Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • POCO X3

• Samsung Galaxy Note 20 Ultra

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

• Samsung Galaxy A51

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

alfred94

alfred94

• Lid sinds 06 januari 2016
  • Berichten 2
  • Reputatie 0
  • 6 januari 2016
  • 19:02

Ik wil een soundbar aanschaffen en er ook muziek via wifi mee kunnen streamen. Een Sonos of Heos is mij te duur. 

Is het ook mogelijk om een Chromecast 1 via HDMI aan te sluiten op een HDMI ingang en er zo audio naar te streamen. Of kan dat alleen met een speciale Chromecast Audio versie? 

Voordeel van de oude HDMI versie is dat Spotify Free dan ook werkt. Bij de Chromecast Audio werkt alleen de Spotify Premium versie.

Ik las dat sommigen een HDMI Audio extractor gebruiken om zo alleen de audio op een soundbar aan te sluiten. Maar lijkt mij dat als een soundbar ook de HDMI van een TV accepteert en daarvan de audio afspeelt dit ook voor een Chromecast Video versie zou moeten werken. Ik kan daar echter niets over vinden op internet.

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Lid sinds 18 april 2012
  • Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 6 januari 2016
  • 20:47

als je chromecast 1 aangesloten is op de hdmi van de tv dan kun je in de instellingen van de tv het geluid doorschakelen naar de soundbar, dit alles is natuurlijk wel afhankelijk van het merk en type  tv en soundbar of die mogelijkheid aanwezig is.

een tweede optie is om het geluid via de audio van je tv (digitaal of analoog) met een snoertje verbinden aan je soundbar en de instellingen weer aanpassen op je tv, (ook afhankelijk type tv/soundbar).

een derde optie is om een hdmi naar audio converter gebruiken, maar in zo'n geval kun je dan beter de chromecast audio aanschaffen omdat voor de kosten die je maakt je ook een chromecast audio voor kunt aanschaffen.

klik hier om naar zo'n hdmi naar audio converter te gaan.

je kunt het geluid van de chromecast ook vanaf je tv doorschakelen/aansluiten op een stereo versterker en zo heb je geluid uit je speakers.

let wel op! bij alle bovenste opties moet je tv aanstaan, bij de chromecast audio heb je dat probleem niet dat scheeld een hoop kosten in stroom gebruik ;-)

je zou ook nog een tweedehands squeezebox classic aan kunnen schaffen, deze zijn op marktplaats al voor €50 euro te koop en hebben ongeveer dezelfde functies als een sonos, behalve spotify daar moet je voor beide een premium account voor hebben als je via de smartphone muziek wilt streamen.

je kunt ook op je pc/mac via google chrome browser inloggen met je spotify account op https://play.spotify.com/ dan kun je gratis en onbeperkt spotify muziek streamen naar je chromecast 1/2 of chromecast audio, probeer nu maar eens ;-)

klik hier voor de squeezebox classic.

Bewerkt (6 januari 2016 21:16) | extra info toegevoegt.
alfred94

alfred94

• Lid sinds 06 januari 2016
  • Berichten 2
  • Reputatie 0
  • 6 januari 2016
  • 22:37

Dank je. Ik heb juist mijn receiver verkocht omdat ik alleen nog maar een soundbar wil en mijn muziek streamen. Ik vind het zonde als ik altijd de TV ook aan moet zetten als ik alleen maar muziek wil luisteren.

Ik schaf daarom maar een Chromecast Audio aan. Wel jammer dat een soundbar niet zelf het geluidskanaal van een hdmi signaal kan decoden.

Verwijderd_Account_47307

Verwijderd_Account_47307

• Lid sinds 18 april 2012
  • Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 6 januari 2016
  • 22:47

Het geluid kan eventueel wel via de hdmi van de tv naar de sound bar maar dan moet je even checken.

Om welk merk en type soundbar en tv gaat het over dan, als je die even hier neerzet dan kijk ik online even voor jou of dat kan in combinatie met de chromecast 1.

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren