eens kunnen. Als het goed is komt mijn nieuwe router over een paar dagen binnen dus dan kan ik sowieso eens testen of het verschil maakt.

Het rare is dat het afdekken van de antenne met mijn hand alleen effect heeft als ik de telefoon in landscape houd. Anders zakt hij niet tot nauwelijks, maar zodra ik bijvoorbeeld youtube filmpjes kijk en daarbij mijn hand over de antenne houd dan valt het bereik bijna compleet weg.:confused:

Bewerkt (2 april 2011 11:29)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren