Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Xiaomi Mi 9T Pro

• Samsung Galaxy Note 10 Plus

• ASUS ZenFone 6

• OnePlus 7 Pro

• Google Pixel 3a XL

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

EOnnes

EOnnes

• Lid sinds 10 juni 2013
  • Berichten 184
  • Reputatie 10
  • 20 september 2015
  • 10:50

Bij mij kan ik deze nu ook niet meer vinden op de Honor 6+ met de beta versie erop.
Op de Honor 6 staat deze op er wel op de versie b370.

musicfreak

musicfreak

• Lid sinds 19 mei 2010
  • Berichten 75
  • Reputatie 0
  • 20 september 2015
  • 12:39

Ok, maar als de screensaver in mijn softwareversie niet aanwezig is dan kan 'ie de weergave ook niet beïnvloeden denk ik?

musicfreak

musicfreak

• Lid sinds 19 mei 2010
  • Berichten 75
  • Reputatie 0
  • 26 september 2015
  • 22:26

Nog even terugkomen op de DPI/PPI (2 verschillende zaken kom ik achter, maar goed), de PPI van de Honor is hoger dan mijn Z1 compact, 445 vs. 352. Zie http://www.phonearena.com/phones/compare/Huawei-Honor-6,Sony-Xperia-Z1-Compact/phones/8729,8283
Hoe kan het dan dat ik bijvoorbeeld in Deezer dezelfde info zie, feitelijk zie ik dus op de Honor een uitvergrootte versie van de Sony.

EOnnes

EOnnes

• Lid sinds 10 juni 2013
  • Berichten 184
  • Reputatie 10
  • 28 september 2015
  • 20:08

Er is net vanavond een update naar Android 5.1.1 met EMUI 3.1 vrijgegeven. Misschien kan je deze installeren en ben je dan je resolutie probleem kwijt. De handleiding kun je vinden op: http://androidworld.nl/forum/honor-6-plus/65399-update-beschikbaar-android-511-met-emui-31.html

musicfreak

musicfreak

• Lid sinds 19 mei 2010
  • Berichten 75
  • Reputatie 0
  • 28 september 2015
  • 20:21

Ik ben de update aan het downloaden, dank voor de link en de uitleg.

Vanmiddag zag ik op mijn telefoon ook een melding over een update voorbij komen. De update was al gedownload maar installeren mislukte. Enig idee welke update dat was? Ik neem aan dat ik deze update niet eerst geïnstalleerd moet hebben voordat ik naar Android 5.1 switch?

EOnnes

EOnnes

• Lid sinds 10 juni 2013
  • Berichten 184
  • Reputatie 10
  • 28 september 2015
  • 20:49

Nee, die Update kun je overslaan. Je kan dus de nieuwe update direct installeren.

musicfreak

musicfreak

• Lid sinds 19 mei 2010
  • Berichten 75
  • Reputatie 0
  • 28 september 2015
  • 21:30

Helder. Update staat er inmiddels op, maar resolutieprobleem is er nog steeds. Heb het ook even op Tweakers nagevraagd. Kom er nog niet uit. De optie schermbeveiliging heb ik overigens nog steeds niet.

Sander

Sander

• Lid sinds 23 september 2009
  • Berichten 424
  • Reputatie 30
  • AdminAdmin
  • 3 oktober 2015
  • 17:59

Het lijkt misschien een beetje vreemd, maar het is wel degelijk de bedoeling dat je apps 'opgeblazen' worden. Dat is de manier waarop Android omgaat met verschillende schermresoluties en deze methode wordt ook toegepast in bijvoorbeeld browsers met hogeresolutieschermen.

Omdat tegenwoordig de resolutie van schermen steeds hoger wordt, kun je niet zomaar alles op 'pixel'-grootte weergeven. Dat zorgt er voor dat de app er heel anders uit komt te zien dan hoe de ontwikkelaar/designer het bedoeld heeft. Dat kan er ook voor zorgen dat knoppen te klein worden om op te drukken. Check het onderstaande plaatje. Het bovenste gedeelte laat zien wat ik bedoel en het onderste gedeelte laat zien wat de oplossing op Android is.

Zoals je aangaf wordt het in principe 'opgeblazen' om de elementen op het beeld even groot te houden als op schermen met een andere resolutie, maar blijft het wel in hoge resolutie. Ontwikkelaars kunnen er echter wel voor kiezen om op verschillende schermtypes andere lay-outs te gebruiken en doen dat vaak in ieder geval voor tablets.

musicfreak

musicfreak

• Lid sinds 19 mei 2010
  • Berichten 75
  • Reputatie 0
  • 11 oktober 2015
  • 09:59

Dank voor je reactie Sander, ik snap nu hoe het werkt. Je bent dus afhankelijk van app-ontwikkelaars of de extra resolutie van je scherm benut wordt. Eerlijk gezegd had ik van Google verwacht dat de GMail app in ieder geval meer info zou laten zien. Even voor mezelf gesproken heeft een groter scherm voor mij weinig nut. Dan kan ik net zo goed bij mijn Sony Z1 compact blijven. Past ook een stuk beter in mijn broekzak.

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren