Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • POCO X3

• Samsung Galaxy Note 20 Ultra

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

• Samsung Galaxy A51

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

stefan95

stefan95

• Lid sinds 18 juni 2010
  • Berichten 277
  • Reputatie 0
  • 20 oktober 2011
  • 08:58

3173

Ik heb een applicatie gemaakt voor mijn website TeenTech waarmee gebruikers nieuws kunnen lezen van de website, push notificaties kunnen krijgen van mij, ons Twitter en Facebook account kunnen bekijken en contact met ons op kunnen nemen. Heel standaard maar ik zou het leuk vinden als jullie een keer een kijkje namen op mijn site en de app uitttestte. Bedankt!

3174
Klik op het plaatje of scan de QR code.

Beschrijving Android Market

TeenTech is een site die zich focust op nieuws over technologie, met als doelgroep jongeren. Wij schrijven over Software, Hardware, Gadgets, Games en Audio. Je kunt iedere dag nieuwe berichten verwachten.

In de applicatie kun je de website bekijken, contact opnemen, naar ons Twitter account en nog veel meer.
Zo blijf jij altijd op de hoogte van het laatste nieuws!

Ondersteuning voor Push is toegevoegd, zo krijg je automatisch een notificatie wanneer er een nieuw bericht op de site is geplaatst.

Screenshots:
317031713172
Groetjes,
Stefan

Edit: Permissies

Volgens mij alleen internet, moet even kijken waarom in de Market het volgende staat: (Download hem nog maar niet voordat dit gefixt is, ik weet vrijwel zeker dat dit niet klopt maar je weet maar nooit!!)
  • SERVICES WAARVOOR U MOET BETALENTELEFOONNUMMERS RECHTSTREEKS BELLEN
    Hiermee kan de app telefoonnummers bellen zonder uw tussenkomst. Door schadelijke apps kunnen onverwachte oproepen op uw telefoonrekening verschijnen. De app kan hiermee geen alarmnummers bellen.
  • UW LOCATIENAUWKEURIGE (GPS) LOCATIE
    Toegang tot exacte locatiebronnen, zoals het Global Positioning System op het apparaat, indien beschikbaar. Schadelijke apps kunnen dit gebruiken om te bepalen waar u zich bevindt en mogelijk extra acculading verbruiken.
    NEPLOCATIEBRONNEN VOOR TEST
    Neplocatiebronnen voor testdoeleinden maken. Schadelijke apps kunnen dit gebruiken om de locatie en/of status te overschrijven die door de echte locatiebronnen wordt aangegeven, zoals GPS of netwerkaanbieders.
  • NETWERKCOMMUNICATIEVOLLEDIGE INTERNETTOEGANG
    Hiermee kan een app netwerksockets maken.
  • UW PERSOONLIJKE GEGEVENSCONTACTGEGEVENS SCHRIJVEN
    Hiermee kan een app de op uw apparaat opgeslagen contactgegevens (adresgegevens) wijzigen. Schadelijke apps kunnen hiermee uw contactgegevens verwijderen of wijzigen.
    CONTACTGEGEVENS LEZEN
    Hiermee kan een app alle contactgegevens (adresgegevens) zien die op uw apparaat zijn opgeslagen. Schadelijke apps kunnen dit gebruiken om uw gegevens te verzenden naar andere personen.
  • OPSLAGINHOUD VAN USB-OPSLAG AANPASSEN/VERWIJDEREN INHOUD OP DE SD-KAART AANPASSEN/VERWIJDEREN
    Hiermee kan een app schrijven naar de USB-opslag. Hiermee kan een app schrijven naar de SD-kaart.
  • SYSTEEMHULPPROGRAMMA'SVOORKOMEN DAT APPARAAT OVERSCHAKELT NAAR SLAAPMODUS
    Hiermee kan een app voorkomen dat het apparaat overschakelt naar de slaapmodus.
Alles weergeven
  • UW ACCOUNTSBEKENDE ACCOUNTS ZOEKEN
    Hiermee kan een app de lijst met accounts van een apparaat ophalen.
  • NETWERKCOMMUNICATIEGEGEVENS VAN INTERNET ONTVANGEN
    Hiermee kunnen de apps pushberichten accepteren die zijn verzonden door de service van de app. Deze service maakt gebruik van dataverkeer. Schadelijke apps kunnen ervoor zorgen dat er een zeer grote hoeveelheid dataverkeer ontstaat.
    NETWERKSTATUS WEERGEVEN
    Hiermee kan een app de status van alle netwerken bekijken.
  • STANDAARDAPPS RECHTSTREEKS INSTALLEREN
    Hiermee kan een app nieuwe of bijgewerkte Android-pakketten installeren. Schadelijke apps kunnen hier gebruik van maken om nieuwe apps met willekeurig krachtige machtigingen toe te voegen.
    APPS VERWIJDEREN
    Hiermee kan een app Android-pakketten verwijderen. Schadelijke apps kunnen dit gebruiken om belangrijke apps te verwijderen.

Bewerkt (20 oktober 2011 08:58)
AVS

AVS

• Lid sinds 02 oktober 2009
  • Berichten 9885
  • Reputatie 0
  • 20 oktober 2011
  • 09:03

Ziet er zo op de plaatjes netjes uit Stefan.
Ik zal 'm eens gaan proberen zometeen.

Bewerkt (20 oktober 2011 09:03)

Samsung Galaxy S8+

Sander_M

Sander_M

• Lid sinds 22 september 2010
  • Berichten 5147
  • Reputatie 100
  • 20 oktober 2011
  • 09:05

kan je nog even de permissions toevoegen en waarvoor je app ze nodig heeft?

Bewerkt (20 oktober 2011 09:05)

Zie je iets op AW forum wat niet door de beugel kan? Laat het de moderators weten middels de rapporteer knop.
Inhoudelijke vragen over Android graag op het forum bespreken, deze worden per email/PM niet beantwoord.

redbulletnl

redbulletnl

• Lid sinds 02 september 2011
  • Berichten 2982
  • Reputatie 60
  • 20 oktober 2011
  • 09:07

Wie is nick bouwhuis eigelijk? :O

@ sander en stefan
ja doe maar, de permissions die ik zie schrikken mij best af

Bewerkt (20 oktober 2011 09:07)
JHS_NL

JHS_NL

• Lid sinds 21 januari 2011
  • Berichten 666
  • Reputatie 0
  • 20 oktober 2011
  • 11:45

Mhh vraagt me iets te veel permissies voor een app die me op de hoogte moet houden….

Bewerkt (20 oktober 2011 11:45)

Telefoon(s): Galaxy S10
Tablet: NVIDIA Shield K1
Android TV: NVIDIA Shield TV

Website:
http://www.joostslager.nl

RunaR

RunaR

• Lid sinds 09 augustus 2010
  • Berichten 214
  • Reputatie 0
  • 20 oktober 2011
  • 13:50

Ziet er op de screenshot netjes uit, maar je permissies zijn niet fris. Zo'n app heeft alleen Internet toegang nodig de rest niet!

Uit de market:

Machtigingen
DEZE APP HEEFT TOEGANG TOT:

• SERVICES WAARVOOR U MOET BETALENTELEFOONNUMMERS RECHTSTREEKS BELLEN
    Hiermee kan de app telefoonnummers bellen zonder uw tussenkomst. Door schadelijke apps kunnen onverwachte oproepen op uw telefoonrekening verschijnen. De app kan hiermee geen alarmnummers bellen.
  • UW LOCATIENAUWKEURIGE (GPS) LOCATIE
    Toegang tot exacte locatiebronnen, zoals het Global Positioning System op het apparaat, indien beschikbaar. Schadelijke apps kunnen dit gebruiken om te bepalen waar u zich bevindt en mogelijk extra acculading verbruiken.
    NEPLOCATIEBRONNEN VOOR TEST
    Neplocatiebronnen voor testdoeleinden maken. Schadelijke apps kunnen dit gebruiken om de locatie en/of status te overschrijven die door de echte locatiebronnen wordt aangegeven, zoals GPS of netwerkaanbieders.
  • NETWERKCOMMUNICATIEVOLLEDIGE INTERNETTOEGANG
    Hiermee kan een app netwerksockets maken.
  • UW PERSOONLIJKE GEGEVENSCONTACTGEGEVENS SCHRIJVEN
    Hiermee kan een app de op uw apparaat opgeslagen contactgegevens (adresgegevens) wijzigen. Schadelijke apps kunnen hiermee uw contactgegevens verwijderen of wijzigen.
    CONTACTGEGEVENS LEZEN
    Hiermee kan een app alle contactgegevens (adresgegevens) zien die op uw apparaat zijn opgeslagen. Schadelijke apps kunnen dit gebruiken om uw gegevens te verzenden naar andere personen.
  • OPSLAGINHOUD VAN USB-OPSLAG AANPASSEN/VERWIJDEREN INHOUD OP DE SD-KAART AANPASSEN/VERWIJDEREN
    Hiermee kan een app schrijven naar de USB-opslag. Hiermee kan een app schrijven naar de SD-kaart.
  • SYSTEEMHULPPROGRAMMA'SVOORKOMEN DAT APPARAAT OVERSCHAKELT NAAR SLAAPMODUS
    Hiermee kan een app voorkomen dat het apparaat overschakelt naar de slaapmodus.
Alles weergeven
  • UW ACCOUNTSBEKENDE ACCOUNTS ZOEKEN
    Hiermee kan een app de lijst met accounts van een apparaat ophalen.
  • NETWERKCOMMUNICATIEGEGEVENS VAN INTERNET ONTVANGEN
    Hiermee kunnen de apps pushberichten accepteren die zijn verzonden door de service van de app. Deze service maakt gebruik van dataverkeer. Schadelijke apps kunnen ervoor zorgen dat er een zeer grote hoeveelheid dataverkeer ontstaat.
    NETWERKSTATUS WEERGEVEN
    Hiermee kan een app de status van alle netwerken bekijken.
  • STANDAARDAPPS RECHTSTREEKS INSTALLEREN
    Hiermee kan een app nieuwe of bijgewerkte Android-pakketten installeren. Schadelijke apps kunnen hier gebruik van maken om nieuwe apps met willekeurig krachtige machtigingen toe te voegen.
    APPS VERWIJDEREN
    Hiermee kan een app Android-pakketten verwijderen. Schadelijke apps kunnen dit gebruiken om belangrijke apps te verwijderen.

Bewerkt (20 oktober 2011 13:50)
nimpie

nimpie

• Lid sinds 22 juni 2011
  • Berichten 205
  • Reputatie 0
  • 20 oktober 2011
  • 18:04

RunaR;229266
Ziet er op de screenshot netjes uit, maar je permissies zijn niet fris. Zo'n app heeft alleen Internet toegang nodig de rest niet!
Je hebt inderdaad gelijk!
Ik zal persoonlijk deze app nooit downloaden met deze gevaarlijke permissies.
Hoop dat de volgende nieuwste versie deze permissies is verwijderd.

Bewerkt (20 oktober 2011 18:04)
stefan95

stefan95

• Lid sinds 18 juni 2010
  • Berichten 277
  • Reputatie 0
  • 20 oktober 2011
  • 19:36

Beste,

Had de applicatie gemaakt met een website. http://ibuildapp.com

Nick Bouwhuis is de jongen die hem voor mij in de Market heeft gezet, zal eens contact opnemen met hem?

Bedankt voor de reactie's.

Gr
Stefan

Bewerkt (20 oktober 2011 19:36)
nimpie

nimpie

• Lid sinds 22 juni 2011
  • Berichten 205
  • Reputatie 0
  • 20 oktober 2011
  • 19:55

stefan95;229393

Nick Bouwhuis is de jongen die hem voor mij in de Market heeft gezet, zal eens contact opnemen met hem?
Ja, dat is een goed idee!

Bewerkt (20 oktober 2011 19:55)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren