Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Ghostbusters World

• Asphalt 9: Legends - 2018’s New Arcade Racing Game

• Pokémon Quest

• PUBG Mobile

• Super Mario Run

Trending smartphones
  • Huawei Mate X

• Xiaomi Mi 9

• Samsung Galaxy S10 Plus

• Google Pixel 3 XL

• Nokia 9 PureView

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

• Sony Xperia Z4 Tablet

Zilko

Zilko

• Lid sinds 17 januari 2018
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 17 januari 2018
  • 17:11

Hallo,

Ik had een vraag betreft het volgende;
Ik heb een chromecast 2 in mijn bezit. Als ik iets wil streamen via Netflix/plex/youtube/spotify, switch ik op mijn TV naar het betreffende HDMI kanaal waar mijn chromecast op zit.
Het vinden, verbinden en afspelen gaat allemaal prima. Alleen is het zo dat soms na of 5, 10 of soms 30 minuten, wanneer ik bijvoorbeeld hetgeen wat ik aan het kijken/luisteren ben op pauze wil zetten, dit onmogelijk is.
Ik zie op mijn telefoon dat de media gewoon doorspeelt, maar pauzeren werkt niet. Netflix/plex/youtube/spotify afsluiten op mijn telefoon werkt ook niet, hij blijft hetgeen doorspelen op mijn TV.
Als ik een andere HDMI kanaal aanzet, even wacht, en weer terug ga naar mijn chromecast, is de media nog steeds aan het afspelen. Het enige wat werkt om mijn media op stop te zetten, is om de chromecast te resetten (door de knop 5-10 seconden in te houden).
Ik ben tevreden over de mogelijkheden betreft een chromecast, alleen als ik na een bepaalde tijd streamen de chromecast moet blijven resetten, is dit gruwelijk irritant.
Mijn vraag: Is iemand hier bekend mee, weet diegene de reden ervan en heeft iemand hier een (hopelijke DE) oplossing voor? Het gaat om streamen met Android en iOS.
Ik hoop dat iemand me kan helpen!

Met vriendelijke groet,
Stijn

Bewerkt (17 januari 2018 17:11)
gizmobinky

gizmobinky

• Lid sinds 18 april 2012
  • Berichten 6334
  • Reputatie 250
  • 17 januari 2018
  • 18:46

Ik weet wel dat er de laatste tijd problemen zijn met Google home producten, zie link.

ikzelf had daar ook problemen mee heb toen het onderstaande gedaan en daarna waren de problemen weg.
Heb je WiFi router al eens uit en aan gezet.

Of zet de Chromecast aan Open vervolgens  de Google home app klik rechtsboven icoon of linksboven (drie streepje) kies apparaten kies instellingen (drie puntjes) en zet gastmodus en (laat anderen je gecaste media bedienen) op uit.

https://www.google.nl/amp/s/www.androidplanet.nl/nieuws/google-home-chromecast-wifi-problemen/amp/

cashje

cashje

• Lid sinds 03 april 2011
  • Berichten 245
  • Reputatie 0
  • 17 januari 2018
  • 20:35

Ik heb ook een Chromecast en nog zonder problemen.
Bij mij staat de gast modus ook uit.
Mijn chromecast heb ik verbonden met de 5.0 ghz en mijn telefoon met de 2.4 ghz.
Die verbind ik pas met de 5.0 ghz als ik de chromecast ga gebruiken.
Is het misschien een optie om hem te resetten en opnieuw te configureren.
Of eventueel 's nachts de stekker er uit te halen zodat ie niet steeds in en uit de slaapmodus gaat.

gizmobinky

gizmobinky

• Lid sinds 18 april 2012
  • Berichten 6334
  • Reputatie 250
  • 17 januari 2018
  • 21:40

Ik heb alles op 5 GHz, ik kreeg voornamelijk problemen dat apparaten zomaar de verbinding verbroken en nadat ik het bovenstaande gedaan had is er geen enkel probleem meer.

Wat betreft het probleem van @Zilko geen verbinding meer kunnen maken met de chomecast zou zomaar in de verbinding wifi naar van zijn telefoon kunnen zijn.

DennisD

DennisD

• Lid sinds 04 november 2014
  • Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 21 januari 2019
  • 22:06

Ik heb dit probleem helaas ook, maar de bovenstaande tips helpen helaas ook niet. Via google home app kan ik wel nog op pauze zetten en volgende of vorige liedje afspelen, maar een liedje toevoegen of verplaatsen gaat niet meer. Zeer irritant dus. Google home app ziet de chromecast dus wel nog maar Youtube Music na enigie tijd niet meer. Zeer vreemd.

Kan dit opgelost worden via een extra update etc? Zijn er nog andere mogelijkheden?

DennisD

DennisD

• Lid sinds 04 november 2014
  • Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 21 januari 2019
  • 22:39

Een mogelijke oplossing die bij mij helpt: zie foto.

Bijlage:

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren