Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Xiaomi Mi 9T Pro

• Samsung Galaxy Note 10 Plus

• ASUS ZenFone 6

• OnePlus 7 Pro

• Google Pixel 3a XL

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

frouwipkus

frouwipkus

• Lid sinds 20 april 2012
  • Berichten 126
  • Reputatie 0
  • 24 mei 2012
  • 15:00

Omdat ik mij graag bezig houd met grafisch ontwerpen, vind ik het altijd leuk om een eigen tekening (of foto) te gebruiken als bureaublad op mijn PC en nu ook voor de Lifetab.

Maar het was nog niet zo eenvoudig om achter de juist passende maten waaraan zo'n afbeelding moest voldoen te komen.
De eerste door mij zelf gemaakte tekening die ik wilde gebruiken werd vanuit de midden uitvergroot en de rest viel buiten beeld en de afbeelding werd verschrikkelijk onscherp.

Na gezocht te hebben op internet heb ik de juiste uitleg gevonden met (vrijwel) de juiste maten waar een tekening of foto aan moet voldoen, om als mooie scherpe achtergrond gebruikt te kunnen worden.
Wallpaper size and layout for 1280×800 Android tablet | Rarst.net

Mijn eigen tekeningen en foto's die ik nu gebruik als achtergrond heb ik in de map gezet waar de camera van de Lifetab de foto's ook opslaat, het is mij nog niet echt duidelijk of er eventueel een andere betere plaats voor is.

Houd er wel rekening mee dat een foto of tekening niet te druk moet zijn om goed als achtergrond te kunnen gebruiken en houd ook rekening met het feit dat hoe donkerder de achtergrond is, hoe langer je met de batterij kunt doen, bij een lichte achtergrond moet je sneller de batterij opnieuw opladen.

Mochten er vragen zijn dan hoor ik dat wel.

Bewerkt (24 april 2013 14:54)
z0rk

z0rk

• Lid sinds 20 december 2010
  • Berichten 1593
  • Reputatie 0
  • 24 mei 2012
  • 15:42

Bericht verplaatst naar Customization, dit is een handige tutorial voor meerdere tabs

JHS_NL

JHS_NL

• Lid sinds 21 januari 2011
  • Berichten 666
  • Reputatie 0
  • 25 mei 2012
  • 12:17

Maar ik neem aan dat de maat van je scherm staat toch in de specs van je apparaat??

Telefoon(s): Xiaomi Mi Mix 2s
Tablet: NVIDIA Shield K1
Android TV: NVIDIA Shield TV

Website:
http://www.joostslager.nl

frouwipkus

frouwipkus

• Lid sinds 20 april 2012
  • Berichten 126
  • Reputatie 0
  • 25 mei 2012
  • 19:10

JHS_NL;304449
Maar ik neem aan dat de maat van je scherm staat toch in de specs van je apparaat??
Ik had het artikel in de rubriek van de Lifetab tablet geplaatst, maar de moderator heeft hem verplaatst naar deze rubriek.
Ja bij mij staat de maat van mijn scherm in de specs. van mijn tablet.

Mijn scherm heeft een resolutie van 1280x800, maar als je deze maat voor wallpaper gebruikt dan is het te klein, dat komt door de verschillende schermen waar je doorheen kunt scrollen, daarom moet je de maat voor je wallpaper veel groter nemen nml: 1920x1408, waarmee je een goed beeld hebt zowel liggend als staand over alle pagina's.

Lovegirl

Lovegirl

• Lid sinds 04 november 2015
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 4 november 2015
  • 19:08

Ik weet niet hoe het moet

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren