Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • ASUS ZenFone 6

• OnePlus 7 Pro

• Google Pixel 3a XL

• Xiaomi Mi 9T

• Huawei P30 Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

• Sony Xperia Z4 Tablet

Mistwood

Mistwood

• Lid sinds 06 januari 2019
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 6 januari 2019
  • 20:02

Hoi 

Ik weet even niet hoelang dit al zo is maar ik irriteer me er steeds meer aan.

Ik gebruik mijn samsung telefoon om vanuit netflix of you tube te casten op de tv met een chromecast. Een tijdje geleden was het zo dat de autoplay gewoon door bleef gaan als ik niets deed, heel fijn vond ik dat! 

Nu is het zo dat als ik een paar minuten niets met mijn telefoon doe of ik hem nu vergrendel of niet, de verbinding met de chromecast is weg, ik moet weer herkoppelen met het symbooltje enz en weer een filmpje zoeken enz of als ik het geluid harder of zachter wil na een paar minuutjes moet ik hem ook weer herkoppelen. Ook als ik hem op pauze wil hebben moet ik eerst weer herkoppelen…Heel iritant. En dit ben ik niet gewend….ik kan nergens iets vinden op forums ofzo en ik weet niet of het bijv aan instellingen ligt ofzo. Autoplay staat gewoon aan maar de verbinding valt gewoon weg zonder enige foutmelding…

Iemand tips?

Alvast bedankt!

DennisD

DennisD

• Lid sinds 04 november 2014
  • Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 21 januari 2019
  • 21:55

Ik heb ook hetzelfde probleem. Telkens als ik mijn Pixel 2 XL enige tijd laat liggen terwijl bv. YT Music muziek aan het afspelen is, moet ik opnieuw verbinden. Zeer vervelend als je een liedje wil toevoegen of de volgorde wilt wijzigen. Op pauze zetten en volgende en vorige song lukken wel nog in de "home app" van Google. 

Nog een ander probleem. Hetzelfde geldt voor de ambient foto's met Google foto's die slechts enkele foto's weergeven van je toegevoegd album. 

Ik kan me nog herinneren dat vroeger alles werkte zoals ik wou, nu is dat helaas niet meer zo.

Hopelijk komt er snel een oplossing of update hiervoor!

DennisD

DennisD

• Lid sinds 04 november 2014
  • Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 21 januari 2019
  • 22:38

Een mogelijke oplossing die bij mij helpt: zie foto.

Bijlage:

rony.ordelmans

rony.ordelmans

• Lid sinds 11 april 2019
  • Berichten 5
  • Reputatie 0
  • 11 april 2019
  • 09:23

Wij hebben ongeveer hetzelfde probleem.

We hebben onlangs een chromecast gekocht om TV (Ziggo) te streamen van de telefoon naar de TV op ons vakantieadres in Tirol (Oostenrijk)

De telefoon is een Huawei Y625 , hierop hebben we Googlehome en de Ziggo app.

De TV gaat perfect gelijk op keuken ( dat is naam die wij het gegeven hebben) de Wifi is zeer stabiel , en de streaming gaat onmiddelijk goed in.

Dan echter na onbepaalde tijd blijft het beeld stil staan of nog erger de verbinding is weg.

Op de telefoon verdwijnt ook de Ziggo app .

Moet dan alles rebooten .

Heeft iemand een oplossing

Ik hoor 

V.gr. Rony

Geheim

Geheim

• Lid sinds 19 mei 2019
  • Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 19 mei 2019
  • 13:13

Ik ben zelf ontzettend aan het zoeken geweest op internet en heb niks kunnen vinden hierover, maar mijn Chromecast (2 stuks)  vallen continu na een paar minuten uit, zo irritant,  de kpn installateur is ook al 3x geweest, ik dacht de WiFi🙈 maar ik heb voor mijzelf de oplossing gevonden, vraag me niet hoe….. gewoon vanalles proberen.

1:ga naar je Chromecast / home app, dan naar instellingen
2:
kies je Chrome cast (mijne heet beneden en slaapkamer

3: klik deze aan, dan staat er rechtsbovenin een radartje (instellingen) klik deze ook aan en dan zie je apparaatinformatie, scroll naar onderen waarna je Displayziet staan.
4: daar staat HDMI MODES VOOR 50 HZ GEBRUIKEN, zet deze aan 
Als het goed is valt de Chrome cast niet meer uit,  is bij mij niet meer gebeurt in ieder geval,.

Ik hoop dat ik mensen hier ook mee heb kunnen helpen.  Vraag me aub niet wat 50hz betekent etc🙈🤣 want zo technisch ben ik niet,  wel heel blij dat het nu niet meer uitvalt
Hoera!!!!!!!

Bijlage:

Bewerkt (4 juni 2019 21:39) | Kon maar 1 foto plaatsen, dus nu maar in stapjes u
rony.ordelmans

rony.ordelmans

• Berichten 5
  • Reputatie 0
  • 20 mei 2019
  • 15:07

Ik was helemaal blij met de reactie van Geheim.

Echter :

3: klik deze aan, dan staat er apparaatinformatie, scroll naar onderen waarna je Displayziet staan.
4: daar staat HDMI MODES VOOR 50 HZ GEBRUIKEN, zet deze aan 

Bij mij komt nergens apperaatinformatie , dus ook niet Display.

Wat doe ik fout 

V.gr. Rony

gizmobinky

gizmobinky

• Lid sinds 18 april 2012
  • Berichten 6487
  • Reputatie 250
  • 20 mei 2019
  • 21:24

Ik was helemaal blij met de reactie van Geheim.

Echter :

3: klik deze aan, dan staat er apparaatinformatie, scroll naar onderen waarna je Displayziet staan.
4: daar staat HDMI MODES VOOR 50 HZ GEBRUIKEN, zet deze aan 

Bij mij komt nergens apperaatinformatie , dus ook niet Display.

Wat doe ik fout 

V.gr. Rony
Klik op instellingen in de Google home app kies vervolgens het apparaat onder "ruimte groepen en apparaten" kies onder apparaat instellingen je Chromecast, scroll vervolgens een eindje naar beneden en onder display kun je 50 HZ aanzetten.

als het niet beschikbaar is heb je pech.

Bewerkt (20 mei 2019 21:28)
Geheim

Geheim

• Lid sinds 19 mei 2019
  • Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 21 mei 2019
  • 08:08

Ik was helemaal blij met de reactie van Geheim. Echter : 3: klik deze aan, dan staat er apparaatinformatie, scroll naar onderen waarna je Displayziet staan. 4: daar staat HDMI MODES VOOR 50 HZ GEBRUIKEN, zet deze aan  Bij mij komt nergens apperaatinformatie , dus ook niet Display. Wat doe ik fout  V.gr. Rony
Klik op instellingen in de Google home app kies vervolgens het apparaat onder "ruimte groepen en apparaten" kies onder apparaat instellingen je Chromecast, scroll vervolgens een eindje naar beneden en onder display kun je 50 HZ aanzetten. als het niet beschikbaar is heb je pech.

Bedankt gizmobinky voor de duidelijke uitleg met foto,  inderdaad op deze manier is het mij gelukt. 
Blijkbaar heeft 50hz iets te maken met welk beeldscherm je gebruikt (tv) hoorde ik van mijn zoon later. 
Ik hoop dat het je nu wel lukt rony, laat je het nog even weten?  Ps ik heb schermafbeeldingen van elke stap gemaakt,  als je er niet uitkomt hoor ik het ook graag en geef me dan je e-mailadres dan kan ik je  deze doorsturen

Bewerkt (21 mei 2019 08:19) | Foute spelling
Geheim

Geheim

• Lid sinds 19 mei 2019
  • Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 4 juni 2019
  • 13:05

Rony ik ben wel nieuwsgierig of  het je inmiddels gelukt is? 

Ik ondervind totaal geen problemen met met de chromecast.

Ik hoor het graag
Groetjes

rony.ordelmans

rony.ordelmans

• Berichten 5
  • Reputatie 0
  • 4 juni 2019
  • 13:43

Helaas helaas,

Ik krijg op mijn mobiel niet wat ik nodig heb de HDMI modus om   de 50 Hz te  instellen.

Dus nog steeds niente

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren