Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

• Nokia 7.2

• Xiaomi Mi 9T Pro

• Samsung Galaxy Note 10 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Duman66

Duman66

• Lid sinds 09 december 2009
  • Berichten 49
  • Reputatie 0
  • 5 december 2010
  • 14:41

Hoi mede android gebruikers,

Als trouwe opvolger van Mijn Hero heb ik besloten om een Desire HD te nemen. Ik zat erg te twijfelen tussen de DHD en de eifoon. Ik weet dat de DHD op elke vlak wint van de ei maar toch aarzelde ik heel erg. Maar goed ik heb toch verstandig gedaan en ik ben voor een DHD gegaan en heb er helemaal geen spijt van. Ik krijg mijn nieuwe toestel over 2/3 weken binnen.

Ik wilde graag van jullie weten wat ik als eerste moet doen wanneer ik de telefoon in mijn handen heb.

Zoals: wat kan ik doen om mijn batterij-duur te verbeteren, welke apps moet ik installeren, en ik wil ook graag een bescherm-hoesje welke kunnen jullie mij aanraden?

Ik verheug me erg op mijn nieuwe telefoon en ik wil haar optimaal kunnen benutten
Alvast bedankt voor jullie reacties en hulp.

Groetjes,

Duman66

Bewerkt (5 december 2010 14:41)
fifarunnerr

fifarunnerr

• Lid sinds 13 juli 2010
  • Berichten 1846
  • Reputatie 10
  • 5 december 2010
  • 16:54

Batterij-duur verbeteren staan hier al veel tips over: WiFi/bluetooth niet onnodig aan laten staan, achtergrondverlichting niet te hoog zetten, GPS niet te vaak gebruiken.
Een hoesje zou ik niet zo snel weten, maar loop met je DHD een winkel binnen die hoesjes verkoopt en die kunnen je vast wel een mooie verkopen

Welke apps je wilt installeren ligt er maar net aan wat je wilt. Zelf vind ik 9292ov Pro erg handig, maar misschien rij jij nooit met het openbaar vervoer.
De androidworld-reader is natuurlijk een must, net zoals Angry Birds

Bewerkt (5 december 2010 16:54)
Duman66

Duman66

• Berichten 49
  • Reputatie 0
  • 5 december 2010
  • 16:57

dank je wel voor je reactie fifarunnerr, ik weet al wat ik kan met de telefoon. Ik doelde meer erop wat ik kan doen om de ware performance uit de desire HD te halen.

En zo een silicone hoesje hoe vinden jullie die en is er 1 die jullie mij kunnen aanraden?
Of iets anders wat ik nog beter kan gebruiken?

Bewerkt (5 december 2010 16:57)
yoeri

yoeri

• Lid sinds 26 november 2010
  • Berichten 238
  • Reputatie 0
  • 5 december 2010
  • 18:54

bestaat dit voor belgie ook?

“9292ov Pro”

Bewerkt (5 december 2010 18:54)
Just_Me

Just_Me

• Lid sinds 13 maart 2009
  • Berichten 123
  • Reputatie 0
  • 5 december 2010
  • 21:24

ikzelf heb een hoesje via een site uit GB laten komen. Gevonden hier op de site. Erg net en stug hoesje, niet zo een goedkoop dingetje
daarnaast heb ik altijd een app waarmee ik in de taskbas kan zien hoeveel battery percentage ik nog heb. De gewone batt status van android zelf met alleen kleurtjes vind ik te onduidelijk..
verder is het vooral inderdaad denk ik persoonlijke smaak en voorkeur wat je met je phone het meeste doet.. Veel surfen, spelen, werk gerelateerde zaken… genoeg leuks te vinden voor elke voorkeurssmaak..

Bewerkt (5 december 2010 21:24)
Wiplash

Wiplash

• Lid sinds 23 december 2009
  • Berichten 222
  • Reputatie 0
  • 5 december 2010
  • 22:27

Tip 1: Installeer Startup Cleaner 2.0
Dit programma geeft je de mogelijkheid om bepaalde programma's uit de opstartlijst te halen, deze starten dus niet meer standaard op.
Dit heeft bij mij erg goed geholpen met betrekking tot de prestatie.

Top 2: USB Debugging
Ga naar Menu=> Settings=> Applications=> Development=> USB Debugging=> vinkje uit!
Dit doet de batterij ten goede, ook blijft je toestel lekker snel, hoe dit komt? Geen idee

Tip 3: Battery Time Lite

Goeie app om precies te weten hoeveel % batterij je nog over hebt. Ook de standaard app van Android is erg handig, hiermee kan je namelijk zien welke app's je batterij gebruiken.
Lange vinger op homescreen => Shortcut=> Settings=> Battery use

Tip 4: NetCounter
Leuke app om je dataverbruik te meten. Zowel 3G als WiFi

Bewerkt (5 december 2010 22:27)
Duman66

Duman66

• Berichten 49
  • Reputatie 0
  • 5 december 2010
  • 23:54

Hoi Wiplash,

Bedankt voor je tips ik ga ze zeker volgen. Ik heb een Tie mobiel web'n walk met onbeperkt internet. Dus ik neem aan dat NetCounter dan onnodig is voor mij of zie ik het verkeerd?

Meer tips zijn altijd welkom.

Bewerkt (5 december 2010 23:54)
Wiplash

Wiplash

• Lid sinds 23 december 2009
  • Berichten 222
  • Reputatie 0
  • 6 december 2010
  • 12:10

Duman66;65724
Ooit.. loopt iedereen over naar Android.
I like the way you think :p

Duman66;65724
Dus ik neem aan dat NetCounter dan onnodig is voor mij of zie ik het verkeerd?

Onnodig zijn bijna alle app's haha
Maar het is een leuk tooltje om bij te houden wat je precies verbruikt en dat vind ik persoonlijk wel interessant.
Maar je hebt het niet ECHTnodig nee.

Wat ook nog een leuke app is, mits je Chrome of Firefox gebruikt, is 'Fox/Chrome To Phone'hiermee kan je met één druk op de knop (ok.. 2 drukken) een internet pagina naar je Android toestel sturen, die gemakkelijk kan worden geopend.
Dit hele proces duurt 3 tot 4 seconden en werkt ook met Google Maps, incl. routes e.d.
Als je niet precies weet hoe/wat je moet doen, kan ik wel een keer een filmpje maken/cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/smile.png" />

Gr, Laurens

P.S. In de market heet hij ‘Google Chrome to Phone’ en in je Menu heet ‘Chrome to Phone’
wtf! :)

Bewerkt (6 december 2010 12:10)
Duman66

Duman66

• Berichten 49
  • Reputatie 0
  • 6 december 2010
  • 17:50

Ja die is idd heel handig, ik gebruik hem ook op mijn Hero. ik ben wel al bekent met Android. Ik dacht alleen misschien zijn er apps en dingen die ik moet doen voordat ik mijn desire hd vol gebruik. Om de volle prestatie eruit te halen.

Bewerkt (6 december 2010 17:50)
Duman66

Duman66

• Berichten 49
  • Reputatie 0
  • 6 december 2010
  • 22:29

Ik krijg hem morgen tussen half 5 en 6 uur yeuy.

Welke siliconen hoesje kunnen jullie mij aanraden??

Bewerkt (6 december 2010 22:29)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren