Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

• Samsung Galaxy A51

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

poesje

poesje

• Lid sinds 17 mei 2011
  • Berichten 68
  • Reputatie 0
  • 17 februari 2015
  • 21:24

Hallo,

ik heb mij een nieuwe Huawei Honor6 (dual SIM) aangeschaft.
nu slaag ik er niet in om mijn google contacten te importeren.

ligt dit aan de smartfoon, of aan de android versie of aan mij?
met andere woorden: wat doe ik verkeerd?

M Vr Gr

Poes

csfolmer

csfolmer

• Lid sinds 02 februari 2012
  • Berichten 118
  • Reputatie 0
  • 18 februari 2015
  • 09:10

Dat is raar.
Staat de synchronisatie van je google account aan?
Lijkt me niet dat het aan de telefoon ligt. Anders zouden er wel meer mensen last van hebben.

Andre_de_Raad

Andre_de_Raad

• Lid sinds 11 september 2011
  • Berichten 214
  • Reputatie 0
  • 18 februari 2015
  • 12:31

Vreemd, als je je Google account hebt geactiveerd wat ik aanneem, zou hij je contacten moeten importeren. Zegt het toestel verder niks over een foutief geplaatste sim?

booyb

booyb

• Lid sinds 05 maart 2012
  • Berichten 330
  • Reputatie 60
  • 18 februari 2015
  • 20:04

heb je wel alles geëxporteerd? Zoja, heb je bij je contact instellingen ze proberen te importeren? met wat meer informatie is het stuk makkelijker helpen!

Elke maandag support leveren op het forum van androidworld. Heb ik geholpen? Een +1 wordt gewaardeerd

poesje

poesje

• Lid sinds 17 mei 2011
  • Berichten 68
  • Reputatie 0
  • 19 februari 2015
  • 16:45

Bedankt voor de reacties tot nu toe?

ik snap het ook niet wat er aan de hand is. synchronisatie staat inderdaad aan.
agenda gegevens komen netjes in de google agenda, maar contacten komen niet waar ik ze normaal zou moeten vinden.

ik heb het voorlopig opgelost door een Vcart te maken op mijn oude Smartphone, en heb ze op deze manier kunnen inbrengen.

wal vervelend, aangezien nieuwe contacten niet op mij google account zullen komen (ik test dit nog even uit)

M Vr Gr

Poes

Bewerkt (19 februari 2015 16:46) | te veel spellingfouten
booyb

booyb

• Berichten 330
  • Reputatie 60
  • 19 februari 2015
  • 17:14

Daarvoor is de support groep in het leven geroepen, veel mensen zien dit soort onderwerpen snel(ik krijg ook een mailtje van alle Honor onderwerpen) en er zijn genoeg mensen die kunnen en willen reageren.

Je zou ook nog even kunnen kijken of je je contactpersonen via de PC of browser kan benaderen via Google Contacts.

Elke maandag support leveren op het forum van androidworld. Heb ik geholpen? Een +1 wordt gewaardeerd

poesje

poesje

• Lid sinds 17 mei 2011
  • Berichten 68
  • Reputatie 0
  • 20 februari 2015
  • 15:11

booyb
Daarvoor is de support groep in het leven geroepen, veel mensen zien dit soort onderwerpen snel(ik krijg ook een mailtje van alle Honor onderwerpen) en er zijn genoeg mensen die kunnen en willen reageren.

Je zou ook nog even kunnen kijken of je je contactpersonen via de PC of browser kan benaderen via Google Contacts.

Bij mijn vorige smartphones had ik dit euvel niet.
ik heb het vermoeden dit dit door de android versie komt, of door onkunde van mijzelf.
ik probeer een account toe te voegen, maar slaag er niet in de Gmail account te instaleren.
Facebook account koppelen verliep als een fluitje van een cent.

Als ik een account wil toevoegen krijg ik enkel de keuez tussen een Facebook account en een zakelijke account.
kies ik zakelijk dan krijg ik een scherm om een exchange-account toe te voegen.
wat moet ik precies invullen in de respectieve velden?
ik krijg: e-mail, domeinnaam, gebruikersnaam, wachtwoord.
wat moet ik invullen bij domein.
gebruikersnaam is allicht mijn gmailadres zonder @gmail.com
server word automatisch voorgesteld als: m.google.com
poort 443
beveiligingstype SSL/TSL
Certificaat geen
mobiele aparaat-id android 148********

antwoord van de server: kan niet voltooien
u heeft geen toestemming met deze server te syncroniseren. neem voor meer info contact met de beheerder.

booyb

booyb

• Berichten 330
  • Reputatie 60
  • 20 februari 2015
  • 15:38

heel vreemd! ik weet zo goed als zeker dat dit niet aan de Android versie kan liggen! Zou je even een screenshot kunnen maken van instellingen-over de telefoon en dan helemaal naar beneden scrollen?

Waarschijnlijk heb ik ook nog meer screenshots nodig: instellingen-accounts en instellingen-accounts-account toevoegen.

ik heb nog niet eerder van dit probleem gehoord en ben daarom ook heel benieuwd!

misschien is het nodig om hem even te backuppen om daarna een Factory reset uit te voeren. Dit zie ik wel als laatste optie, ik hoop niet dat dit nodig is!

als je moeite hebt met de screenshots uploaden mag je ze ook sturen naar: booybeerling@gmail.com

Ik zal het daarna ook hier verder communiceren.

EOnnes

EOnnes

• Lid sinds 10 juni 2013
  • Berichten 184
  • Reputatie 10
  • 20 februari 2015
  • 18:28

Ik heb het idee dat je mail wil instellen met je Gmail instellingen. Als je de Gmail app gebruikt zou het wel moeten lukken. Ik denk dus dat je de verkeerde app probeert in te stellen.

booyb

booyb

• Berichten 330
  • Reputatie 60
  • 20 februari 2015
  • 18:49

@EOnnes: op de een of andere manier kan ze haar gmail contacten niet importeren op haar Honor 6. Ook kan ze via accounts geen Gmail account toevoegen.

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren