Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Xiaomi Mi 9T Pro

• Samsung Galaxy Note 10 Plus

• ASUS ZenFone 6

• OnePlus 7 Pro

• Google Pixel 3a XL

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

EOnnes

EOnnes

• Lid sinds 10 juni 2013
  • Berichten 184
  • Reputatie 10
  • 15 juni 2015
  • 12:19

Op de Honor 6+ is er een fout die erg vervelend is. De Google Play-Service blijft steeds stoppen. Je krijgt dan de volgende melding:

Dit probleem lijkt op de Honor 6+ steeds vaker voor te komen. Helaas is er nog geen oplossing voor gevonden. Ook is er nog geen tijdelijke oplossing (workaround). Door Honor wordt hard gewerkt/gezocht aan/naar een oplossing. Zodra deze er is zal ik hier bekend maken hoe je het op kunt gaan lossen. In de tussentijd vraagt Honor even geduld te betrachten.

Als je hier even een melding doet als jij hier ook last van hebt ontvang je een bericht zodra er een oplossing is via dit forum.

booyb

booyb

• Lid sinds 05 maart 2012
  • Berichten 330
  • Reputatie 60
  • 15 juni 2015
  • 12:40

Hallo Erik, ik weet misschien wel een (tijdelijke)oplossing!

Ga naar instellingen-apps en druk op alles.
Ga naar Google Play Services en Google Play Store en druk daar op updates verwijderen. Update de applicaties daarna weer en met een beetje geluk werkt het dan weer!

Honor is niet de enige die hier problemen mee heeft, je ziet het ook bij andere merken.

Meestal zijn er wel workarounds voor dus mocht dit niet werken dan heb ik hier nog wel meer ideetjes voor.

Hou mij maar op de hoogte, dit moet op te lossen zijn.

Elke maandag support leveren op het forum van androidworld. Heb ik geholpen? Een +1 wordt gewaardeerd

Andre_de_Raad

Andre_de_Raad

• Lid sinds 11 september 2011
  • Berichten 214
  • Reputatie 0
  • 15 juni 2015
  • 12:51

Heb er helaas ook last van, gemiddeld 2x per week krijg ik de melding. Na het opnieuw opstarten van de 6plus gaat het weer een paar dagen goed. Zou wel fijn zijn als er een oplossing voor komt.

Andre_de_Raad

Andre_de_Raad

• Berichten 214
  • Reputatie 0
  • 15 juni 2015
  • 12:58

Hoi Booy, de play-service kan de updaten niet verwijderd worden, play-store wel.

Bijlage:

booyb

booyb

• Berichten 330
  • Reputatie 60
  • 15 juni 2015
  • 13:01

Hey Andre! Kan je wel de gegevens wissen, dat kan ik niet zien op de screenshot. Het gebeurt helaas vaker, niet alleen bij Honor! Maar er is eigenlijk altijd wel een werkende workaround te vinden, dat is onder andere de reden dat ik zo van Android hou!

Elke maandag support leveren op het forum van androidworld. Heb ik geholpen? Een +1 wordt gewaardeerd

Andre_de_Raad

Andre_de_Raad

• Berichten 214
  • Reputatie 0
  • 15 juni 2015
  • 13:08

Hoi Booy, nee kan deze alleen uitzetten. Nu heb ik er verder niet zoveel last van, ik start mijn telefoon elke dag opnieuw op.

booyb

booyb

• Berichten 330
  • Reputatie 60
  • 15 juni 2015
  • 13:15

Raar, op de Holly kan ik wel gewoon de cache van Play Sevices legen. Staat ongeveer in het midden van het venster

Andre_de_Raad

Andre_de_Raad

• Berichten 214
  • Reputatie 0
  • 15 juni 2015
  • 13:25

Sorry ik was een beetje onduidelijk. De cache heb ik al geleegd, paar keer na de melding. Mag geen baat hebben helaas.

Andre_de_Raad

Andre_de_Raad

• Berichten 214
  • Reputatie 0
  • 15 juni 2015
  • 14:07

Op XDA staat nog een oplossing? Booy zou jij hier eens naar kunnen kijken als techneut? Misschien vertalen? http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=61303885

booyb

booyb

• Berichten 330
  • Reputatie 60
  • 15 juni 2015
  • 14:59

Bedankt voor het meedenken Andre, xda-developers is altijd het juiste punt om te beginnen! Ik zal even vertalen hoe mpdayii in de XDA thread het heeft opgelost.

Ten eerste: zorg dat Google backupt via je gmail account, dit controleer je door naar instellingen te gaan en onder het kopje persoonlijk zie je dan back-up maken en opnieuw instellen staan.

Ga naar instellingen-apps-alle. Klik op Google Play Services en verwijder de cache. Klik vervolgens op ruimte beheren en druk onderaan op alle gegevens wissen. Druk daarna op uitschakelen en dan krijg je ook de optie om de app te vervangen voor de fabrieksversie.

Ga vervolgens terug naar instellingen-apps-alle en druk nu op de Google Playstore. Herhaal dezelfde handelingen als bij Google Play Services.

Mpdayii op de xda thread heeft ook zijn google account verwijderd en opnieuw ingesteld maar dat lijkt mij eerlijk gezegd niet noodzakelijk.

Mocht het toch niet lukken met de stappen die ik heb aangegeven, dan kan je dit natuurlijk wel proberen.

Ik vermoed dat we hiermee al een heel eind komen, maar mocht dit niet het geval zijn dan zijn er natuurlijk altijd andere oplossingen te vinden.

Zou iemand deze stappen willen proberen? Mocht het werken dan heeft Honor een tijdelijke workaround en kan het dus snel worden opgelost. Ik realiseer mij dat dit geen ideale oplossing is maar een niet werkende playstore is natuurlijk nog vervelender.

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren