Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • Realme X2 Pro

• Moto G8 Plus

• Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

• Nokia 7.2

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

TaranQ

TaranQ

• Lid sinds 23 juli 2011
  • Berichten 207
  • Reputatie 0
  • 11 juni 2012
  • 21:10

Ik worstelde al een tijdje met het probleem dat je weinig hebt aan een background image als je homescreen vol staat met allerlei icons.
Ikzelf vond een background image alleen maar irritant en het totaalbeeld werd meestal enkel onoverzichtelijker en rommeliger. Omdat ik werk met Llama (soort locale) die de lockscreen disabled als ik op bekende locaties ben start hij dus onmiddelijk met mijn homescreen op.
Ik wilde dus een clean homescreen met mijn background duidelijk zichtbaar, en enkel een klok in beeld.
Dus dacht ik eerst ik maak gewoon een lege pagina die fungeert als default homescreen en dan links en rechts de overige screens (met snelkoppelingen). Op het default homescreen werk ik met een zelf definieerbare klok widget (met netwerknaam, batterijstatus en intern geheugen aanduiding).
Omdat ik blackout flipclock was gewend misste ik de mogelijkheid om via klikken op uren of minuten een app te kunnen opstarten.
Maar eigenlijk is dat heel eenvoudig, je werkt dan gewoon met transparante iconen. Ik gebruik Go Launcher ex en ik kan voor elk icoon van een app een custom eigen icoon kiezen.
Ik heb met photoshop enkele transparante (png) bestanden gemaakt. Een helemaal transparant, de andere met een dun liggend streepje en een met een witte stip.
Nu kan ik naast de klok widget op mij default homescreen apps plaatsen die onzichtbaar zijn (ofwel enkel een streepje of een stipje laten zien). Het label van de app verwijder ik ook.
Je kunt ook werken met een volledig transparant icoon en met een liggend streepje of punt als icon label)
Zo blijft mijn homescreen lekker clean en kan ik toch apps opstarten.
Enige nadeel is dat je wel duidelijk moet weten welke app waar staat en dat je mss de kans loopt om het icoon gebied te missen.
Nu heb ik een klok met wat essentiele info op mijn default homescreen en links en rechts ernaast 2 veel gebruikte (nagenoeg onzichtbare) apps (Nu.nl en vandaag.be)
Bijgesloten een screenshot van mijn default homescreen (met voorlopig nog even punten als icon labels)

Bewerkt (24 april 2013 15:00)
Julian

Julian

• Lid sinds 02 januari 2011
  • Berichten 706
  • Reputatie 0
  • 11 juni 2012
  • 21:26

verplaatst naar juiste forum. In het How to gedeelte staat duidelijk bij: geen vragen stellen.

TaranQ

TaranQ

• Lid sinds 23 juli 2011
  • Berichten 207
  • Reputatie 0
  • 11 juni 2012
  • 22:22

welke vraag had ik gesteld?

Julian

Julian

• Lid sinds 02 januari 2011
  • Berichten 706
  • Reputatie 0
  • 11 juni 2012
  • 22:29

Excuses… Te snel gelezen.!

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren