Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

• Nokia 7.2

• Xiaomi Mi 9T Pro

• Samsung Galaxy Note 10 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

michieljongerius

michieljongerius

• Lid sinds 11 mei 2010
  • Berichten 20
  • Reputatie 0
  • 10 januari 2011
  • 13:23

Sinds vorige week heb ik mijn DHD als vervanger voor mijn Legend.
Wat mij nu opvalt is dat de accu enorm snel leeg gaat (sneller dan bij mijn Legend). Wanneer ik bekijk welk proces het meeste energie vreet, kom ik erachter dat dat notabene de ‘Agenda’ is.

Bijvoorbeeld: Sinds vanochtend half 8 van de lader gehaald, nu batterij van 76% nog over, waarvan de Agenda 43% verbruikt heeft. En het is nu 5 uur verder. En dat terwijl ik de telefoon hoogstens 10 minuten heb gebruikt om alleen even TweetDeck te checken. Verder niets.

Heeft iemand toevallig een idee hoe ik dit kan verhelpen?

Voor de volledigheid; ik gebruik de Google- en Facebook-sync voor o.a. Agenda. En daarnaast heb ik de app “Agenda Widget” draaien om een goed/mooi overzicht te krijgen van mijn komende afspraken.
Bovenstaande is exact hetzelfde geval toen ik mijn Legend nog gebruikte, maar daar zorgde de Agenda niet (zichtbaar) voor zoveel accuverbruik……

Bewerkt (10 januari 2011 13:23)
Just_Me

Just_Me

• Lid sinds 13 maart 2009
  • Berichten 123
  • Reputatie 0
  • 10 januari 2011
  • 22:22

de sync terugzetten naar 1x per dag?? heb je vast al gedaan?! al eens geprobeerd een dagje zonder widgetapp, om te zien of die extra batterij leegtrekt?

Bewerkt (10 januari 2011 22:22)
Rebeltje

Rebeltje

• Lid sinds 17 december 2010
  • Berichten 19
  • Reputatie 0
  • 10 januari 2011
  • 23:13

Ik heb dit probleem ook gehad.

De agenda bleef bij mij constant syncen. Hierdoor nam het accugebruik enorm toe. Ook liep mijn agenda hierdoor soms vast.

Mogelijke oplossingen zijn:
1. Fabrieksinstellingen terugzetten. (dit heeft bij mij geholpen)
2. Accounts van agenda verwijderen en dan opnieuw toevoegen en kijken of het probleem blijft bestaan.
3. Kijken of er een corrupte afspraak in je google calender of facebook staat. (het kan zijn dat een afspraak niet goed is opgeslagen en dat dit voor sync problemen zorgt)

De laatste oplossing weet ik niet helemaal zeker. Maar dit werd aangeraden aan mij toen ik hetzelfde probleem had.

Bewerkt (10 januari 2011 23:13)
michieljongerius

michieljongerius

• Lid sinds 11 mei 2010
  • Berichten 20
  • Reputatie 0
  • 11 januari 2011
  • 11:06

Thanks voor de (mogelijke) oplossingen.
Omdat ik het hier gisteravond zo hiermee gehad had, heb ik enkele mogelijke oplossingen bedacht. Het resultaat is er nu al…..
Het lastige is alleen dat ik meerdere wijzigingen heb doorgevoerd, dus helaas ken ik nu dé oplossing niet…

Hieronder wat ik heb gedaan;
1- Advanced Task Killer geïnstalleerd
2- sync van HTC Sense uitgezet
3- sync van Nieuws uitgezet
4- sync van Facebook voor HTC Sense uitgezet
5- sync van Google account een paar keer uit- en aan-gezet
Nu, 3,5 uur na het loskoppelen van mijn lader heb ik nog 93% accu. Bij het overzichtje waar je kunt zien welke toepassingen de accu hebben ‘gebruikt’ zie ik nu de agenda er ook niet meer tussen staan. Met andere woorden; het probleem lijkt opgelost te zijn.

Mijn gevoel zegt dat het met name door oplossing NO.4 en 5 komt. Wellicht stond er dus idd een conflicterend afspraak in mijn facebook vs. Google.

Thanks voor de oplossingen en ik zal morgen nog wel even checken of het probleem wellicht terug is. Zo niet; dan mag er een slotje op!

Bewerkt (11 januari 2011 11:06)
Louism55

Louism55

• Lid sinds 04 december 2010
  • Berichten 65
  • Reputatie 0
  • 15 januari 2011
  • 16:53

Je kan piektijden instellen. Ik heb het zo ingesteld dat ik tijdens kantoortijd (ma-vr) om de 15 min. synchroniseerd. Zit hij toch aan mijn USB port van de PC. En na 18.00 uur om de 4 uur. Ook kun je Wifi uitzetten als je bv in de auto zit. De DHD is een stroomvreter, maar met wat zaken aan of uit te zetten op het juiste moment gaat het al een stuk beter. Overigens blijkt na een paar weken dat de batterij “gewent” is en dat je er langer mee doet.

Bewerkt (15 januari 2011 16:53)
the_thing

the_thing

• Lid sinds 19 januari 2011
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 19 januari 2011
  • 09:44

ik heb het zelfde probleem gehad maar na het volgende gedaan te hebben is het echt een heel stuk beter ik zou zeggen probeer het je weet maar nooit.
Ga als volgt te werk:
1. Zet je HTC Desire HD aanen laad het toestel 8 uur of meer op.
2. Haal de Desire HD van de lader af en zet het toestel dan uit. Nu laadt je het toestel nog eens een 1 uur op.
3. Haal hem weer van de lader af, zet de Desire HD aan, wacht enkele minuten en zet dan het toestel weer uit. Je laadt nu alsnog het toestel een uur op.
Als je bovenstaand heb uitgevoerd, dan moet de accuduur aanzienlijk verbeterd zijn van de HTC Desire HD

Bewerkt (19 januari 2011 09:44)
Sander_M

Sander_M

• Lid sinds 22 september 2010
  • Berichten 5153
  • Reputatie 100
  • 19 januari 2011
  • 10:01

the_thing;84367
ik heb het zelfde probleem gehad maar na het volgende gedaan te hebben is het echt een heel stuk beter ik zou zeggen probeer het je weet maar nooit.
Ga als volgt te werk:
1. Zet je HTC Desire HD aanen laad het toestel 8 uur of meer op.
2. Haal de Desire HD van de lader af en zet het toestel dan uit. Nu laadt je het toestel nog eens een 1 uur op.
3. Haal hem weer van de lader af, zet de Desire HD aan, wacht enkele minuten en zet dan het toestel weer uit. Je laadt nu alsnog het toestel een uur op.
Als je bovenstaand heb uitgevoerd, dan moet de accuduur aanzienlijk verbeterd zijn van de HTC Desire HD

De batterij moet sowieso de eerste 5-10 ladingen nog even wakker worden en zal dan snel leeg gaan.
Echter met de 8-1-1 oplaad truuk heb ik die van mij ook wat extra prut kunnen geven.

Bewerkt (19 januari 2011 10:01)

Zie je iets op AW forum wat niet door de beugel kan? Laat het de moderators weten middels de rapporteer knop.
Inhoudelijke vragen over Android graag op het forum bespreken, deze worden per email/PM niet beantwoord.

Jacco_vdP

Jacco_vdP

• Lid sinds 24 december 2010
  • Berichten 39
  • Reputatie 0
  • 19 januari 2011
  • 18:14

Die methode is overdreven uitgebreid. Ik heb het met opladen tot het lampje groen is, batterij eruit, dan laden terwijl ie uit staat tot het lampje groen is. Werkt perfect.
PS. Batterij moet eruit, de HTC Desire HD heeft hibernate functie en daardoor laadt hij niet verder op zodra ie uit staat.

Bewerkt (19 januari 2011 18:14)
omie54

omie54

• Lid sinds 09 februari 2011
  • Berichten 28
  • Reputatie 0
  • 10 februari 2011
  • 19:32

Je zegt: batterij eruit, dan laden"…… Je bedoelt, laden terwijl er geen batterij in het toestel zit????

Bewerkt (10 februari 2011 19:32)
Wiplash

Wiplash

• Lid sinds 23 december 2009
  • Berichten 222
  • Reputatie 0
  • 10 februari 2011
  • 20:46

omie54;99836
Je zegt: batterij eruit, dan laden"…… Je bedoelt, laden terwijl er geen batterij in het toestel zit????

Wat hij bedoelt is dat je na het laden de batterij even een aantal seconde eruit moet halen. Anders ‘onthoud’ hij op hoeveel procent de batterij is, wat dus niet de bedoeling is.

Ofwel,

Laden tot het lampje groen is
Batterij eruit
Aantal seconde wachten
Batterij erin
Laden tot het lampje groen is

Gr, Laurens

Bewerkt (10 februari 2011 20:46)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren