Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

• Nokia 7.2

• Xiaomi Mi 9T Pro

• Samsung Galaxy Note 10 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Ruud

Ruud

• Lid sinds 10 december 2008
  • Berichten 1641
  • Reputatie 50
  • 2 augustus 2015
  • 19:59

Het homescreen van de week is een rubriek op Androidworld waarin AW-ers hun homescreen met de rest van de wereld delen. Of het nu een simpele versie is met een paar icoontjes, of een volledig kunstwerk, alles zal de revue passeren.

Wil jij meedoen, plaats dan hier je homescreen met uitleg en de apps/games die erop staan. Geef ook aan welke achtergrond je gebruikt (en liefst waar je deze kunt vinden), je launcher, eventuele widget, zo compleet mogelijk!

Wie weet zul jij uitgekozen worden als homescreen van de week en op de frontpage van Androidworld verschijnen met jouw verhaal en schermen!

Template:

• Screenshots
  • Launcher
  • Apps en games
  • Achtergrond
  • Widgets
  • Andere aanpassingen

Uhmmmm…. Android?

ClaudiaBliss

ClaudiaBliss

• Lid sinds 24 januari 2010
  • Berichten 458
  • Reputatie 0
  • AdminAdmin
  • 3 augustus 2015
  • 14:23

LG G3 met BlissPop rom v3.7 - Android 5.1.1

• Launcher: Nova Launcher Beta
  • Games: Sky Force/Paradise Island 2/HayDay
  • Social: Falcon pro/Foursquare/Google+/LinkedIn/Swarm/Timehop
  • News: Androidworld/Blendle/gReader Pro/Google News & Weather/NOS/NU.nl /OMG! Chrome/Omroep Gelderland/ Play Newsstand/RTL Nieuws/RTV Oost/Sync Pro/Tapatalk
  • Photo: Flickr/Instagram/Photos/Picasa Tool/Pixlr/Perfect Screenshot Ultra/QuickPic/Snapseed
  • Music: Spotify/8tracks/Deezer/InfiniTracks/Last.fm/ My Cloud Player/NPO Radio 6/ Simple Last.fm Scrobbler/Sonos/SoundCloud/Soundhound
  • Achtergrond: Tapet
  • Widgets: cLock uit Blisspop v3.7
  • Andere aanpassingen: Geen
  • Bijlage:

Bewerkt (3 augustus 2015 14:50)

Android World Domination

DaanB

DaanB

• Lid sinds 23 december 2013
    • Berichten 8
    • Reputatie 0
    • 3 augustus 2015
    • 14:48

Moto G 1st gen. met Android 5.0.2
    *Google Now Launcher
    *Achtergrond van MKBHD (https://plus.google.com/+MarquesBrownlee/posts/hsyEEhnDmj2)
    *Form Clock Widget van Michael Beaton (https://play.google.com/store/apps/details?id=com.beatonma.formclockwidget)
    De rest spreekt voor zich. De pagina ernaast staat nog vol met verschillende veelgebruikte apps, zoals games, nieuws, Google Maps en YouTube en de pagina daarnaast bevat een agenda widget (Today) en twee Buienalarmwidgets.

Bijlage:

Bewerkt (3 augustus 2015 14:53)
    luca_g

luca_g

• Lid sinds 13 februari 2014
    • Berichten 1
    • Reputatie 0
    • 3 augustus 2015
    • 18:17

Het homescreen van mijn Nexus 5, draaiende op de M Developer Preview 2.
    Nova Launcher met Moonshine icon pack en Muzei achtergrond met de OnePlus Two achtergrond.(Uit een recent artikel van AW).

Widgets
    Dashclock widget met Todoist en Timely plugins.

Folders
    Een News folder met Nu.nl, Tweakers, Androidworld, Feedly, Medium en Pocket erin.
    Daarnaast een Social folder, met Twitter, Instagram, Facebook, Snapchat, Google +, Vine, Periscope en Tumblr.
    Dan nog een Productivity folder met Todoist, Sunrise, Inbox, Drive, Evernote en Mailbox.
    Tot slot nog een Media folder met MX player, Spotify, Youtube, Afterlight, Polarr, Layout, VSCO cam, Manual Camera en Google Photos.

Dock
    In de dock standaard apps: telefoon, Whatsapp, Chrome Dev en Camera.

Bijlage:

Bewerkt (3 augustus 2015 18:18)
    michaelw1998

michaelw1998

• Lid sinds 25 augustus 2013
    • Berichten 7
    • Reputatie 0
    • 3 augustus 2015
    • 19:03

Hierbij de homescreen van mijn Samsung Galaxy S6.
    Launcher: Nova Launcher Prime
    Icon-pack: Cryten
    Widgets: Op de eerste pagina van mijn homescreen gebruik ik de Zooper Widgets met het thema 'Lollipop'. Deze geeft uitgebreide info weer zoals datum, tijd, temperatuur, en zelfs mijn eerstvolgende agenda item. Op de tweede pagina heb ik de Accu Weather widget voor het weer, en de Battery Monitor widget voor info over de batterij.
    Apps: Van links naar rechts; 'Alarm Clock Xtreme' als wekker, 'Spotify' als lid van Spotify Community team gebruik ik uiteraard Spotify voor mijn muziek, Camera, 'Dashlane' mijn password manager, Play Store, Berichten, Instellingen, en 'Aqua Mail' voor mijn mailtjes.
    In de dock heb ik staan; Dialer, 'Fenix' voor Twitter, Google Chrome, Whatsapp en het drawer icoon.

Op mijn 2e scherm heb ik verschillende mapjes;

• Sociaal: Facebook, Instagram, Messenger, Skype, Sync.ME, Slack, en Snapchat.
    • Informatie: NU.nl, Drippler, IMDb, TV Gids, ABN Amro Bankieren, NOS, 1Limburg.
    • Tools: Speedtest, Dropbox, TeamViewer.
    • Games: 8 Ball Pool, Governor of Poker 3, Clash of Clans.
    • Reizen: 9292, Google Maps.
    • School: Calculator, Magister 6.
    En 3 losse icoontjes; Nova Launcher instellingen, YouTube en Smart Manager.

Achtergrond: Een zelfgemaakte foto vanaf het strand in Mallorca.
    Andere aanpassingen: Voor het symbool van ongelezen berichten/notificaties gebruik ik de Prime versie van Nova Launcher, samen met TeslaUnread die de notificaties bijhoud.

Bewerkt (3 augustus 2015 19:11) | Iets overzichtelijker gemaakt.
    henklbr

henklbr

• Lid sinds 07 februari 2011
    • Berichten 1073
    • Reputatie 140
    • 3 augustus 2015
    • 19:04

Samsung Galaxy Note 4, Android 5.0.1

Launcher: Nova Launcher Prime
    Weather/Clock Widget: XWidget -> Galaxy S6 Widget original
    Weather weekly Widget: WeatherPro
    Weather Alert Widget: AlertsPro
    Buienalarm Widget: Buienalarm
    Icon Theme: Iride UI Icon Pack

Wallpaper: standaard Note 4 "KNOX"-wallpaper

Dock: Telefoon, GMail, Berichten, Agenda, Chrome, Camera

Greetzzz, Henk.
    ===========================
    Samsung Galaxy Note8 SM-N950F/DS 64GB | Samsung microSDXC PRO Plus 128GB Class 10 UHS-I
    Android-version: 8.0.0
    Kernel-version: 4.4.13-13094739-QB17155977
    Build-number: R16NW.N950FXXU3CRC1
    Build Info: dpi@SWHE0723 #1 Fri Mar 2 19:02:38 KST 2018
    CSC: N950FOXM3CRC4
    Baseband-version: N950FXXU3CRB9

csfolmer

csfolmer

• Lid sinds 02 februari 2012
    • Berichten 118
    • Reputatie 0
    • 5 augustus 2015
    • 07:52

Hierbij mijn homescreen
    Standaard google launcher.
    De agenda digicalender
    Rest spreekt voor zich.
    Misschien 1 icon (email envelop) dat is unread badge. Voor email account die niet standaard wordt gebruikt maar wel in de gaten moet gehouden worden.
    Aangezien het om homescreenshot gaat laat ik de andere pagina's ff zitten

Bijlage:

Markm93

Markm93

• Lid sinds 26 juni 2014
    • Berichten 14
    • Reputatie 0
    • 9 augustus 2015
    • 20:00

Mijn homescreen;

Device: Nexus 5
    Launcher: Google Now
    Achtergrond: Mijn hond Spike

In het midden zien we groot de tijd. Links daaronder de widget App Killer. Aan de rechterkant een widget voor de zaklamp.

In het linkermapje zitten: Maps, Buienalarm, LiveScores, Agenda, Calculator, Keep, nu.nl, Nos teletekst, NS reisplanner, Androidworld en Twentefans

In de volgende map: Twittee, MijnKPN, Gmail, Facebook messenger, Snapchat, Skype en Facebook

In de volgende map: World of Goo, Earn to Die 2 en Agar.io

In de laatste map: Play Store, Camera, YouTube, Shazam, Spotify en Google Foto's

In het tweede scherm vind je de widgets Google Weather en Google Nieuws.

Bewerkt (9 augustus 2015 20:09) | Foto's ontbraken
    nepdance

nepdance

• Lid sinds 17 maart 2011
    • Berichten 156
    • Reputatie 0
    • 9 augustus 2015
    • 20:26

Bij deze het homescreen van mijn HTC One m8. Deze draait op Android versie 5.0.1 i.c.m met sense 6.0
    Ik hou van een redelijk kaal homescreen met de standaard tijd/weer widget van HTC en alleen in het dock onderaan de meest gebruikte apps: Telefoon, Gmail, Internet, Camera en in de midden natuurlijk de appdrawer.
    De achtergrond heb ik ooit eens via een wallpaper app gedownload: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.caiguda.hdwallpapers

Al mijn overige apps en widgets staan op mijn andere 4 tabbladen ;-)

Bijlage:

Bewerkt (9 augustus 2015 20:30)
    Androidenaar

Androidenaar

• Lid sinds 09 augustus 2015
    • Berichten 4
    • Reputatie 0
    • 9 augustus 2015
    • 21:18

Ik heb de LG G2, het loopt 5.0.2 met CloudyG2 ROM.

Screenshots

Launcher
    Ik gebruik Nova Launcher, maar ik ben ook een groot fan van de Google Now launcher! Het jammere aan de Google launcher vind ik dat er geen support voor custom icons is, anders is het de perfecte launcher.

Apps en games
    Op het eerste scherm zie je een mapje met games, de Play Store, Shazam en Chrome.
    Op het tweede scherm, Tapet, Buienradar, CCleaner, Foto's, Muziek, Speedtest.net, Galerij, ES File Explorer, Pushbullet, Dumpert, SoundCloud, Spotify, Reddit is Fun en Tapatalk.

Achtergrond
    De achtergrond is gegenereerd door Tapet. Deze app maakt willekeurig gegenereerde achtergronden in Material Design. Het handige aan deze app is dat het leert wat ik mooi vind, en wat niet. Zo krijg ik dus steeds vaker mooie achtergronden.

Widgets
    Op het eerste scherm zie je een klok + het weer. Dit is gedaan door de app Chronus, werkt perfect.

Andere aanpassingen
    Zoals je kunt zien gebruik ik een custom icon pack, dit is Voxel. Ik vind ze prachtig, en er zijn erg veel ondersteunde apps. Er is ook een ronde variant, die heet Rondo.

Bewerkt (9 augustus 2015 21:27)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren