Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Ghostbusters World

• Asphalt 9: Legends - 2018’s New Arcade Racing Game

• Pokémon Quest

• PUBG Mobile

• Super Mario Run

Trending smartphones
  • OnePlus 6T

• Huawei Mate 20 Pro

• Google Pixel 3 XL

• Samsung Galaxy Note 9

• Nokia 7 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

• Sony Xperia Z4 Tablet

Gerard14

Gerard14

• Lid sinds 03 november 2015
  • Berichten 7
  • Reputatie 0
  • 3 november 2015
  • 18:05

Na aanschaf van Chromecast 2 heb ik diverse malen getracht Video filmpjes te streamen naar mijn TV, hetgeen niet vloeiend maar hakkelig verloopt. Heb diverse korte filmpjes van minder dan een minuut die gemaakt zijn met mijn smarfoon geprobeerd, wel spelen ze goed af op de smartfoon zelf. Werkgeheugen is er volgens mij genoeg 690mb. Foto's streamen geeft op geen van de apps problemen, alleen vind Flex maar de helft van wat op mijn smartfoon staat. De andere Apps vinden alle inhoud.
Verder heb ik nog getracht via USB de smartfoon op mijn Mede8er aan te sluiten. Foto's werden prachtig, doch de video werd niet herkend.

Op de smartfoon heb ik de volgende apps geprobeerd: Chromeast, Plex, Allcast, Localcast.
Mijn smartfoon is Samsung Galaxy GT7580 Versie 4,2.

Hopelijk kan iemand mij verder helpen, misschien doe ik iets fout.

Gerard

gizmobinky

gizmobinky

• Lid sinds 18 april 2012
  • Berichten 6167
  • Reputatie 250
  • 4 november 2015
  • 12:47

hoe is het met het streamen van bijvoorbeeld youtube filmpjes ipv local filmpjes streamen vanaf je smartphone?

en welk merk/type smartphone praten we over?

Bewerkt (4 november 2015 12:48) | Text aangepast
nanders

nanders

• Lid sinds 05 oktober 2010
  • Berichten 5950
  • Reputatie 300
  • ModeratorModerator
  • 4 november 2015
  • 13:53

Topic verplaatst naar het Chromecast forum

Gerard14

Gerard14

• Berichten 7
  • Reputatie 0
  • 4 november 2015
  • 16:12

@Gizmobinky
You Tube filmpjes spelen goed af middels de Chromecast net getest.
Merk en type toestel staat in mijn 1e bericht, ter aanvulling Samsung Trend Plus.

De filmpjes die op deze smartfoon staan zijn in 1280 x 720 MP4 gemaakt.
De resolutie is toch niet te hoog, hoe hoog is dit bij You Tube, waarschijnlijk verschilt dit per opname.
De filmpjes staan momenteel op het Micro SD kaartje (64 GB Micro SDXC Ultra 40Mb/s van ICIDU).
Misschien wordt de afspeelsnelheid daar toch door beinvloed, omdat Chromecast en Allcast op de HD card van de smartfoon zelf staan.

Ik heb geprobeerd een video bestand naar de HD van de GT7580 te plaatsen maar dit lukt niet. Ik krijg de melding: Wachten GT7580 is Bezet.
De smartfoon aangesloten op de PC en bestand naar de HD van de smartfoon gesleept.
Moet er soms een instelling op de smartfoon gewijzigd worden, of via Kies, maar hoe.
Ik kijk nog even, hopelijk weet jij of iemand anders een oplossing.

Gerard.

Bewerkt (4 november 2015 16:21)
Gerard14

Gerard14

• Berichten 7
  • Reputatie 0
  • 4 november 2015
  • 16:19

@Nanders
Sorry ik zit net op dit forum het betreft ook de smartfoon en na lang zoeken is me gelukt een bericht te kunnen plaatsen.
Dus van forum onderdelen heb ik nog geen kaas gegeten. Misschien wil je e.a. nog even laten staan en een link naar dat forum plaatsen.

Mvg. Gerard

Bewerkt (4 november 2015 16:20)
nanders

nanders

• Lid sinds 05 oktober 2010
  • Berichten 5950
  • Reputatie 300
  • ModeratorModerator
  • 4 november 2015
  • 16:20

ik heb geen chromecast en ik heb me er ook nooit echt in verdiept, maar is het niet zo dat bij het casten van youtube de chromecast eigenlijk aan het werk wordt gezet en zelf youtube afspeelt, zonder dat er werkelijk (youtube) content vanaf de telefoon naar de chromecast verzonden wordt?

bij het afspelen van zelfopgenomen video's moet deze content natuurlijk wel fysiek worden overgebracht van de telefoon naar de chromecast. Geen idee of dat via wifi of bluetooth gaat ofzo, maar ik kan me voorstellen dat dat verschil uitmaakt qua performance.

gizmobinky

gizmobinky

• Berichten 6167
  • Reputatie 250
  • 4 november 2015
  • 16:34

ik denk toch dat het een combinatie is met je smartphone en de micro sd kaart, in jou geval wil je local bestanden streamen naar je chromecast, het kan zijn dat je smartphone daar dan moeite mee heeft (te lage specificates).

het spelen van youtube gaat goed geef je aan, dwz je smartphone hoeft alleen maar even verbinding te maken met de stream naar je chromecast en die neemt het daarna over waarna je smartphone niets meer hoeft te doen, vandaar dat het probleem niet ligt aan de chromecast zelf.

en bestanden verslepen/kopiëren naar je galaxy/computer daar moet je wel geduld mee hebben als je te snel bestanden overzet kan je computer/smartphone het niet meer bijhouden met als gevolg dat of je computer/smartphone crached en dan blijft er doodleuk staan wachten/bezet enz… waarna er niets gebeurd.

heb je al eens geprobeerd filmpje af te spelen met de google foto app zelf,klik hier om hem te installeren als je hem niet op je toestel hebt staan.

Bewerkt (4 november 2015 16:35) | Text aangepast
Gerard14

Gerard14

• Berichten 7
  • Reputatie 0
  • 4 november 2015
  • 17:22

Bedankt voor de snelle reactie.
Heb Google Foto's idd geprobeerd, speelt ook video af in apparaatmappen, maar doet dit slecht, volgens mij via andere app. Er kan alleen via delen iets doorgestuurd worden.

M.b.t. overzetten naar andere card, het is maar 35Mb, dit moet toch niet lang duren, ben naar beneden gegaan en heb een half uur geluncht.

Gr. Gerard

gizmobinky

gizmobinky

• Berichten 6167
  • Reputatie 250
  • 4 november 2015
  • 17:35

je moet wel eerst het cast symbool rechtboven aanklikken vervolgens verbinding maken met je cromecast en dan kun je video's & foto's casten, en nee dit gaat niet via een andere app.

ik heb zelf een nexus 6 hiervoor een htc one m8 en totaal geen problemen met afspelen plus ik heb nog het eerste type chromecast.

je zou het appje allconnect nog kunnen proberen, klik daarvoor hier.

als het hiermee niet lukt dan is het einde oefening vrees ik.

en wat dat kopieren tussen je sd kaart en intern geheugen betreft kun je daar niet gewoon een file manger voor gebruiken of de standaard file manager app die op je toestel staat dan is het gewoon een kwestie van kopieren en plakken heen en weer tussen de geheugens.

bekijk daarvoor dit filmpje hier.

je kunt daarvoor een appje gebruiken als deze hier.

Bewerkt (4 november 2015 18:28) | link toegevoegt
Gerard14

Gerard14

• Berichten 7
  • Reputatie 0
  • 5 november 2015
  • 19:51

@ Gizmobinky,

Ik krijg wel verbinding, foto's lukken ook bij menige app. Maar Video gaat hakkelig paar sec. beeldjes steeds.
Ik wil Allconnect wel proberen, tenminste als Chromecast hem ondersteund.

Volgens mij ligt het niet aan de App, de één is wel wat beter als de ander, maar ik denk persoonlijk meer aan mijn smartfoon, die is 1,5 jaar oud android versie4.2.2, Welke is nu het nieuwst V 6.x of zo. De tijd van nieuwe op de markt gaat razend snel. Vaak blijkt dat e.a. niet goed ondersteund wordt.

#7 Schreef je zelf de combinatie van de smartfoon en de micro SD, dat de smartfoon misschien te lage specs heeft.

Ik heb bij de Helpdesk van Samsung te horen gekregen dat verslepen van bestanden op de Samung smartfoon alleen gaat met het progje Kies.
Dit Progje Kies heeft problkemen om met de smartfoon verbinding te maken in W10. Ik moet wachten op een Update, wanneer is hun nog onbekend, ze hebben e.a pas ontdekt, klopt ook want tot voor kort werkte Kies wel in W10.

Dank je Windows steeds maar weer nieuwe OS en ondersteunen ho maar.
Samsumg vind ik ook een veel te grootte apparaten BOER, die tig dingen op de markt brengt, maar Helpdesk en ondersteunen vergeet het maar. Dozen schuiven daar zijn ze goed in. Als ik weer wat weet b.v. bestand op mijn moederschijf dan laat ik het je weten.

Gr. Gerard.

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren