Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger

• Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

• The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • Realme X2 Pro

• Moto G8 Plus

• Samsung Galaxy A51

• Microsoft Surface Duo

• OnePlus 7T Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Morri

Morri

• Lid sinds 10 mei 2011
  • Berichten 69
  • Reputatie 0
  • 10 mei 2011
  • 09:02

Voor de liefhebbers: een verzamelthread voor tips en truucs voor deze tablet.

Specificaties:

Tom-tec 7 inch Android tablet voor 100 Euro
Android 2.2
kernel 2.6.32

Model nummer: WonderMedia WM8650
Android versie: 2.2
kernel versie: 2.6.32.9-default
build: generic-eng 2.2 Froyo v1.2.2-20110402.115818

Sinds kort heb ik dit tablet. Het is m'n eerste tablet en ik heb er een hoop lol mee.

Wat dingen die niet goed of helemaal niet werken:

Demarket app die erop staat doet het niet. Oplossing: andere market installeren. De beste die ik gevonden heb tot nu toe en die ook werken: (link aangepast door mod) en AndroidPIT (directe apk download)
Als je niet weet wat je daar mee moet: overzetten op een micro SD kaartje en dan naar ‘File Browser’. Op het SD icoontje tikken en dan de apk intikken. De installatieprocedure wijst zich vanzelf.

YouTube
Werkt wel, alleen moet je als je een filmpje hebt gekozen even naar beneden scrollen en op ‘Start’ drukken

Zeker een aanrader om te installeren is een task manager zodat je batterijen kunt sparen. Er zijn er verschillende te krijgen via Applanet of AndroidPIT. Ook gratis. Zoeken op ‘task manager’.

UPDATE 22 juni 2011

Lees de volgende paragraaf eerst goed door:

Door een zogenaamde ‘custom ROM’ op je tablet te installeren kun je je tablet wat sneller maken, en de e-mail en de officiele Android market werkend krijgen. Ook kun je verbeterde versies van allerlei software downloaden van de officiele market (YouTube etc.) Op het tablet zit namelijk niet standaard de officiele market! Het installeren van een custom ROM is geheelop eigen risicoen de fabrieksgarantie vervalt als je het gaat proberen! Het kan misgaan, en dan doet je toestel helemaal niks meer. Kan, maar hoeft dus niet. Maar het blijft een gok en niemand kan je de garantie geven dat het je gaat lukken. Als het misgaat, dan heb je dus ook geen fabrieksgarantie meer. Als je de onderstaande handleiding niet kunt volgen of niet snapt, begin er dan niet zelf aan. Zoek dan liever iemand die het voor je kan doen.

En dan nu, de custom ROM installeren:

Intussen zijn er meerdere mensen die succesvol een custom ROM hebben geinstalleerd op het Bart Smit en het Intertoys tablet van 7 inch, en wel de Uberoid ROM van het HCH forum. Op dit moment is versie 5 beschikbaar.

Een goeie stap-voor-stap handleiding, met screenshots, staat hier: http://www.ohwzo.nl/2011/06/15/hoe-firmware-updaten-fview-android-tablet-uberoid-firmware-hch/
In deze handleiding staat ook hoe je de market van deze custom ROM (de officiele market dus) werkend kunt krijgen. Dat truukje werkt dus niet voor de market die er standaard op stond.

Bij punt 4 in die handleiding staat er:
"4. Kies een versie door het corresponderende cijfer in te typen gevolgd door Enter."
Sommigen hebben succes gehad met het cijfer 1 en anderen met het cijfer 2. Even uitproberen welke voor jou werkt dus.

Bewerkt (10 mei 2011 09:02)
Patrick

Patrick

• Lid sinds 14 januari 2009
  • Berichten 6189
  • Reputatie 180
  • AdminAdmin
  • 10 mei 2011
  • 09:09

Ik heb jouw link naar een site met illegale apps verwijderd, dit is namelijk niet toegestaan op het forum

Bewerkt (10 mei 2011 09:09)
Morri

Morri

• Lid sinds 10 mei 2011
  • Berichten 69
  • Reputatie 0
  • 10 mei 2011
  • 09:26

oh, ik wist niet dat die illegaal waren? Sorry. Bij de telefonsiche helpdesk van Tom-tec verwijzen we er ook naar namelijk?

Bewerkt (10 mei 2011 09:26)
Patrick

Patrick

• Lid sinds 14 januari 2009
  • Berichten 6189
  • Reputatie 180
  • AdminAdmin
  • 10 mei 2011
  • 09:28

Je kunt er apps downloaden die normaal gesproken geld kosten dus dat is illegaal ja.

Bewerkt (10 mei 2011 09:28)
Morri

Morri

• Lid sinds 10 mei 2011
  • Berichten 69
  • Reputatie 0
  • 10 mei 2011
  • 09:29

Nog een korte update. Net de telefonsiche help desk van Tom-tec aan de lijn gehad. Ze willen niet verwijzen naar firmware of firmware updates, omdat ‘klanten het fout kunnen doen en het dan hun schuld is’. Wat je wel mag doen is de tablet opsturen zodat zij er firmware op installeren. Dat kan gratis via een antwoordnummer. Wat er dan precies veranderd of verbeterd wordt wilde ze niet zeggenDat is me persoonlijk te vaag en te onduidelijk, zeker als ik m'n tablet straks weken kwijt ben.

Bewerkt (10 mei 2011 09:29)
Morri

Morri

• Lid sinds 10 mei 2011
  • Berichten 69
  • Reputatie 0
  • 10 mei 2011
  • 20:31

Ik ga toch eens het een ander proberen. Ik ga het hier een beetje bijhouden zodat anderen niet het wiel opnieuw moeten uitvinden met deze tablet.

Allereerst wilde ik een backup maken van de apps en data met Titanium Backup. Morgen ga ik een nieuw micro SD kaartje halen om een backup en boot SD te maken. Ik heb even geen ‘vrije’ micro SD om op te offeren.

Maar goed. Om een backup met Titanium Backup te maken moet je superuser rechten hebben. Met z4root heb ik dit geprobeerd. z4root geinstalleerd en ‘permanent’ root access proberen te krijgen. Ik kreeg de melding dat ik ‘USB debugging’ moest aanzetten. Dat zit bij deze tablet onder Settings -> Application settings -> Development. Gecontroleerd. USB debugging stond aan. Maar z4root bleef klagen. Ik heb toen eerst debugging uitgezet en toen weer aangezet, en daarna deed z4root wel zijn werk. z4root heeft het een en ander gedaan, gaf de melding dat het gelukt was en dat er een reboot kwam. De tablet werd gereboot, wat even enige tijd duurde, en startte zonder problemen op. Ik had trouwens wel ergens halverwege een task killer nodig om wat apps af te sluiten omdat z4root wel erg traag was.

Toen ik vervolgens Titanium Backup opstartte, kreeg ik de melding dat ik geen root access had. Vervolgens ConnectBot geinstalleerd en het een en ander gecontroleerd. Ook deze gaf aan dat ik geen root access had.

Ook een ‘Temporary’ root via z4root leverde niks op.

Ik zoek nog even door hoe ik root access kan krijgen.

Bewerkt (10 mei 2011 20:31)
Morri

Morri

• Lid sinds 10 mei 2011
  • Berichten 69
  • Reputatie 0
  • 12 mei 2011
  • 06:29

Gisteren nog gezocht en rondgekeken en wat geprobeerd, maar root access krijgen lukt me echt niet bij dit tablet. Dat betekent dat ik geen backup kan maken. En aangezien ik van de Tom-tec helpdesk geen hulp kan verwachten, ga ik voorlopig even afzien van een nieuwe ROM erop zetten. Alles draait en werkt, en met de apps ‘Advanced Task Killer’ en ‘Startup Manager’ werkt toch al alles beter dan wat er oorspronkelijk uit de doos kwam. Ik ga (voorlopig?) gewoon even genieten van de tablet, en misschien als er een nieuwe generatie tablets uit is, dat ik dan eens wat ga experimenteren met deze. Als het mis gaat, koop ik gewoon eentje van een nieuwere generatie. Of ik moet ergens op het Net nog iemand (of eigenlijk liefst meerdere mensen) tegenkomen die het voor elkaar hebben met het Bart Smit tablet.

Om het compleet te maken nog een copy/paste van een post die ik in een andere thread heb gedaan:

Morri;157088
Daar kwam ik er dus achter dat de ene WM8650 de andere niet is. Op een ander forum kwam ik wel iemand tegen die het tablet van Bart Smit had en die z'n eerste tablet in een brick had veranderd, toen gelukkig nog een nieuwe had gekregen en daar vervolgens toch een ROM op had weten te installeren. Ook allemaal zonder backup. Het resultaat was een veel sneller systeem en beter werkend touch screen en langere levensduur batterij, alleen deed de camera het niet meer en liep het ding vast in sleep mode. Zelf zou ik er geen moeite mee hebben om de camera en sleep mode in te leveren tegen een sneller systeem en beter reagerend scherm. Maar het moet toch anders kunnen, lijkt me.

Het is tot dusver een leerzame reis. Vorige week wist ik nog niet eens wat ‘Android’ was, behalve dat het ‘iets met telefoons’ te maken had

Bewerkt (12 mei 2011 06:29)
tuxy

tuxy

• Lid sinds 12 mei 2011
  • Berichten 84
  • Reputatie 0
  • 12 mei 2011
  • 23:44

Hallo,

Zondag ll. ook de Tom-Tec 7inch tabletpc aangeschaft. Redelijk tevreden over, zeker voor de 99euro. Is mijn eerste tabletpc.
Ideaal om mee te nemen op reis om wat mee te surfen, mailen, experimenteren.
Zoek ook een mogelijkheid om de officiele Android Market te installeren, maar momenteel nog niet gevonden.
Wie mij kan helpen, mag me gerust mailen.

Christophe

Bewerkt (12 mei 2011 23:44)
Morri

Morri

• Lid sinds 10 mei 2011
  • Berichten 69
  • Reputatie 0
  • 13 mei 2011
  • 06:59

tuxy;158650
Zoek ook een mogelijkheid om de officiele Android Market te installeren, maar momenteel nog niet gevonden.

De officiele Android markt schijnt dus wel te werken in die ROM uit m'n vorige bericht. Maar dan zul je wel moeten flashen. Zonder backup dus

Bewerkt (13 mei 2011 06:59)
tuxy

tuxy

• Lid sinds 12 mei 2011
  • Berichten 84
  • Reputatie 0
  • 15 mei 2011
  • 22:59

Flashen en custom roms heb ik geen ervaring mee. Bestaat er een nederlandstalige handleiding hiervoor?
Weet er eventueel iemand aan welke snelheid de tablet draait en of deze te overklocken is?

Bewerkt (15 mei 2011 22:59)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren