Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Xiaomi Mi 9T Pro

• Samsung Galaxy Note 10 Plus

• ASUS ZenFone 6

• OnePlus 7 Pro

• Google Pixel 3a XL

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

EOnnes

EOnnes

• Lid sinds 10 juni 2013
  • Berichten 184
  • Reputatie 10
  • 28 september 2015
  • 19:50

Het is zover de lang verwachte update voor de Honor 6 plus is beschikbaar. De update naar Android 5.1.1 (Lollipop) met EMUI 3.1

Deze is nu alleen nog beschikbaar via handmatige download en dus nog niet via OTA. Om deze update dus te kunnen installeren zijn er wel een aantal handelingen nodig.

Als eerst een waarschuwing: Zorg ervoor dat u een backup heeft van uw data. Mocht de update misgaan kunt u uw data kwijt raken.
Zorg ervoor dat u al uw applicatie helemaal up-to-date heeft via de google playstore.

Via de volgende link kan je de update downloaden: De Honor 6 plus update Je kan ook naar http://hihonor.com/nl/pages/support#?view=downloads gaan en dan kiezen voor de update: PT-TL10C900B324
Deze update is 1,24GB groot.

Het downloaden kan je het beste op een pc uitvoeren met een kaartlezer en een sd-kaart van minimaal 4GB groot.

Zodra je deze zip file binnengehaald heb moet je deze uitpakken en de inhoud van de map dload kopieren naar de telefoon in de map dload. (niet dload OTA) De update mag dus op een sd-kaart staan voor de installatie.

Heb je de sd-kaart weer in de Honor 6 zitten dan ga je naar instellingen, updater. (2de optie van onderen. Dan klik je onderaan het menu open en kies je voor lokale update. Dan moet je de update zien staan. deze kun je dan aantikken en dan krijg je de vraag of je eerst een backup wilt maken of direct de update uit wilt voeren. Het is aan te raden om de update uit te voeren. Als u er zeker van bent dat u geen gegevens krijt raakt als de update mag mis gaat dan kunt u deze over slaan maar dat is dus op eigen risico.
Na de backup zal de telefoon opnieuw opstarten en de update uit gaan voeren. Dit duurt een aantal minuten. Hierna zal de telefoon weer opstarten en alle applicaties gaan optimaliseren. Hoe lang dit duurt hang af van hoeveel applicaties u up uw telefoon heeft staan. Hierna moet u nog even een paar instellingen doorlopen en is er een redelijke kans dat een aantal applicatie opnieuw bijgewerkt willen worden via de google playstore.

Hierna kunt u gaan genieten van een telefoon die weer helemaal bijgewerkt is met de laatste beschikbare update.

Of u kan het onderstaande filmpje volgen:

Bewerkt (7 oktober 2015 11:41) | toegevoegd filmpje
musicfreak

musicfreak

• Lid sinds 19 mei 2010
  • Berichten 75
  • Reputatie 0
  • 28 september 2015
  • 20:25

Het downloaden kan je het beste op een pc uitvoeren met een kaartlezer en een sd-kaart van minimaal 4GB groot. Zodra je deze zip file binnengehaald heb moet je deze uitpakken en de inhoud van de map dload kopieren naar de telefoon in de map dload. (niet dload OTA) De update mag dus op een sd-kaart staan voor de installatie. Heb je de sd-kaart weer in de Honor 6 zitten dan…
Ik snap niet helemaal wat je hier schrijft. Je download de update op je laptop, pakt 'm úit naar de SD kaart, stopt die in de telefoon en kopieert 'm op de telefoon naar het telefoongeheugen? Maar de update mag op de SD kaart (blijven) staan??

Bewerkt (28 september 2015 20:25)
EOnnes

EOnnes

• Lid sinds 10 juni 2013
  • Berichten 184
  • Reputatie 10
  • 28 september 2015
  • 20:39

Je kan de update via usb kabel naar je telefoongeheugen kopiëren in de map dload, maar je kan deze ook op een sd-kaart zetten in de map dload en deze sd-kaart in je telefoon plaatsen. Hierna de updater starten.
Het kan dus beide.

musicfreak

musicfreak

• Lid sinds 19 mei 2010
  • Berichten 75
  • Reputatie 0
  • 28 september 2015
  • 21:31

Ik snap 'm. Het is ondertussen gelukt.

EOnnes

EOnnes

• Lid sinds 10 juni 2013
  • Berichten 184
  • Reputatie 10
  • 28 september 2015
  • 23:30

Veel plezier ermee.

Pinhead

Pinhead

• Lid sinds 08 juli 2011
  • Berichten 129
  • Reputatie 0
  • 30 september 2015
  • 16:26

Ook hier gelukt, thanks.

Nog wel wat dingetjes trouwens, volgens mij werkt het tekenen op het lockscreen om apps te openen niet meer en ook de dubbeltap to awake doet het niet meer.

Maar je beschrijving is top

musicfreak

musicfreak

• Lid sinds 19 mei 2010
  • Berichten 75
  • Reputatie 0
  • 30 september 2015
  • 22:10

Nog wel wat dingetjes trouwens, volgens mij werkt het tekenen op het lockscreen om apps te openen niet meer en ook de dubbeltap to awake doet het niet meer.
Die opties zijn er nog hoor, onder Bewegingscontrole. Bij mij waren ze echter uitgezet na de update, misschien bij jou ook?

Pinhead

Pinhead

• Lid sinds 08 juli 2011
  • Berichten 129
  • Reputatie 0
  • 2 oktober 2015
  • 09:25

Die opties zijn er nog hoor, onder Bewegingscontrole. Bij mij waren ze echter uitgezet na de update, misschien bij jou ook?

Ik heb ze uitgezet, aangezet, een aantal malen geprobeerd maar ik krijg het niet werkend jammer genoeg. Ook al helemaal uit en aan gedaan. Ik blijf het wel proberen…!

EOnnes

EOnnes

• Lid sinds 10 juni 2013
  • Berichten 184
  • Reputatie 10
  • 2 oktober 2015
  • 09:48

Bij mij werkt het ook niet. Zowel dubbeltikken, vegen als tekenen.
Ik zal het doorgeven aan Honor. Kunnen zij het meenemen voor de volgende update.

Update: Het is reeds doorgegeven aan Honor Nederland

Bewerkt (2 oktober 2015 10:07)
Pinhead

Pinhead

• Lid sinds 08 juli 2011
  • Berichten 129
  • Reputatie 0
  • 2 oktober 2015
  • 09:57

Top, thanks!

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren