Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

• Nokia 7.2

• Xiaomi Mi 9T Pro

• Samsung Galaxy Note 10 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

pdk

pdk

• Lid sinds 03 december 2010
  • Berichten 23
  • Reputatie 0
  • 19 maart 2014
  • 22:58

Sinds enkele maanden heb ik een Chromecast en dat bevalt goed.
Enige nadeel is dat, als je hem een paar dagen niet gebruikt, je hem moet rebooten om weer verbinding te krijgen.
De stick blijft in de HDMI ingang zitten en de stroom blijft er constant opstaan.
Wat zou het probleem kunnen zijn?

soudie

soudie

• Lid sinds 18 juni 2012
  • Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 7 april 2014
  • 13:24

Hallo,
Sinds 1 week ook een chromecast in huis. Ik heb ook het probleem dat ik regelmatig moet rebooten om weer beeld op de televisie te krijgen. De chromecast is dan wel bereikbaar vanaf tablet en telefoon, maar ik heb dan geen beeld. Als ik heb herstart dan heb ik weer beeld en werkt verder alles goed.

Ook bij mij zit de stick continu in de hdmi uitgang en heeft deze continu voeding (via stopcontact).

Iemand suggesties?

Grtz.

Sander_M

Sander_M

• Lid sinds 22 september 2010
  • Berichten 5153
  • Reputatie 100
  • 7 april 2014
  • 22:51

Geeft de TV dan een melding van ‘geen signaal’ of iets in die geest of blijft het gewoon zwart-zwart?

Zie je iets op AW forum wat niet door de beugel kan? Laat het de moderators weten middels de rapporteer knop.
Inhoudelijke vragen over Android graag op het forum bespreken, deze worden per email/PM niet beantwoord.

kingsnoopy

kingsnoopy

• Lid sinds 10 april 2014
  • Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 10 april 2014
  • 15:03

Hoi..ik heb hem niet via adapter maar via de usb van mijn TV, en ik heb geen problemen mee.
Zo gauw als ik de TV uitschakel gaat ook de Chromecast uit…ik denk dat de chromecast vanzelf in een soort van pauze stand gaat als je hem via de adapter hebt aangesloten…dit lijkt mij normaal omdat het niet nodig is dat hij constant aan blijft.
Hoop dat jullie hier wat mee kunnen

T_Scheen

T_Scheen

• Lid sinds 20 september 2011
  • Berichten 67
  • Reputatie 0
  • 10 juli 2014
  • 08:12

Heb hetzelfde probleem en Google-Support gecontacteerd. Hier de copy-paste van het verhaal:

Hallo,

Ik gebruik Chromecast in combinatie met een Belgacom Bbox-2 router (2,4 Ghz).

De installatie verliep zonder problemen en ik kon meteen casten (Youtube).

Probleem:

Telkens ik de TV uitzet en weer aanzet, wil Chromecast geen verbinding meer maken met het Internet (Hij is wel verbonden met mijn WiFi netwerk). Het enigste wat helpt: De router uit- en weer aanzetten. Dan lukt het weer. Maar alleen tot dat ik weer de TV uitzet en darnaa weer aanzet. Dan begint het spel opnieuw.

Ik vind het niet acceptabel, dat ik telkens mijn router moet resetten om te kunnen casten.

Een factory-reset van Chromecast als ook het wijzigen van de WiFi channel van 1 naar 11 brengen geen oplossing.

Zal dit probleem door een software-update van Chromecast in de nabije toekomst verholpen worden ?

Indien niet, overweeg ik mijn Chromecast te verkopen.

Bedankt,
Thomas
_________________________________________________________________________________________________________

Hallo Thomas,

Hartelijk dank dat u contact heeft opgenomen met Google Mijn naam is Haron en ik ga u helpen met het probleem dat u heeft met uw Chromecast.

Het lijkt er op dat de Chromecast defect is. Aangezien u het toestel heeft aangekocht op Google Play stel ik voor om het toestel te vervangen. Kan u voor mij het serienummer van de Chromecast doormailen zodat ik de vervang procedure kan opstarten.

Het serienummer voor uw Chromecast vinden:

Kijk op de achterkant van uw Chromecast.
Kijk op de doos van het apparaat.
Indien er iets niet duidelijk is of u heeft verder nog vragen kan u rechtstreeks antwoorden op deze mail
Met vriendelijke groet,

Haron
Het ondersteuningsteam van Google

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren