Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

• Ghostbusters World

Trending smartphones
  • Xiaomi Mi 9T Pro

• Samsung Galaxy Note 10 Plus

• ASUS ZenFone 6

• OnePlus 7 Pro

• Google Pixel 3a XL

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Chris781107

Chris781107

• Lid sinds 09 mei 2011
  • Berichten 180
  • Reputatie 0
  • 23 januari 2014
  • 22:06

Hallo,

Overal waar ik iets kan vinden over Chromecast wordt dit apparaat beschreven als mediaplayer,
echter is mij nog niet duidelijk of ik na aanschaf mijn mediaplayer de deur uit kan doen.
Ik heb erg veel mediabestanden op mijn NAS staan en die kijk of luister ik nu via mijn mediaplayer.

In mijn ogen is het dán pas een volwaardige mediaspeler als ik mediabestanden (films in bijvoorbeeld .MKV formaat en .mp3 bestanden) via de Chromecast af kan spelen.

Heel concreet is mijn vraag of ik alles (en meer) kan wat ik met een (echte) mediaplayer ook kan..

Ik hoor graag van jullie.

Chris

Bewerkt (25 januari 2014 05:06)

In Reality As In Dreams,
Nothing Is Quite What It Seems.

copymaster

copymaster

• Lid sinds 03 augustus 2010
  • Berichten 351
  • Reputatie 0
  • 26 januari 2014
  • 12:28

Dit is volgens mij alleen mogelijk als je Plex for Android gebruikt. Deze ondersteunt je Chromecast. Echter moet je dan wel de Plex Media Server in installeren. Dit kan vermoedelijk op je NAS. Op mijn Qnap TS110 krijg ik dit niet lekker aan de praat. Hier crashed Plex de hele tijd. Applicatie is vermoedelijk te zwaar voor dit model. Verder zou Avia Media Player de chromecast ondersteunen met een In App aankoop. Dit heb ik niet getest. Deze applicatie komt niet voor op het offici��le chromecast app overzicht. In mijn geval is de chromecast zeker geen vervanger van de Mede8er, welke ik als media player gebruik, maar meer een toevoeging voor YouTube en Netflix.

Chris781107

Chris781107

• Lid sinds 09 mei 2011
  • Berichten 180
  • Reputatie 0
  • 29 januari 2014
  • 17:54

Bedankt voor je reactie!

In dat geval is de Chromecast idd geen vervanger voor mijn mediaplayer en daarmee mi ook geen volwaardige mediaplayer..

Chris

In Reality As In Dreams,
Nothing Is Quite What It Seems.

Fcck

Fcck

• Lid sinds 23 september 2010
  • Berichten 1732
  • Reputatie 20
  • 9 februari 2014
  • 13:26

All Cast al eens geprobeerd? Houdt alleen wel rekening met het feit dat je Google Play Service moet voldoen aan een bepaalde update..Die een dezer dagen/weken vanzelf zal worden geupdate en anders even op XDA Chromecast checken…

JohandeJong

JohandeJong

• Lid sinds 13 januari 2011
  • Berichten 2305
  • Reputatie 70
  • 9 februari 2014
  • 14:48

Chromecast is op dit moment goed te gebruiken voor Netflix en Youtube.
De dongle komt nu naar Europa en de SDK is vrijgegeven. We mogen dus verwachten dat binnenkort steeds meer apps beschikbaar komen met Chromecast ondersteuning.
AllCast is daar al mee begonnen maar is nog in ontwikkeling. Plex schijnt ook goed te werken maar de Plex server is er niet voor mijn WD MyBookLive NAS.

copymaster

copymaster

• Lid sinds 03 augustus 2010
  • Berichten 351
  • Reputatie 0
  • 9 februari 2014
  • 19:29

Met All Cast kun je alleen lokale content van je telefoon en of tablet streamen naar je chromecast. De enige alternatieven zijn Plex en Avia op dit moment. Zie mijn eerder posting.

raver099

raver099

• Lid sinds 10 december 2010
  • Berichten 18
  • Reputatie 0
  • 20 maart 2014
  • 22:38

Is het niet mogelijk om via de app Yatse op je mobiel, een xbmc stream van bijvoorbeeld icefilms of 1channel door te zetten naar de chromecast ?

Samsung Galaxy Note 3

Audiowaste

Audiowaste

• Lid sinds 24 mei 2011
  • Berichten 523
  • Reputatie 0
  • 21 maart 2014
  • 09:49

Jawel, xbmc kun je ook streamen naar je chromecast.

raver099

raver099

• Lid sinds 10 december 2010
  • Berichten 18
  • Reputatie 0
  • 21 maart 2014
  • 16:13

Ik weet dat je lokale bestanden kan streamen, maar kan het ook met bijvoorbeeld de icefilm plugin?

De standaard stream opties bij bijvoorbeeld icefilms zijn nl in Yatse ook niet beschikbaar, dus ik vraag me af, of de chromecast knop dan ook niet zichtbaar is…..

Samsung Galaxy Note 3

Eric-88

Eric-88

• Lid sinds 22 maart 2014
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 22 maart 2014
  • 19:01

Hallo,
Ik ben ook benieuwd naar de mogelijkheid om eigen content af te spelen en post het daarom maar mijn vraag in deze discussie, Ik heb een HTC One Sv, samsung tab en geen smart-tv(wel hdmi) maar wil wel graag dingen op tv kunnen terug kijken. Nu twijfel ik tussen een htc media link hd (40-50€) of een Chromecast. Wat denken jullie dat handig is? Het gekke vind ik namelijk dat de media link van htc alles kan streamen van de htv one sv maar weer niet vanaf de tab/pc. En de chromecast kan weer geen eigen content zenden, alleen van internet….En beide kopen is een beetje te veel van het goede. Heeft iemand advies?

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren