Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Asphalt 9: Legends - 2018’s New Arcade Racing Game

• Pokémon Quest

• PUBG Mobile

• Super Mario Run

• RollerCoaster Tycoon® Classic

Trending smartphones
  • Oppo R17 Pro

• Pocophone F1

• Xiaomi Mi A2

• Samsung Galaxy Note 9

• Nokia 7 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

• Sony Xperia Z4 Tablet

• ASUS ZenPad S 8

• ASUS ZenPad 8

arieos

arieos

• Lid sinds 29 april 2010
  • Berichten 283
  • Reputatie 0
  • 4 juni 2015
  • 07:36

Onlangs moest ik voor me werk een avond in belgie blijven. Om in de avond toch wat te doen te hebben besloot ik om mijn Chromecast mee tenemen. Maar helaas lukte het niet om de Chromecast te verbinden met het Wifi netwerk van het hotel aangezien de gebruikers naam en wachtwoord via een browser ingevuld moeten worden. Is er een manier om dit als nog op een andere manier dan via een browser voorelkaar te krijgen?

Bewerkt (4 juni 2015 07:37)
booyb

booyb

• Lid sinds 05 maart 2012
  • Berichten 330
  • Reputatie 60
  • 29 juni 2015
  • 17:44

ben bang van niet en het is ook niet zeker dat het modem van het hotel de Chromecast ondersteund.

Elke maandag support leveren op het forum van androidworld. Heb ik geholpen? Een +1 wordt gewaardeerd

Sekky

Sekky

• Lid sinds 31 juli 2014
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 8 maart 2016
  • 10:06

Onlangs moest ik voor me werk een avond in belgie blijven. Om in de avond toch wat te doen te hebben besloot ik om mijn Chromecast mee tenemen. Maar helaas lukte het niet om de Chromecast te verbinden met het Wifi netwerk van het hotel aangezien de gebruikers naam en wachtwoord via een browser ingevuld moeten worden. Is er een manier om dit als nog op een andere manier dan via een browser voorelkaar te krijgen?
Er is wel een alternatief. Als je een grote databundel hebt en een android telefoon. Wat je kan doen:

1. Zet je hotspot op je mobiele telefoon aan.
2. Verbind met een andere telefoon, tablet of laptop op die hotspot.
3. Configureer de Chromecast op die hotspot via de Chromecast-app.
4. Verbreek de wifiverbinding met je andere telefoon, tablet of laptop.
5. Zet de mobiele hotspot uit.
6. Haal de Chromecast uit de tv.
6. Ga naar je bestemming. Met je Chromecast en je mobiele telefoon.
8. Plug de Chromecast in de hotel-tv en start de mobiele hotspot op je telefoon. De Chromecast onthoudt het netwerk en je kan je apps casten. 

9. Genieten

PS: 2 House Of Cards afleveringen op HD gekeken: 1,5 GB verbruikt.

Good luck

Tombonen

Tombonen

• Lid sinds 07 mei 2015
  • Berichten 9
  • Reputatie 0
  • 8 maart 2016
  • 16:14

Aanvulling op voorgaande reactie: daarnaast gebruik maken van Opera Max, voor het beperken van dataverbruik! Zie ook 1 van de laaste artikelen op AW (over Opera browser)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren